Totalcar-O-Matic

Nincs megjeleníthető elem

Járt a pofánk

Hirdetés

oMm szemével

From the land down under

Nem méznyalás vazze'

2007.09.11. 11:55 | ommm | 77 komment

Reggeli rituálém szerves részét képezi a totalcar aktuális cikkének kávéval kombinált olvasgatása.
Na a main jót nevettem, hiszen Csikós Zsolt eképpen sóhajt fel a mai Kia Cee'd SW - cikkben:
"szép, szép, dagad a nemzeti kebel amiatt, hogy hazánk fia fejéből pattant ki ez a gyönyörű autó, de talán még szebb lenne, ha nem a szlovákiai Zilinában (Zsolnán), hanem mondjuk a magyarországi Győrben gyártanák. De ne legyünk telhetetlenek."
 
Hajjaj, gondoltam magamban, de rosszul gondolod te ezt Csik:)
Nos, már egy ideje áll a gyár Zsolnán, a nép pedig egyre jobban megutálja a koreaiakat.
Hogy miért?
Ezért:
 
1. A gyár alatt álló és az infrastruktúrához nélkülözhetetlen telkeket és területeket az állam vásárolta fel nekik az adófizetők pénzén az adófizetőktől. 110-130 koronás négyzetméterkénti áron (az jelenleg kb. 800-900 forint), ergó semmibe nem került nekik, mi meg fizetjük. Az ex-tulajdonosknak pedig választási lehetőségük nem volt, mert vagy eladják, vagy államosítanak. 2007, EU, jónapot.
 
2. Egy kassai építőcég "nyerte meg" azt az állami tendert, amelynek érelmében 509,7 millió szlovák koronáért (majdnem 4 milliárd forint) építik ki a gyárhoz vezető utakat, vasúti rákötéseket, ivóvíz és elektromos hálózatot stb. Természetesen az adófizetők pénzén.
 
3. Zsolna mellett, Krasnanyban több, mint 500 millió koronás beruházással felépítettek egy lakókomplexumot, kisebb falut, a menedzsment számára, akik 65 lakásban és 9, nem kicsi, családi házban múlathatják hazájuktól messzire szakadt fájdalmas napjaikat. Hogy ez könyebb legyen, természetesen éjjel-nappal vigyáznak rájuk, kaptak több teniszpályát és egy karaoke-bárt is, mert szeretik. A VIP-házban a hegytetőn fogadhatják a hazából érkező vendégeket.
De mivelhogy már a kezdetektől fogva szűkösnek bizonyult ez a komplexum, elkezdődtek Pozsony környékén is a munkálatok, ahol állam bácsi (és a nép) jóvoltából 1,2 milliárd koronáért (kb. 8,5 milliárd ft) építünk ferdeszemű barátainknak kuckókat.
Hat különálló ház a vezetőknek, két villa az elnököknek (Kia és Hyundai Mobis) valamint 12 apartmanház. Természetesen közösségi szórakozóhely, 6 teniszpálya, játszóterek és uszoda dukál a dologhoz. Csekély 67 millió koronáért be is bútorozzák a kecókat, na nehogy má' ne a készbe üljenek be!
Ezen komplexumom működtetése évi 2x 1,7 millióba (24 millió ft) kerül, ebből az ottlakók zéró korona önrészt vállalnak. Csóró banda, legyen nekik!
 
4. Természetesen gondolni kell az utánpótlásra is, így barátaink gyerekei kaptak egy iskolát is. Potom 24 millió koronáért újítottak fel egy régi épületet, hogy elérje a koreai standardot és nyugodtan okosodjanak a lurkók. Kelet-Szlovákiában és a kisebb falvakban mellesleg nem egy helyen még pottyantós wc-re járnak ki télen-nyáron az alsó tagozatosok is. Az iskolaügynek semmire sincs pénze, de milyen is lenne már, ha a kemény kis felvidéki magyar gyerek klimatizált-fűtött teremben tanulna, mint valami pipogya koreai?! Elvégre az ő szülei is befizetnek a hájtek iskolába. Mert ugye nem gondolták, hogy ezt nem az állam (és mi) fizetjük?
 
5. Mindezek mellett természetesen dotálni is kellett barátainkat, ezért Állam Bácsi kiment koldulni Brüsszelbe, kapott is 32 millió eurót (1,06 milliárd korona=8 milliárd ft), amit természetsen majd mi visszafizetünk.
 
6. Hab a tortán, hogy barátaink természetesen 10 évre adómentességet élveznek, így az államkasszába szinte semmi nem folyik be tőlük, dehát fő a barátság elvtársak.
 
Mindezt miért?
 
