Totalcar-O-Matic

Nincs megjeleníthető elem

Járt a pofánk

Hirdetés

oMm szemével

From the land down under

Szarozok egyet...

2007.08.15. 00:12 | ommm | 37 komment

Ez a szöveg eredetileg nem ennek indult. Egyszerűen csak ki akartam fújni magamból, hogy mennyire hiánycikk lett a mai autógyártásban és formatervezésben az ELEGANCIA, csak futtában rájöttem, hogy nem csak ezzel van bajom.

Bajom, írom így, nehogy valakinek ezzel az írással az önérzetébe gázoljak.
Nem áll szándékomban senkit sem megsérteni, aki mégis felszívja magát az magára vessen. Engem ugyan nem érdekel. Magyarán leszarom.

Na szóval, átgondolatlanul belevágtam, aztán rádöbbentem, hogy a dolgok jelenlegi állása szerint a mai autók 95 százaléka ronda/unalmas/dagadt/ízléstelen, mi meg habzsoljuk boldogan az autógyártók által „formabontónak” „organikusnak” vagy „jövőbelátónak” titulált dizájnolt stílustalan egyenruhát.

Szinte már hallom, ahogy a kisember vérbeborult szemmel felhördül, hogy „nem vagyok én milliomos baszdmeg, nekem A-ból B-be kell mennem”. Na, akkor itt hagyd abba az olvasás, mert felmegy a vérnyomásod jóbarát.

Próbálom több etapra lebontani a dolgot, de mivel egy kisebb tanulmányravaló van bennem, ezért csak kivonatolva foglalkozom az egyes fájó pontokkal.

Szinte nulla elegancia

Minek az? – kérdezhetnétek, pedig az autóknál is a külcsín az, amit először észreveszünk és már maga a forma (de nem csak az, hanem a színek, árnyékok, arányok) is gerjeszt bennünk valami érzést.
Pontosan, mint a férfiaknál általában, ha nőt látnak.
Ettől van az, hogy valamire már képről rámondjuk, hogy szar, vagy ótvar, és ennek fényében, ezen a szűrőn át közelítünk (ha egyáltalán közelítünk) hozzá a következőkben. Párhuzam a nőkkel itt is jó, hiszen mennyire elegánsabb egy nőn az estélyi ruha, mint a cargo pant? Akinek van ízlése tudja. Az autókban is tudatalatt ezt keressük, mert belénk van rögzülve a tévhit, hogy ami szép az jó is. A gond csak az, hogy nagyon-nagyon uniformizálódott ez a hejdeszabad világ. Persze, mindenféle normának meg kell felelni meg eleget tenni ide is-oda is, ez sok kompromisszumot jelent, de mindent ki lehet(ne) játszani, ha tényleg akarják. Vegyük csak sorra mi csavarja a belemet:

Masszív összhatás, kevés üvegfelület, visszafogott, hagyomáyosnak mondható forma (német autók általában – üde kivételekkel) némi kis giccsel megfűszerezve a magasabb kategóriában (VW krómmaszk, Audi karácsonyfaégősor). Az amerikaiak már átestek a ló túloldalára, mert mára a lőrésszerű ablakaikkal (pl. 300C, Dodge Caliber) és ordas hűtőmaszkjaikkal túltettek a germánokon is, annyira kéne nekik az európai piac, de nem megy és nem is fog. Nyugodt szívvel ide lehet sorolni a japánok közül a Toyotát amely szinte mesteri szintre emelte a mainstream-modellek beolvadását –lásd. Auris, Avensis, Yaris –igaz, ezzel a világ legnagyobb autógyártója lett,- és az összes koreai gyártót is (incl. Chevrolet/Daewoo).

Erre bukik a nép. Az optikai csalódásra. Mert ami masszívnak tűnik, az minden bizonnyal az is. És természetesen minőségi. És csak nagyon ritka esetben elegáns. Jól kinéző vagy elfogadható lehet, de az elegancia valami más.

