Totalcar-O-Matic

Nincs megjeleníthető elem

Járt a pofánk

Hirdetés

oMm szemével

From the land down under

A Forma-1 kvintesszenciája...

2007.01.21. 20:50 | ommm | 14 komment

 

...az egyetlen dolog, ami a mai futamokból hiányzik. Mert hiába látunk néha látványos előzést, esetleg Schumacher-féle ámokfutást, lásd Brazília 2006, a sportág maga gúzsba kötött kézzel-lábbal botorkál már egy ideje, zsebéből hullik a pénz, TV elöl a néző.

 

Hiába a versenyautóban sosem ült Bernie Ecclestone rúgkapálózása és Max Mosleyval karöltött biztonságmániája, nincs mit tenni. Lassan elveszik a lényeg. Az autók és a pályák überbiztonságosak, a motorfejlesztések lefagyasztva, maga az erő kordában tartva.

Igen, ez egy klasszikus siránkozás amiatt, ami már nincs. Nincs veszély, nincs erővel csúsztatott kanyarbevétel, a versenyzők már nem úri grandezzával és szivarral a szájukban ugranak ki gépeikből, amelyek bármely pillanatban képesek megölni őket. És nincs ötlet. Minden steril, tiszta, konditermes-gyümölcsleves. Kevésbé férfias.

A mai mezőny szexepilje és macsósága Graham Hill bajsza hegyéig sem ér már.

 

 

 

 

 

 

Művileg futtatott, mulandó csillagocskák. Jók, de nem klasszisok. Schumacher teljesítménye fantasztikus, de 30 év múlva elfelejtik.

Nincs már több Ascari, Farina, Villeneuve, Prost de Mansell vagy Senna sem. Nincs több Matra, BRM, March és Lotus.

Nincs már Colin Chapman, de Ken Tyrrell sem, aki a P34-et adta a sportágnak, ami annyira jó volt, hogy be is tiltatták gyorsan. És nincs több Jody Schekter, aki a legjobban ismerte.

 

Akinek a talpa és a bőven 300-al száguldó semmi között 30 centi műanyag és alucső volt csak. Az első pár kerék tengelye szinte a térde alatt forgott, háta mögött az 500 lóerős 3 literes Cosworth a klasszikus H váltó és a kormány. Minimális biztonság, maximális veszély. Ez volt a bátorság. És ez hiányzik.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Patrick Depailler Monacóban, 1976.

http://youtube.com/watch?v=AqnDfFN5pgM

Nincs már igazi Forma-1. Béka poraira.

A bejegyzés trackback címe:

https://ommszem.blog.hu/api/trackback/id/tr8130030

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Attila 2007.01.22. 10:44:10

omm, teljesen igazad van. Bár a mai F1-et sem tartom gyerekjátéknak, azért megnézném Alonsot, mekkora szája lenne egy Nordschleife-kör után :)))

ommm 2007.01.22. 12:19:55

köszönöm, hogy nem vagyok egyedül ezzel a gondolattal...
hogy milyen szája lenne?
valszeg semmilyen:)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.01.22. 12:30:36

Sajnos ma eléggé átment minden a pénz világába,régen a thetséges versenyzőt keresték ma meg már szinte báki bevásárolhatja magát egy körre a száguldó cirkuszba, tiszta ringlispiel. De ugyanez játszódik le sajnos a MotoGp-ben és a rallyban is. Hol vanak már azok a jó kis B csoportos rallyk?

ommm 2007.01.22. 12:51:27

bizony, de ha megfigyeled azért pl. Vatanen vagy Juha Kankunnen ma is be tudnak itt-ott fűteni a "gyerekeknek". azok voltak ám az idők...