Hogy 2000 embernek legyen munkája, hogy a melós 85-120 ezer forintot keressen és boldogan húzhasson haza munka után. Boldogan már csak azért is, mert olyan drákói előírások és törvények uralkodnak az egész üzem területén, hogy azokhoz képest Guantanamo egy könnyed nyári cserkésztábor.
A meghajlás a seggnyalás és a fal mellett járás a minimum, reggeli torna, aki nem tornázik, bünti. Három bünti után utca.
Nagyon kevesen vannak azok, akik a kezdetektől fogva ott dolgoznak. Rengetegen otthagyták a jó és csillogó jövőt előrevetítő helyet, hiszen jelenleg is 700 embert keresnek a csodagyárba.
 
Még szép, hogy idejött a Kia? Csodálkozik bárki? A (most már) volt gazdasági miniszter pedig éppen a minap fejezte be a 6 hektáros villáját. Gratulálok neki.
Mi, emberek, fiatalok és lábon megállni próbálók pedig életünk végéig cumizni fogjuk a koreai kolbászt. Ők meg majd jó képet vágnak hozzá. Éljenek a megmentőink!
 

A bejegyzés trackback címe:

https://ommszem.blog.hu/api/trackback/id/tr100162532

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csikós Zsolt 2007.09.11. 12:25:20

Köszi omm, már bele is linkeltem a cikkbe. Üssünk együtt.
Itt a link, keret, minden lett.

totalcar.hu/tesztek/ceedswbem

Hali
Csik

baowah 2007.09.11. 12:26:36

ne szolj semmit. mi hozzuk nekik a kikotobol a kontenereket, most is KIA kontik miatt eszem a kefet.

hagyma 2007.09.11. 12:46:34

Baaazmeg!!!!! Ez kemeny....... kivancsi vagyok a Hankook mit csinal Mo.-n. Nekem nemet ceghez volt szerencsem Pecsett, nem autoipar. Az sem jatek. Ha nincs terv, nem törtenik semmi, telfonalni kell meg kervenyezni. Egyedi ötlet?!?! Felejtös. A nemet mindent jobban tud.

csobolade 2007.09.11. 13:06:52

Hello! Azért szerintem nem 0 koronát kap az állam, nem ingyen vannak itt a koreaiak. Teremtettek 2000 munkahelyet, ahogy írtad 85-120e Ft-os havi bérnél jövedelemadó, meg járulékok formájában 10 millió koronás nagyságrendű összeg folyik az államkasszába. 10 évig adómentesen itt van a cég, addig ez a jövedelem tutira befolyik az államkasszába, aztán ha maradnak, az azért jó, mert az eddigiek mellé jön majd a cég társasági adója, ha meg elmennek a rákba, akkor ott marad az infrastruktúra, az új lakások és a szép iskola.

ommm 2007.09.11. 13:13:05

csobolade: és 2000 újra munanélküli. 10 év után szerintem lelépnek. irány románia!

apamacko 2007.09.11. 13:16:09

Kössz omm !

Hát ez nem gyenge de ha magyarországon történne azon sem csodálkozna senki....

A (volt) miniszter úr pedig gondolom a képviselői fizetéséből építi a parkot, villát ott is :-)

Üdv.

ommm 2007.09.11. 13:21:58

természetesen:D
hiszen neki papíron semmilye sincs...

AI 2007.09.11. 13:29:31

Jól be kéne zárni a gazdasági minisztereket a Kiába meg a Hankookba is, aztán gyufát neki, lángoljanak hájtekkestől.

AI 2007.09.11. 13:31:19

A koreaiak meg hazasunnyoghatnának szépen, természetesen a falak mentén vagy bünti.

Popet 2007.09.11. 13:33:48

Mintha csak Mo.-n lenne. Itt is ez megy. Fent fenékig (seggig) tejfel minden. A "droid" meg örül ha egyáltalán meg tud élni. Az asszony az egyik B...H-ban dolgozik(hál' Istennek nem a gyártósoron). Ue. van ott is. A német meg viszi haza a biglóvét az országból. Szánalmasak vagyunk...

ommm 2007.09.11. 13:49:16

nem bánom én, hogy kurvák vagyunk. de ennyire olcsók?

HFT 2007.09.11. 14:17:17

Üdv ommm,
tetszik, amit írtál, bár szomorú, teljesen reális képet mutattál be. Nyugodt lehetsz, Magyarországon is ez megy. Pár éve hallottam, hogy ha nem tetszik a piac, egy győri Audi nagyságú cég 1 hónap alatt tud elcuccolni pl Mexikóba.
Amúgy a Hankook körül is voltak-vannak problémák Dunaújvárosban, ezt ne felejtsük el.
A prostitúció találó kifejezés...

None · http://turbopower.hu/ 2007.09.11. 14:17:35

Hányinger! Erre már nem is mondok semmit!

Szili 2007.09.11. 14:34:47

Büdös ferdeszemű sárgák!Kell ez nekünk? ÉS az elvtársak verik a mellüket, főleg Kóka égy Gyurcsány elvtársak, hogy mit hoztunk neketek magyarok! Mit? Egy jó nagy "férfi nemiszervet" amit a szerencsétlen munkás szopogathat, ha meg akar maradni...