Manapság a „kisautók” zöme is erre játszik. Nagyra és biztonságosra. Ontják az ötcsillagos törésteszteket, amik számomra ugyan nem jelentenek nagy fogódzót, mert ugye nem gondoljuk, hogy az EuroNCAP független szervezet? Márpedig a balek az ötcsillagos kisautóban bizony merésszé válik, hiszen ötcsillagos nemde? Ja, Áron, az. Csak senki nem súgta meg neked, hogy csak a kategóriáján belül. Ez az apróbetűs rész, bocs.

Na de vissza a formákhoz.
Üde kivételek azért itt is vannak. A nemrégiben sokak által még igencsak szidott Chris Bangle BMW-ültetvénye mára igen jó hozammal büszkélkedhet és ha minden esetben nem is szép (1-es, X3, X5) de legalább eredeti. És a Z4 esetében még elegáns is. Tuti roadster recept: hosszú orr, pilótafülkeszerű utastér és kicsi, lejtővonalú (vagy legalábbis annak látszó) csomagtartó.

Illik megemlíteni a végre formailag magára találó Mercedest is, akik újra feltalálták a fordított csónaktest övvonalat. Ügyes dobás volt. A CLS oldalról mindenképpen a legszebb szedánok egyike (érdemes figyelni a megint csak lejtő csomagtérre) és meghúzták az új C osztályon is. Még az eleve óceánjárószerű S-nek is szép formát kölcsönzött. Elhagyták az utóbbi évek nagy-nagy csillagos tévedését, a körlámpát. Hála Istennek. Viszont a többi modellük nagy formai nulla.

A 356-os óta egyazon vonalra építő Porschét nem említem. Hiába megy jól az üzlet, sosem bocsájtom meg nekik a Cayenne-t, sem a készülő Panamerát (ami bűnronda lesz megintcsak).


Következnek az olaszok.
Az olaszok, akik az utóbbi időben bizony fájnak nekem. Az olasz csizma az idők kezdete óta az autódizájn Mekkája, hiszen csodás darabok kerültek ki ebből a konyhából. De mostanában fáj nekem a nagy rájátszás.
Anno egy olasz autónak nem kellett ordítania magáról, hogy talján, nem kellett minden porcikájában finom megoldásnak lennie, hogy az emberek tudják: ez olasz.
A mai olasz formatervezés számomra már túldizájnolt. Az Alfa különálló rovarlámpái, amiket takarítani kínszenvedés, a Grande Punto/Bravo óriásira tátott Maseratit játszó pofája már sok.
Ennyire rá kell játszani az olaszságra? Amitől azonban leginkább forog a gyomrom, az a Ferrari. Félreértés ne essék, imádom a technikai tartalmat, a hangot és a menettulajdonságokat, ezek mind-mind csodálatosak, az old- és newtimerek imádnivalók és azonnal odaadnám a fél gerincemet egy 410-esért.


De a jelenlegi modellek? A légbeömlőkkel tűzdelt semmilyen F430, vagy az utóbbi időben trendi Forma-1 formát meglovagló (a Mercedes is imádja, röhögni kell, az SLK-ra miért akarják ráhúzni?) szögletes cab-forward hosszúorrú Enzo? Vagy a rovarszemű 612 és 599? Egyik sem tetszik. Miért?


Van bennük valami érdekes? Elegáns? Nekem ugyan nem. És senki ne mondja, hogy az Enzot az aerodinamika miatt kellett ilyenre formázni. Miért nem kaphatott tisztább formát, mint pl. a nála is erősebb-gyorsabb Koenigsegg (példa)?
Érdekes módon a maranellóiak mind az ormotoros GT, mind a középmotoros „light” és szupersportoknál elbolondultak ebbe az irányba. (Szemléltető formai (d)evolúció középmotorban és orrmotorban.) Szebb a régi? Igen.


A 355-ös volt az utolsó Ferrari, amit a „kéne” dobozba raktam.


A Maserati más tészta. Mindig is közelebb állt hozzám, mint a Ferrari és a Quattroporte alakulását 66-tól 2005-ig érdemes megnézni, példás, így kell.


Viszont a 3200GT bumeránglámpáit visszasírom. Azt nem bocsájtom meg nekik sosem. (És hiába „él” az új GT formája, a hátsó lámpa Mondeo.)