Tommi · http://matchboxmemories.blogspot.com 2007.01.22. 20:09:01

Vagy ki ne emlékezne a jó "öreg" Carlos Sainz-ra...?
Ő tudott és tud is... Kankkunnen már régóta nem versenyzik, még a Dakarra sem hívták... Visszavonult a családjához...

attilag78 · http://attilag78.blog.hu 2007.01.23. 10:27:28

Alapvetően egyetértek veletek, de szerintem a MotoGP kicsit kilóg a sorból. 200 LE felett egy kb 140 kg-s géphez, azért az kicsit brutális. Nem véletlen, hogy MotoGP-versenyzők, pl Rossi F1-es járgányokat próbálgatnak, de az F1-es pilóták (mégha tudnak is motorozni) inkább nem kísértik a sorsot :) Bár én nem tudok se autót vezetni, se motorozni (jogsim van, meg persze én vagyok a legjobb, de legyünk reálisak), de tuti, hogy egy Porsche 911 GT3-at jobban meg mernék hajtani, mint pl egy 1000es Gixxert.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.01.23. 10:51:43

Sima földi halandó az utcáról beesve nem is tudna versenymotort vezetni,legalábbis furcsa lenne neki a fordított versenyváltó meg az,hogy az gázkar félig merghúzva egyenlő a padlógázzal:) Elég veszélyes dolog a sorsot kísérteni egy nagymotorral,főleg utcán,a versenypályán legalább nem jön semmi szembe,és nincs sefa,se árok ha kicsúszna az ember. Szóvalnem rosszdolog a pályaversenyzés,de az a baj,hogy aki már ment gyorsan az képtelen lesz az utcán megállni,hogy ne menjen 200-al ahol lehet.

ommm 2007.01.23. 14:04:11

nemrég olvastam, ha jól emlékszem a Speed-ben, hogy a brit tudósok szerint (akik állítólag vizsgálták őket) a rallye versenyzők rendelkeznek a legjobb reflexekkel és vezetéstechnikával. valami lehet benne...

camell 2007.12.11. 18:16:23

Sajnálom ezt az egyész sz@rt, úgy, ahogy van. A Forma 1-et, a rallyt- mindkét technikai sportágat- a kedvenceimet- tönkrevágták. Szerintem menthetetlenül. Marad a túrarautó. Kár. És, persze, itthon se normális, mindenki számára elérhető NASCAR-közvetítés, se esetleg Craftsman's Truck nincs. MIért is lenen, mikor a másodikról az emberek 95 %-a nem is hallott, és az első sm érdekelné őket...

apamacko 2007.12.19. 12:43:46

Kedves omm és mindenki !

Ha már az F1 siratás kapcsán előástuk a zseniális Tyrell-t kérdezek egyet.

Más hatkerekű csak a kerge fantáziám (memóriám) eredménye vagy volt másnak is ?

Az van valahol elásva a fejemben hogy elöl két, hátul négy kerék felállással is csinált valaki (Brabham-BMW rémlik) de nem találtam meg sehol !
Úgy emlékszem a hat kerék egyforma mérettel lett volna így a súly nem nagyobb a nagy hátsókerekűekhez képest viszont jobb az erőátvitel !(a talajra)

Ha valaki tud megfejtést vagy megtalálja amire tippelek köszi !!

ommm 2007.12.19. 13:08:50

apamacko:
íme: www.f1nutter.co.uk/tech/6wheels.php

a nyolckerekűt megboldogult Reggazzoni tesztelte. Ferrari 312T8.
íme:
users.pandora.be/aerogi/Racing/Weird/Weird_htm/Weird_39.htm

itt találsz sok infót furcsa fejlesztésekről:
users.pandora.be/aerogi/Racing/Weird/Weird.htm

Rocko- 2007.12.19. 13:46:07

hmm. oszt négykerékmeghajtás miért nincs az F1-ben? van ami tiltja?

apamacko 2007.12.19. 14:05:38

Rocko : Igen bizony be van tiltva a négykerékhajtás a turbó a wing Car a kétütemű motor stb...

ommm : Köszi megvilágosultam !

A nyolckerekűt Enzo is látta vagy neki se merték megmutatni :-))