A győri Audinál miért nincs ez? Vonzó munkahely stb. persze sehol sem tejfel a munka és az élet, de ennyire durva dolgokat Győrből nem hallottam még.

Alkaa · http://alkaa.freeblog.hu 2007.09.11. 14:40:07

Érdekes, hogy az Ázsiából idetelepült gyárak esetében csak ilyen visszaélésekről hallani, lényegében az esztergomi Suzukinál is ez megy. Azt senki nem mondja, hogy mennyire meg kell alázkodni a melósnak, ha ilyen helyre megy melózni. Jól tudom, Nagyszombatban van a Peugeot-üzem és az 1007-est gyártják ott? Az korrekt? Francia barátom mesélte, Marseille közelében valamelyik francia autógyárnál az arabok szabályosan ott alszanak a szalag mellett... :D Mi itt Magyarban egyébként nem is annyira a Hyundai/Kia-t bánjuk, a BMW fontolgatta komolyan, hogy Tatabányára telepíti az 1-es bömi gyártását... aztán végül maradtak házon belül, keletnémeteknél, talán Lipcsében, ha jól emléxem.

ommm 2007.09.11. 15:24:13

Szlovákiában jelenleg a 207-est gyártják. Az éves cél 300 000. És állítólag összehasonlíthatatlan a KIA-val.

Takamisakari 2007.09.11. 15:32:40

Basszameg ez a kapitalizmus. Ha ők nem jönnek (multi) miből lesz GDP? A hazai kis és középvállalkozókból??? Ne vicceljünk...

csobolade mondja a tutit

Ha elmennek jön a köv befektető és beleül a kész infrastruktúrába.
Nem kis pénzért. Jöjjenek minél többen...

Janesz 2007.09.11. 16:10:45

Mint Magyarországon.... Itt is rabszolga az ember saját hazájába. Értem én, h fontos 2000 munkahely, meg jövedelem adó, meg a 85e-120eFt nagyságú pénz fontos, mert több mint a munkanélküli. Miért kell az embereket megalázni és főleg miért kell elviselni?! Mondanám, h irány külföld, de ott középszar esetben, 1 szemét bevándorlóként kezelnek. Jobb esetben csinálhatod droid melót(bármely képzettségi szinten), amit nem vállal senki. Lové at ottani árak mellett, kb.átlagos életszínvonalat biztosít.
Én is dolgoztam a az említett pécsi cégnél, és a szonszéd elekro-finnél is. Magyar szaki hülye(szerintük)! Anyagcég szakija meg hülye, minta f..., de hivatalból isten. Okos nem lehetsz, arra van ember (6-8szoros zséért), max. szép.
Megyűlöltem az ipart!Ezek miatt...

Pitya 2007.09.11. 16:15:13

Na ugye hogy van kozos téma szlovák és magyar kozott. Ebben kéne egyetérteni nem a hulyeségeken veszekedni!

ommm 2007.09.11. 16:44:51

Pitya: ne menjünk el a Magyar Gárda-féle beteg dolgok felé. A normális ember itt is megérti, hogy Trianonról és mindenféle nacionalista faszságról ugatni 2007-ben Európában, schengen idején abszolút fölösleges.

jules 2007.09.11. 17:12:15

Takamisakari,bocs,de tévedsz:ami jelenleg Mo.-on és környékén folyik,az VADkapitalizmus.A kettő között csupán annyi a különbség,hogy az egyikben lehetőséged van meg-és jól élni,ha le tudsz valamit tenni az asztalra,míg a vad formában csak álmaid lehetnek,mert amit leteszel,az senkinek sem jó.

prérifarkas 2007.09.11. 17:40:42

Takamisakari csobolade ti minden hülyeséget beszoptok? Jó a gazdaságnak aha de milyen áron, nektek a tények semmit nem mondanak??? Szerintem fantasztikus a japán hozzállás ott japánban a japán mókusoknak no de ez európa itt mások a mókusokm más az életfilozófia a felfogás stb.

prérifarkas 2007.09.11. 17:54:22

Na és persze gondolom a KIA is hasonló mentalitással akar célt érni.

just_is! 2007.09.11. 18:44:11

Az én kis falumban már harmadik néven fut ugyanaz a német alkatrész gyártó cég, így kerülve meg papíron a jogszabályokat, ugyanis öt év adómentesség jár felénk minden "újonnan betelepülő" óriásnak! Én is része vagyok ennek a mókagyárnak és "megbecsült" dolgozójaként büszkén hagyományozom a jövő Porsche vásárlóira a testem ilyen-olyan nedveivel fényesített connolly bőrtrónusokat! :P

Easy Player 2007.09.11. 19:20:49

Kezeket ki a biliből!
Ébressze már fel valaki Csoboladet és Takamisakarit!!!