A franciák, ó, a franciák. Eleganciáért sosem kellett a szomszédba menniük. De a nyolcvanas-kilencvenes évekre kifulladtak. Újítaniuk kellett és meg is próbálták. Jelenlegi állás szerint a PSA-konszernnél történt a kisebb katasztrófa. A C5/607-től fogva ráálltak a gömbölyű kavicsformára, ami szörnyű egyenruha és a C6 kivételével semmin nem szép.


Később a Peugeotnál éleket pattintottak a kavicsba, így lett a 206-307-308-207 (és a gyönyörű, Pininfarina által tervezett 406 kupét felváltotta az ótvar 407-es, ami nagyon-nagy hiba volt), a Citroennél a háromajtós C4 ilyen. Csupán a C6 lett olyan, amilyennek a Citroent szeretem.

A Renault nagy szarban van. Ők mindent feltettek a kacsaseggre. Az Avantime-Vel Satis-Mégane hármas elvitte a hasznot és nem hozta meg a kívánt eredményt, így még a formatervért felelős alelnők, Anthony Grade is így nyilatkozott a Top Gear-nek az új Laguna kapcsán (ami egy összetoldott-foldott valami lett):

„A jó forma adja el az autót” (értsd. eddig nem volt az) „Nem sokkolni és történelmet írni akarunk, hanem kitűnő minőségű autókat gyártani.”
„ Az új Laguna robusztus, dinamikus (lol), de nem radikális.”

Az új Lagunának muszáj semmilyennek lennie, ezt veszi fel a piac. Vége a kísérletezgetésnek, mostantól a pénz beszél.
Visszaolvasva látom, kicsit kusza lett, de ha már legalább egy ember megérti, mit akartam ezzel az elegancia-dologgal mondani, már megérte.

Tovább is van, mondjam még?
Persze, ez az én blogom, miért is ne. (Közben a „Luck of Lucien” szól a Tribe Called Quest-től, igen jó zene.)

Arról, hogy bizony sokszor ok nélkül dagadnak túlsúlyossá a négykerekűk már sok lett rizsázva (a Pug 1007-es 1500 kilója a csúcs). Éppen ezért érdemes odafigyelni a  „könnyítsünk” trendre. Az új 500-as, a következő Agila/Splash és Mazda 2 mind-mind száz kilókkal könyebbek, mint az eddig bevett szokás. És megnyugodhatunk, hogy a „független” EuroNCAP-nál ugyanúgy meglesz az öt csillaguk, mint ezeddig. Akkor mégiscsak lehet kevesebb anyagból ugyanolyan biztonságos autókat építeni?
Még a Ferrarinál is fogadkoznak, hogy az Enzo utód kisebb és könyebb lesz. Hmmm, na ez már valami.
Kvittelem a trendet. De akkor idáig miért kellett vakítani?

 

Más.

Amitől viszont hányok az az, hogy a VW úgy szervírozza az 1.4-es TFSI és TSI motorjait, mintha ők találták volna fel a spanyolviaszt. Pedig nem. A kis űrtartalmú erős motorok a reneszánszukat élik (ha meg nem akkor hamarosan), a Fiatnak is van már T-Jet-je és egymást túllicitálva jelenti be boldog-boldogtalan a csodamotort. Még az S osztályba is duplatöltött négyhengeres dízelt fog szerelni a Mercedes.

Ez mind szép, mielőtt azonban mindenki beborult aggyal rohanna kisűrtartalmú turbós autót venni azért érdemes figyelembe venni azt a tényt, hogy ezek a konkrét motorok még nem bizonyítottak semmit. Hosszú éveknek kell még eltelniük ahhoz, hogy rá lehessen mondani egyikre-másikra, ez jó konstrukció.

Na, jó gulyás lett a végére. Tökéletes.

Ezek után várom a fikázást, de előre szólok, hogy a véleményemet nem változtatom meg. Mert nekem van.

A bejegyzés trackback címe:

https://ommszem.blog.hu/api/trackback/id/tr19140251

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Toymao 2007.08.15. 01:55:21

Nem fikáznék, az ízlés, az elég szubjektív dolog, elég sok mindenben egyet is értek, viszont én azt mondanám, hogy az Astonok bizony szépek, elegánsak, stílusosak. (Még a Mercik is - főleg hátulról - Astonnak akarnak látszani, lásd a képet, amit beszúrtál.)