Szerintem

vatafak apó 2007.09.11. 20:32:48

\\\"korrupció az, amiből kimaradsz\\\"
A 700 emereteket majd pótoljuk magyarokkal, volt szuzukisokkal. Mert itt meg épp felvidékiek/szlovákok dolgozgatnak. (A szuzuki a TI autótok is, a KIA mög a mijénk)
Apó

ommm 2007.09.11. 20:46:54

a legszomorúbb az, hogy birka itt a nép közép-kelet posztkomcsi európában.

ahogy Hofi mondta: Itt az új segg! Lehet nyalni.
RIP
meghalt Hofi oda az igazság

Semir · http://wikipanda.org/ 2007.09.11. 20:50:27

Én már az Audiról is hallottam durva dolgokat Győrben, az se leányálom.

Blacktron2 2007.09.11. 20:52:54

Én vmennyit voltam recepciós vietnámiak szállodájában (nem egy nagy helyen).
Ott is jellemzően a felsőbbrendűség ment, sok hülye apróság ("szabályok"), bejelentve csak kis munkabér mégkisebb része...
Szerintem nem kellenének nekünk a 'távolkeletiek'...

pisti 2007.09.11. 21:07:18

Ommm!Szerintem ne minősítsd a M.-gárdát amíg nem tudni,hogy mi a céljuk!Ne a bal-liberális sajtóhisztériából vonj le következtetéseket.Most erről fröcsögnek, holnap arról.A lényegről meg nem beszél senki.

gyogyo 2007.09.11. 21:22:16

Nem véletlenül ilyen a Hyundai meg a Kia minősége, és másmilyen a Peugeot meg a \\\"hires\\\" német márkáké, amik tothföldön készülnek. Sajna, a távolkeletiek elöbb rájöttek,mint mi, hogy az autógyár ( meg bármilyen gyár, bolt stb) nem az ott dolgozók miatt van, hanem a vevőkért. Ezért vertek rá európára egy kicsit. Sajnos az orvosok,ápolók, tanárok stb. is úgy hiszik, miattuk létezik a kórház, iskola.

ommm 2007.09.11. 21:30:59

pisit: én az idióta nacionalizmust és az uszítás jellegű dologkat minősítem és hányok tőlük, legyen az bármilyen formában, bármilyen országban.
ez már nem az a világ, és nem erről szól most európa.

gamboss 2007.09.11. 21:31:36

Szomorú dolgok ezek. A Suzuki, Audi, Kia mind mind kizárólag profitérdekelt. Le se szarják az embereket. Szerbiában minden egészen más. Szegénység van de nem érzed nyűgnek mert nincsen igazi fogyasztói társadalom. Keresel pénzt megélsz belőle, vagy megtermeled a betevőt. Nem bombáznak \\\"vásároljköltshiteltvegyél\\\" vegyél reklámokkal mert nincs mit elszedjenek tőled. Az egészben az a szomorú, hogy nem sokára szerbiában is győz a nagytőke és a globalizáció és az ottani emberek is beállnak a modern rabszolgák sorába. Aztán a régi Zastavák helyén megjelennek az örökké fizetett hitelből tartott autók. Hányinger. Utolsó senkik vagyunk és még jó is nekünk... Pusztuljon ez az egész szar!

coloreal · http://www.nincs.hu 2007.09.11. 23:03:56

Ommm! Van néha úgy, hogy az ember véletlen (link a totalcar oldalán) talál egy blogot, oszt egész este ott ragad. Már megérte, gondolnám, ha én írnám.

ommm 2007.09.12. 09:28:18

coloreal: köszönöm, remélem hasznodra vált és a Belőség találkozón összefutunk veled is.
mármint a jövő évin:)

tomnemtom 2007.09.12. 09:38:24

"meghalt Hofi, oda az igazság"
valamint a fénysebesség mellett a mindenkori, pártfüggetlenül eszeveszett korrupció állandó.
ezekszerint Szlovákia is arra a sorsra jutott, mint Magyarország, hogy a beáramló tőke többtízszerese áramlik ki nyereség formájában az országból.

mindemellett a legnagyobb gondom, hogy foglalatostul kiesett az izzó a jobb hátsó belső lámpámból és elolvasztotta a foncsort :)))

Darázs 2007.09.12. 09:54:43

Végigolvastam én is, meg is döbbentett. No jó, nem annyira, mert azt hittem, hogy Szlovákia csak a magyarokat zsigereli ki és a saját népét nem. Tévedtem. Szomorú. Egy cipőben járunk.

A Magyar Gárdáról annyit, hogy nem uszít, csak megpróbál tenni valamit az itt uralkodó katasztrófális állapotok ellen. A balliberális (?) kormány seggnyaló médiaja pedig azt hirdeti róluk, ami neki tettszik.

ommm 2007.09.12. 10:08:59

Darázs: félreértesz egy kicsit, de semmi gond. Engem, mint itt élő felvidéki magyart nem igazán érdekel az, ami odaát, Magyarországon történik.
Mi (javarészt) megtanultunk az idők során együttélni a szlávokkal, megtanultuk kezelni a kisebbségi komplexumból fakadó problémáikat és megjegyzéseiket.
Magyarán leszarjuk őket, ha piszkálnak, akkor mindenre megvan a válasz, nem probléma. Attrocitások természetesen a kevert lakosságú vidékeken mindig vannak és lesznek, ez ellen sajna nincs mit tenni.

Addig nem érdekel a magyar belpolitika, amíg a saját bőrömön meg nem érzem a hatását. Mint a médiában dolgozó ember eléggé közel vagyok az információkhoz és tudom, hogy mióta a Magyar Gárdának nevezett akármi megalakult (és mindegy milyen célból), azóta toronymagasra csaptak a magyarellenes hangok Szlovákiában.
Na, azt meg már érzem. És kurvára nem tetszik.
Engem nem kell megvédeni, engem nem kell képviselni, én tudom kezelni a problémáimat.
És főleg nem kell lovat adni a Ján Slota-féle baromarcú nacionalisták alá.
És ezt üzenem a Trianonnal dobálózó Duray úrnak is.
2007-van, a fiatalokat már nem érdeklik ezek a dolgok, ők pénzt akarnak keresni és élni.
És többet ne feszegessük a témát.

Pitya 2007.09.12. 10:56:40

A szivembol beszéltél ommm. teljesen egyetértek.

Pitya 2007.09.12. 12:47:25

Tökéletesen egyetértek ommm!

Pitya 2007.09.12. 12:50:00

Hopsz, az elozo komment nem akart elmenni de latom mar ott van.

Tommi · http://matchboxmemories.blogspot.com 2007.09.12. 16:10:06

Egyik ismerősöm dolgozott a győri Audi-gyárban... Mesélte, milyen durva dolgok voltak ott... Nem a munkások elégedetlensége miatt, arról szó nem volt... Hanem, ahogy egyesek \"szerelték\" a TT-ket... Kalapáccsal a helyére ütni az ajtókárpítot... A hengerbe önteni a kefírt... Jó, ez csak két kirívó eset, de megtörtént!

Jamieson 2007.09.12. 23:30:23

Tommi ! A ismerősöd alaptalan baromságokat mesélt - szomorú, hogy Te meg elhiszed...nem vagyok német autó rajongó, de néhányszor jártam az Audiban és beszéltem ott dolgozókkal - össze sem lehet vetni a körülményeket a szemét ázsiai gyárakkal legyen Hankook vagy Kia, Suzuki - pedig a gyártás minősége semmivel nem gyengébb, sőt...az ázsiai üzemek Orwell 1984 című regényének hangulatát idézik...

hagyma 2007.09.13. 11:14:03

JEEEE!! Eqilibrium!! Zsir film!! Azert azt gondolom ha valaki az Audinal kalapaccsal üti a helyere a karpitot, vagy kefirt önt a hengerbe, az menejen el a picsaba, es dolgozon arokasokent a StrabagDebmutStb. maffianal, es örüljön ha megkapja a minimalbert napi 10 orai munkaert a honap vegen. Amit meg kell tanulnia egy csomo embernek, a munka nem kirandulas a jatszoterre, es ha az ember ott van akkor tegye a dolgat, föleg ha jo a munkahely. Akkor lessz fasza auto, levehetö elölap, hazimozi, kutyafasza, meg vickikola a hetvegen a diszkoba, a szar boroskola helyett. Marmint ha valakinek ez a fontos. Azt gondolom amit Jamieson(remek wishkey egyebirant), az Audinal azert nagysagrendekkel jobbak lehetnek a munkakörülmenyek mint egy azsiai gyarban. Taposomalom, de azert nem annyira rossz.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.09.13. 12:08:36

Mindenhol ugyanez megy a Szlovákok egyenlőre nekünk "bezzegnemzet" akikkel tudunk példálózni,gondolom azért nem annyira rózsás a helyzet. Nálunk ugyanúgy kifizeted az adót csak épp semmit nem látsz belőle. Elég csak német példánál maradni,nekik te nem vagy több mint egyszerű droid aki dolgozik,aztán ha a droid elkezd lázadni,hogy kevés a pénz akkor szépen összepakol a gyár,közli a többezer dolgozóval,hogy sorry de találtunk egy másik birka országot ahol feleennyiért dolgoznak az emberek aztán lebontja a könnyűszerkezetes gyárépületet és kisétál...