Aztán vagy egyet értesz vagy nem. :)

Tommi · http://matchboxmemories.blogspot.com 2007.08.15. 08:12:40

Azt mondanám, hogy a kis, feltöltött motoroknak már megvan az megbízhatósági rátájuk... Ugyanis a 80-as évek közepén-végén egy-két "nagy" autógyártó próbálkozott velük, és a nagyrészük még működik.
Pl: Renult R5 Turbo, Fiat Uno Turbo, Volkswagen Polo G40, Golf G60...

ommm 2007.08.15. 10:36:25

Toymao: az Aston szép és elegáns, valamint very british. Viszont a XK egy ROSSZ kópia, egy unalmas dobás a Jaguartól.

Tommi: de azóta nagyot változott a világ és az új normáknak meg kell felelni, valamint ezek a motorok azért lényegesen több súlyt kell, hogy cipeljenek, és bizony a mai autós nem akar minden héten olajszintet ellenőrizni és állandóan turbót visszahűteni. A G-laderrel vigyázz, az nem turbó! Sok odafigyelést igényeltek és azzal ma már nem lehet autót eladni.

baowah · http://baowah.blog.hu 2007.08.15. 13:50:33

mondom en ygerekek, mondom csak is a jo kis klasszikus fiat panda. az utolso olasz AUTO*.


*Automobil: An automobile or motor car (usually shortened to just car) is a wheeled passenger vehicle that carries its own motor. Most definitions of the term specify that automobiles are designed to run primarily on roads, to have seating for one to eight people, to typically have four wheels, and to be constructed principally for the transport of people rather than goods

wiki:

en.wikipedia.org/wiki/Automobile

ommm 2007.08.15. 13:52:06

ja, a tiédben a "goods" is elfér:)

csiky944 2007.08.15. 16:26:05

Omm a japcsik kimaradtak,meg az angolok is,de azokról meg nincs mit mondani,hiszen szinte az összes becsődölt,nem is tudom miért.......

ommm 2007.08.15. 20:38:08

kivonatoltam, de majd személyesen sorra kerülnek, szombat este:D

sámuel · http://autognom.blogter.hu 2007.08.15. 22:09:08

A nemjóját, a Maser GT hátsó lámpája tényleg totál a Mondeo-é, fejre állítva. Ami önmagában rosszat még nem jelent: a Noble M12 GTO példáján már megtanultuk.

www.evo.co.uk/images/front_picture_library_UK/dir_24/car_photo_12337_7.jpg


A leírtakkal csak egyetérteni tudok. Felcsaptam az Auto2-t újautó árlistáját, hogy számba vegyem, a mai autók közül melyik fér bele nálam a szép (=érdek nélkül tetszik) kategóriába. Hát, nem sok: Grande Punto 3ajt., Clio RS, Mazda 6, Thesis, Civic 5ajt., Lotus Elise. Ezek azok, amelyek képesek leglább értelmezhető mértékű birtoklási vágyat kelteni a formájukkal.

Tényleg szomorú...

A Laguna pedig... Én egyszerűen nem értem, ezt hogy képzelik!? Valaki rettentesen elkúrta a termékfejlesztés piackutatás-fókuszcsoport-disastercheck fázisait. Hátulról valóban egyszerűen csak jellegtelen, de elölről kimondottan és határozottan ormótlan ocsmányság az egész. Minden reggel elsírnám magam, ha ezt kéne néznem a konyhablakból, a kávémat kortyolgatva.

Kilencvenes évek elején írogatott Jeremy Clarkson arról hogy miért is van, hogy az angol gyártók szánalmasnál szánalmasabb formatervekkel jönnek elő. A válasz: a piackutatási folyamatban a fókuszcsoportokban csupa kardigános barna nadrágos, szandálos trotty ül, akik eldobják magukat egy Montego formájától. A hülye autógyárak meg megeszik, hogy ez a piaci igény.