Pálcika 2007.09.13. 12:25:10

Jó a blogod ommm.az ilyen közép-kelet európai szemétségeken meg már fel se húzom magam.azért ha meglátok egy koreait majd megfenyítem(persze csak szóban és remélem nem tékvandós) :)

worstcase 2007.09.13. 15:10:43

Audiban dolgozom, TT gyarban. Hengerfejhez itt senki nem nyúl hozzá, egybe jön a motor, egyébként Wolfsburgbol, nem Győri kerul bele. Ennyit a kefires sztoriról.

reki 2007.09.16. 09:37:59

Igazi élmény volt számomra ez a blog köszönet érte minden beírónak! A műszaki és autós témák nem különösebben, bár én is koreai kocsit használok -8 éves Daewoo- a történetekben inkább a társadalmi kérdések az igazalamsak számomra! Jelenleg vállakozó vagyok és mellette újságíróis, de életutam kezdetén- jó régen volt- vasipari munkásként dolgoztam szalag mellett darabbérben is. A bejegyzések azárt hallatlanul izgalmasak számomra, mert hűen tükrözik a világ kúltúrák és gazdasági rendszerkultúrák űtközéséből, találkozásából adódó feszültségeket! Ök itt ferdeszemű, hajlongó szolgák, ti/mi ott Koreában talán tésztaképű faragatlan bunkók lehetnénk, akik még az illő tiszteletet sem tudják megadni a másiknak. Sajnos kinek tettszik vagy nem tettszik, az eddigi gazdasági társadalmi rendszerünk nem bírta a versenytfutást és összedölt, miután végzetesen lemaradt. Úgy tűnik, hogy a feudálkapitalista viszonyokra réépített csúcstechnológia és munkaszervezési rendszer hatákonyabb gyorsabb nem csak nekünk, az USA számára sem egyszerű ez a helyzet! Mit lehet tenni? Le tudjuk lassítani a világ forgását - állitság meg a földet, le akarok szállni :-)! - ? Vagy együtt futunk, sőt lefutjuk őket! A szivem szakad meg, ha arra gondolok, hogy kevesebb sült, knédli, káposzta, sör, illetve lábszárpörkölt/csirke paprikás galuska bor, pocak le, űzemi torna és futás...
Sajnos életkorom már nem teszi ezt lehetővé, de szivesen kipróbálnám! Már előre érzem az invitációt illetve a jobb helyekre való elküldéseket, de akkor is így látom.

reki

Tamás 2007.09.16. 17:44:11

Azt hiszem nem a ferdeszeműekre kellene haragudni, hanem azokra a "hős" államférfikra (és hölgyekre), akik ezt lehetővé tették. Ha valóban bukta az egész (amit azért erősen kétlek), ők a felelősek.

Persze szinte biztosan lehetett volna jobban csinálni, csakhát tudjátok, a csúszópénzeknek és a lobbistáknak van egy olyan képességük, hogy gyorsan közelítik a tárgyaló felek eltérő érdekeit...

Másrészt a koreaiaknak valószínüleg nagyobb volt az érdekérvényesítő erejük, három másik ország kedvező ajánlatával a zsebükben...jha kérem, kapitalizmus van! Tőkés társaságok világuralma...

ommm 2007.09.16. 23:30:03

fuh, jól megszaladtatok, köszi minden kommentet, most értem haza egy érdekes kirándulásról, majd referálok.

kkn 2007.09.17. 16:01:20

Van szerencsém munkatársként belülről ismerni a Suzukit, és nem irodáról, hanem a szerelőüzemből. Az biztos, hogy itt nem fenékig tejföl az élet. De igazából nem a japán nehezíti meg az életet, hanem a magyar a vezetők. Akik, akár minden magyar politikus, a saját érdekeit nézi. Ők nagy pénzeket nyúlnak le a beszállítóktól ,és amivel ez többe kerül a gyárnak, azt a gyár persze a melósokon próbálja megfogni. Meg a magyar alsó-, és középvezetők, akiknél szinte szempont, hogy minnél bunkóbbak legyenek az emberrel. Volt már olyan női dolgozó, aki halálra gyógyszerezte magát az öltözőben a magyar főnök "kedves" szavai miatt. Vannak a japánoknak számunkra hülye dolgai, pl. az egyenruha oké, de a kötelező sapka mindenkinek az agyára megy. Az, hogy a munkaidőt 100%-ban ledolgoztatja, nem kérdés.
Amúgy a cégnek van egy nem luxus szállója a japánoknak. Aki nem fért be, azok panziókban, meg máshol laknak, de ez megvan a munkásszállóra be nem fért dolgozóknál is, akiket busz hoz be a gyárba. A nagyiroda iroda egy légterű, a japán vezér sem külön irodában van, hanem csak az asztalsorok mellett külön asztalnál.
Ne modja amúgy senki, hogy a magyar vállalkozók Teréz-anyák, akik inkább lemondanak a legújabb luxusautó megvásárlásáról, csakhogy a melósaiknak több bért tudjanak adni. Meg, hogy a magyar kereskedők nem extraprofittal dolgoznak, és többet fizetünk jópár alapvető termékért, mint nyugaton.
A japán is kapitalista, a mi verejtékünkön gazdagszik. Ez van, akinek nem teszik, vállalkozzon. Én hülye vagyok hozzá, ezért marad a robot másnál, és összeszorított foggal szívok.

kkn 2007.09.17. 16:46:43

Van szerencsém belülről ismerni a Suzukit. Nem nagyemberként, a szerelő-üzemből. Anno még japánban is nyomtam majd fél évet az ottani szalagon tanulmányi ót címszó alatt, de nem bántam meg.
A japán a saját szokásai alapján szervezte meg a munkát. Vagyis kidolgozzuk a belünket. Meg a náluk lévő szabályokat szabják nekünk. Pl. közutálatnak örvend a kötelező sapka. Meg a munkarend. De torna már '95-ben sem volt, amikor odakerültem, és rá ehy évre az irodásoknak is megszűnt. A japán tanácsadóknak készült egy nem luxus szálló. Akik most nem férnek be oda, panziókban vannak elhelyezve. De azok a melósok is, akik a Suzukis munkásszállóra nem férnek be.
Az nagyiroda, meg az üzemiek is egy légterűek, nincsenek amcsi típusú fakkok, soronként rendezve az asztalok. A japán nagyvezér egy külön asztalnál ül szélen.
Igazából a magyar vezetők keserítik meg az életünket. A nagyok a beszállítóktól, külső vállalkozóktól kapott pézek miatt növelik a költségeket, mert az ugye túszámlázásban realizálja ezt. A gyár meg a mi bérünkön hozza ezt be. A közép, meg kisvezetőknél meg sok bunkó az emberekkel, és szinte keresett az ilyen típus, mert az tudja hajtani az embereket.
Amúgy nincsen min csodálkozni, kapitalizmusban élünk. A magyar vállalkozók sem Teréz-anyák, akik inkább kisebb kategóriás autót vesznek, meg lemondanak a jet-sky-ről, egyebekről, hogy a melósoknak több lóvét tudjanak adni. Meg hétvégi munkákat nem vállalnak, meg 5-kor hazaküldik az embereket, hogy jó legyen nekik.
Meg a kereskedők sem vonják meg maguktól az extraprofitot, hogy ne nyugati árak fölött vásároljunk.
A magyar is elküld a p....ba, ha nem teszik, főleg a keleti országrészben, örülnek, ha meló van, a fizuról nem is beszélve. a Suzunál van pár cég, ami hozzánk képest bagóért hajtaja ugyanúgy az embereit.
Akinek nem teszik, lehet vállalkozni.
Én hülye vagyok az ilyesmihez, ezért összeszorítom a fogam, és melósként gályázok tovább.

kkn 2007.09.17. 16:49:21

Bocsi, ha duplán megy: először nem jelent meg, és az új helyett a régi ment el.