Jó, a Montego tetszik egy hatvanöt éves nyugdíjasnak. Ezt megértem. DE HOL VAN A FÖLFÖN AZ AZ EMBER AKI NEM UNDORODOTT A LANUGA ELEJÉTŐL AMIKOR ELÉ TOLTÁK????

ommm 2007.08.15. 22:29:26

és amit még talán nem tudsz: a Grande Puntóból a legnagyobb a holttér, a látómező 38 százaléka ki van takarva.

nehéz téma ez, sok a pro és kontra, de engem elszomoprít a dogok ilen állása.

csiky944 2007.08.15. 22:45:28

A Ssangyong legalább nem változik,továbbra is undorító autókat csinálnak :D

sámuel · http://autognom.blogter.hu 2007.08.15. 22:47:31

Tényleg nem tudtam, még nem próbáltam. De a másik fő probléma, a fröccsöntött plasztikbelső, az a képeken is átjött...

Jah, a Mazda 6-ra gondoltam, amint a Thesis-szel összeolvadt.

ommm 2007.08.16. 09:06:36

és az az érdekes, hogy a mai kisautók sem annyira olcsók, hogy ne lehessen őket szépre és felhasználóbarátra csinálni. csak túl erős a lőrésablak-"masszívagép" vonal.
sajnos

Sopánka76 2007.08.16. 11:22:19

omm nagyban egyetértek veled! Épp azon gondolkozom, hogy a klasszikus hatchback kihalásáról írjak egy kis szösszenetet. Nekem is egy utolsó mohikán van, ilyen mint ez, csak más színű: commons.wikimedia.org/wiki/Image:Accent_4-Door_Hatch.JPG
Ezek a tankszerű autók nekem nagyon nem jönnek be. Kilátni mondjuk már ebből se könnyű... :P

A ferrárikról írtakkal viszont nem értek egyet, csakúgy mint a Jaguár XK. Ferráriból eddig egyet láttam, ami nem tetszett: hyundaiklub.hu/index.php?action=dlattach;topic=64.0;attach=1622;image
Asszem az én ízlésem elég konzervatív. Ezért is jön be nekem az unalmasabb, de teljesen harmonikus XK, és ezért nem tetszik a CLS, bár díjazom a bátorságukat meg az egyéniséget. A Pug 206 meg tetszett, bár nem volt benne semmi forradalmi, és igazából nem is az én ízlésem. Azóta ez az irányzat elharapózott, a 406 még bejött, a 407 már nem tetszik. Krumpli.

ommm 2007.08.16. 12:23:51

na ja, hogy ne is említsem a hot-hatch-eket, amik mára teljesen eltűntek. amit ma annak hívnak az minimum kétszer akkora, mint amikről a nevüket kapták a kicsi, erős autók.

a vélemény pedig privát, mindnkinél más, de tiszteletben tartom

KabbeGyikok 2007.08.16. 13:48:16

Előszöris gratula!
Hasonérzek... Reméltem, h nemcsak engem zavar az amit manapság az utcákon látok. Szürke, unalmas koppintások (néha megfűszerezik vmi kék leddel, h egyedivé váljon :D), alig tudja megkülönböztetni őket az ember. Komoly esztétikai élmény tud lenni egy szép állapotú régebbi vas, mindíg felkapom rá a fejem, rácsodálkozom. Pl: igaz, h kismillió 2es Golfot gyártottak, de egy szép állapotú gyári állapotú milyen ritka és feltűnő tud lenni??? És miért? Baltával szabott forma, szegletes, éles körvonalak, de mégis gyönyörű az összhatás. Ilyet manapság nem csinálnak... Egyszerű, van benne anyag, és bármennyireis szegletes: esztétikai élmény ránézni. Ezt vhol a mai furcsa világ hatásának érzem; kilugozzák az emberek agyát, az folyik a TVből és mindenhonnan, h mindenkinek Suzukira Swift-re/Renault Megane-ra/Ford Focus-ra van szüksége, miközben nagy különbség nincs, és alig tudod megkülönböztetni az utcán őket. ne gondolkozz, neked úgyis erre van szükséged! A frászt... Minek fizessek részleteket egy olyan 4kerekű xszarért, amit a Pláza parkolóban biztos, h csak rendszám alapján találok meg, és mivel minden sarkon ua jön szembe soha nem fogok kötődni hozzá?!?!? Fogyasztói társadalom... krhhhhpööö... bakphattyák... :)))
Bots, ez kikívánkozott! :D

KabbeGyikok 2007.08.16. 14:44:41

Érthető módon! :)
Amit kifelejtettem: természetesen a G2-t lehet helyettesíteni bármilyen szívünkhöz közel álló youngtimer gépjárművel. Pl: Corrado, Scirocco... :)

hyr055 2007.08.16. 14:57:46

A lőrésablak ráadásul sokszor idegesítően vastag ajtóval párosul, együtt teszik teljessé a tank érzést, fuj...

ommm 2007.08.16. 15:13:22

fölöslegesen vastag ajtóval...nem a merevítések miatt olyan vastag az.
de kell a fíling, meg az ujjtörés ha rádcsukódik:D

oPal 2007.08.16. 18:14:30

Lehet ízlésficam, de én szeressem a vonalzóval rajzolt kocsikat :)
Kuntás az alap természetesen, de von annak a kornak pár jó képviselője.

és a "nemporsche" 944et és az Rx-7 et is szeresem.
utóbbi van is.

A mai autók hát... tank szinte mind, egyetértek...

csiky944 2007.08.16. 18:50:17

félreértés ne essék,mert a 944 az igenis Porsche,igaz h Ingolstadt-i,de a ami nem Pork az a 924,ilyen alapon a 928 sem az,pedig ugye annak a fele motorja van a 944-be

ommm 2007.08.16. 19:49:05

egy vonalzóval rajzolt autó is lehet elegáns és szép. nézd meg a Quattroportét vagy a klasszikus Bentely-ket. az igen.

viszont tény, hogy a Porschésok körében az Audi motros 924 a legkevésbé Porschébb...nem beszélve a 912-914-ről.

csiky944 2007.08.16. 21:41:01

Omm engem vehetsz Porsche nélküli Porschésnak :)

ommm 2007.08.16. 22:35:34

nem veszlek annak, hiszen azon is ott a jel. Porsche és kész. megvan benne minden ami egy Porschéhoz kell...

de az ortodox Porschésok közül nem mind ismeri el.
attól még az.
és gratula hozzá, ha megvan!

csiky944 2007.08.16. 23:12:56

tényleg Porsche nélküli Porschés vagyok :(

Tomi 2007.08.18. 17:38:27

Bár nem mindenben értek egyet, nem is fikázok, mivel világosan közölted az elején, hogy ez a Te véleményed. :-)
Viszont sokszor igazad van, nagyon jó példákkal szemléltetve! Szép munka, nagyon jól összfoglaltad.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.08.19. 14:06:14

Vajon miért askar minden kisautó nagyobbnak tűnni mint amekkora valójában? Yaris,Swift,Grande Punto,Bravo,Fabia,Polo,mind-mind kisautók. És bizony azért akarnak nagyobbnak tűnni mert a világ szegényebbik felében ezek családi autónak számítanak,pedig ezek aztán tényleg nem azok. Nem mondom,hogy nem fér el bennük 4-5 ember,de nem családnak lettek kitalálva. Itt pedig iszonyatos nagy hangsúlyt fektetnek arra,hogy belédsulykolják,hogy 3 milláért családi autót vehetsz. A hot hatch teljesen megváltozott. Hol vannak már a jó öreg Turbos Uno-k amelyeken 5000 kilóméterenként kellett olajat cserélni és vigyázni a Turbora mint a hímes tojásra. Cserébe ment,nem kicsit.

Sopánka76 2007.08.21. 11:34:03

Az igazi hot hatch-et épp most veszi öcsém!
'87-es AE82 Corolla, olyan mint a Hacsi csak épp elöl hajt. 780 kg, 1.6, 125 LE, 8s alatt van százon. Ez aztán a rákkendroll! És szintén vonalzóval szabva. Igaz sztem a szépsége igencsak relatív, de hátulról kapásból felismerni ezt a típust.
Golf I, Golf II, szépek azok biza!

ykcky · http://invisabla.blogspot.com/ 2007.09.13. 14:40:44

egeszen telitalalat, a maserati szivemnek, meg jar ami jar. termeszetesen.

ykcky · http://invisabla.blogspot.com/ 2007.09.13. 14:49:42

az egeszene telitalalat a cikknek szol. pont van a vegen, bamennyire is veszzonek tunhet egyeseknek. a maserati meg maserati, leszogezem megegyszer.

AP (törölt) 2007.10.10. 12:09:06

Erről van szó egy-az-egyben!
Elég szépen sikerült összefoglalnod a mai autógyártást.

kkn 2007.10.10. 22:52:12

Olyan hat éve egy Autószalon előtt a telepen egy trélerre pakoltak. Egy autó volt rajta, amit lehoztak addig, hogy utána rakják vissza. Egy Jaguar X-tipe volt. Sokan körbeáltuk, és nézegettük. Egy srác kifejtette, hogy neki a Volvok tetszenek, de ezt látva elbizonytalanodott, mert csak nézte az íveket, és amikor a "végükre" ért, újra visszakanyarodott rajtuk. Sajnáltam, hogy a lökhárító krómbetétjei nem köszönnek vissza az oldalán.
Szeretem a csillogó dolgokat, ezért ebben a műfajban még a Rover 75 volt, ami megfogott. Sokaknak giccses, de nekem tetszik a krómlécek íve, a krómkilincsek, az elegáns vonal, és hogy merték lefelé ívelni enyhén a farát. Belül kicsit sok az ovál, de azért jó lenne egy.

Karpathy · http://artofmax.com/ 2008.01.04. 15:20:22

Nyeffnyaffnyiffnyöffff....

Na, összeszedtem a gondolataimat.
Sokmindenben egyetértek. A lényeget tekintve igen, marketingvilág etcetera.

De adnék - kéretlenül - egy jótanácsot. Ne hörögj egyből, gondold át, hagyd megérni. A jótanácsot. Meg a formákat.

X év leszüremlett tapasztalata ez nálam, hogy nem merek hamar nyilatkozni formákról, dolgokról. Pont ennek a világnak a sajátja a rohanás. Mindenki az öt-tízéves formákra bukik, mert azok ülepedtek le, az annál régebbiek lassan elkopnak, az újabbak meg még nem értek be a lelkükben (nem a divat-idiótákról beszélek, azok azt eszik, amit kapnak).
Adj időt ezeknek a formáknak is. Ez nem jobb és nem rosszabb kor, mint bármi más. Sőt, talán kicsit jobb is.

Konkrét véleménykülönbségünk is van, az egyik az Enzo
Irtózatos durva az a forma, elsőre teljesen hanyattestem tőle, de nem tetszett, aztán nagyon gyorsan igen. Aztán kifordult, mint ahogy kifordul a számból a hatodik kiló franciakrémes. Most pedig azon veszem magam észre, hogy kezdem klasszikusnak látni. Igazi, túlhúzott, karikatúraszerűen üvöltő digó dizájn, de olllyyyyaaaan lazaaaa! A már sokat emlegetett bárki-mástól-gagyi-de-tőlük-remekmű kategóriát kaparássza, öt év múlva megmondom, bejutott-e.

Majd Móron kivesézzük :)

Rocko- 2008.01.04. 18:16:28

mi mást tehetnék még hozzá? :)

Golfedition 2008.01.06. 21:14:53

Hát ezt én sem tudtam volna jobban megfogalmazni... :-) Van egy IV-es Golfom, és egy II-es G60-as, általában a IV-essel járok, de azt "csak vezetem", viszont a kettest imádom vezetni. És valóban, elég gyakran megnézik az emberek, a IV-esben pedig csak egy vagyok a sok közül.

pkelement 2008.01.14. 18:44:38

Valamikor több olyan autó volt ami első pillantásra mellbevágott.
90-es évek legeleje:
- Milyen kocsi ez?
- Nem tudom, de 300ZX
Ma persze kicsit már öregecske, de a lényeg az, hogy kevesebb olyan kocsi van mostanában ami úgy igazán felvillanyoz - és tényleg mind 1 forma.

És ezt most ne keverjük olyannal, amikor valamit annyit nézel, hogy a végén már akár tetszik is.

pkelement 2008.01.14. 18:52:16

Valaki magyarázza meg, hogy miért van az, ha 5-ös golf után beülok a 17 éves toyotámba, élvezem a vezetését.
Vagy pedig ha otthon valahova el kell ugorni, néha inkább veszem az accord kulcsát, pedig a céges golf ingyen megy?