MMS 2007.09.17. 21:59:36

No,látom páran még mindig a mútban élnek.
Jelenleg nincs vagy alig van olyan magyar cég, ami versenyképes állást tud ajánlani a multikkal szemben, és itt nemcsak a fizuról beszélek, hanem a csomagról, személyes fejlődésről, hosszútávú tervekről.
Rokonaim dolgoztak/dolgoznak magyar vállalkozónál, egy fizetésért mindent el kell végezni, hétvégi túlóra alap, minimálbéren bejelentbe (ebből nem lesz jó nyugdíjalap!), többi zsebbe, zsebes teljestménybérből alapbér levonva, és aki beszól, mehet a búsba azonnal, jogod semmihez, csak a beledet kidolgozni. Szóval nekem senki ne magasztalja a magyar középvállakozókat, eleget tudok róluk, hogy ne akarjak náluk dolgozni. Ráadásul egy hazai magáncég minden további nélkül egyik napról a másikra tönkremehet, ami egy multinál jóval kevésbé esélyes.
Ott van még a közigazgatás és a közintézmények, hány annyira nem jó fizu (némelyikkel nulla perspektíva), feleségem kipróbálta, és tanárként rengeteg extra meló, társadalmi megbecsülés nulla, +bunkó szülők és még csak vissza sem szólhatsz. Még a gyereknek is több joga van nálad. OK, ugorjunk.
Lehet vállalkozni, de több év mire visszajön a befektetett pénz, vadszod a piacot és a vevőket (aha, itt sem kell megalázkodni, ugyi?), dolgozol éjjel-nappal, lecsalod és lehazudod a csillagokat az égről, hogy nyereséges legyél és összejöjjön az első BMW. Utána évente lehet cserélni, és másokról (beosztottak) lehúzni az utolsó rókabőrt és éjjel-nappal rettegsz az APEH-vizsgálattól, egy jó könyvelőért a lelkedet is eladod az ördögnek, holott leht, hogy pontosan Ő az :-)
Mivel az utóbbi hazudozós/bélkitaposós dolgot a gyomrom sem venné be (sajnos túl erős gerincet növesztettek a szüleim), tőkehiányos vagyok, illetve ötletek híján (a koktél-napernyőket a Coctail óta lenyúlták :-) ) én is a mulitknál dolgozók népes seregét szaporítom.
Most így 11 év után is jó döntésnek érzem, UGYANAZON a helyen. Mondjuk én európai cégnél vagyok, ahol megvan a megfelelő jogi háttér, európai viselkedési normákkal, nem várják el, hogy másodrendűként viselkedj (a főnökök többbsége valóban külföldi, általában más gyárakból). Van nyomás rendesen, de azért 5-6 környékén el tudok jönni, ha nagyon akarok, korábban is, csak tudom, hogy akkor sok meló marad másnapra.
Szemben a magyar vállakozóknál, itt van képzés, és jó drága helyekre is elküldik az embert. bár immár 5 éve középvezető vagyok, de előtte is voltak 4* szállodákban csapatépítő tréningek, stb, és most is vannak, nem kevés embernek, és nemcsak csoportvezetőknek.Időnként (mikor szarabbul ment a cégnek), kevesebb, most pl. jóval több, Siófokon, stb.
Fizuemelés szolíd, de aki jó melót nyom (ez főnökfüggő, de ez nem jelent csontignyalást), az többet kap, és erre megvannak az éves független kiértékelések, ráadásul a 2 kolléga értékelése is bekerül.
Szerintem EGYES multik igenis jó munkahelyek, de ez az anyacég kultúráltságától és a helyi vezetőktől függ. Az a cég aki nem csak 4-5 évre jön, törekedni fog egy elégedett törzsgárda felépítésére, és nálunk meg lehet nézni a járműparkot is, alapvetően nem nyomorognak-az irodisták.
A szalag már más világ (de mondjuk pontosan ezért tanultam keményen 13 éves koromtól kezdve, hogy ne kerüljek oda, miután láttam a munkásokat egy kábelgyárban ahol faterom is dolgozott), és a fizuk sem túl erősek, bár állítólag az ipari parkunk átlagát hozzák. Persze a kölcsönzött munkaerő dominál, sajnos (én minőségis vagyok, és a 3-4 hétig itt dolgozó állomány sajnos ez rányomja a tréningek hatékonyságára a bélyegét). Asaját állománynak viszont ott is járnak ugyanazok a juttatások, csapatépítő tréningek, és ahogy valakihajlandó TANULNI, vagyis több munkafolyamatot betanulni, előrébb is léphet, fizú nő. persze ott már a művezető az úr, és ott az irodistáknál használt kiértékelő módszerek elcsúszhanak a seggnyalás irányába. Persze ez is vezetőfüggő, tudok olyat, mikor a művezető ilyenek miatt lett eltávolítva, a sleppje pedig szétrobbantva.
No, szóval röviden: MO-n kapitalizmus van, a profitért vannak itt, de magyar vállalkozó ugyanazt csinálja, csak még olyanabbul, és a személyes fejlődésre sem ad nagyon lehetőséget (ja, el lehet költeni egy új BMW-re is). Szerintem az ismertek közül MO-on EGYES multik tényleg a legkorrektebb kombinációját adják a fizu/munka/személyes fejlődésnek és pl. nekem sem kell ehhez segget nyalnom vagy tornáznom, mindamellett 3-4 év után már mernek dönteni az infóid alapján, 5-8 év után pedig sajnát, nagyobb kaliberü döntéseket is hozhatsz. (pl az én csoportomban bárki dönthet egyedileg 800-1000euro összegig probémamegoldásoknál, a jóváhagyásom nélkül is, az én feladatom annyi, hogy megbízható embereim legyenek akik képesek jól dönteni). én magam 2000 euróig dönthetek, külön engedély nélkül, tételenként.
Viszont azt hiába várja valaki, hogy odalibben fél-1 évre valahová, és akkor rögtön Ő a jani, ilyenkor jön a szöveg, hogy "a hülye külföldi miért nem hallgat rám". Mert már láttam 1-2 ilyen csókát is, suli után eljön egy céghez, és várja, hogy mindenki úgy ugráljon, ahogy ő fütyül, mert Ő a "Mérnök Úr". Na, ezt ki kell érdemelni, csak nem mindenki hajlanó ezt az időt beáldozni, pedig megéri, ha hosszú távra tervez az ember.
És nem olyan egyértelmű, hogy 2 hét alatt elmegy egy nagy cég, ugyanis a gyárat viheti, de a mérnöki tudás, a kitréningelt csapat hiánya egy új helyen iszonyú összegekbe kerül, minőség oldalon. Úgyhogy ezt csak olyan cég csinálja meg 1-2 hónap alatt, ahol a minőség nem fontos, vagy a dolgozónak ebbe nincs sok beleszólása (automatizált)

MMS 2007.09.17. 22:03:51

Bocs a néhány/számos/sok/rengeteg/irgalmatlan sok (kívánt aláhúzandó) helyesírási hibáért, kihagyott az agyam, pedig megnézethettem volna szövegszerkesztőben, ha már ennyit írtam (nem ennyit terveztem, de ennyi lett). De az RF billentyűzetem sincs a helyzet magaslatán,és nincs csereelem...
Nem baj, most már így marad, de tényleg röstellem a dolgot. :-((

ommm 2007.09.18. 00:05:07

semmi gond. a vélemény szent és örülök, hogy megosztod.
szolgálunk és védünk:)

Kankunnen 2007.09.19. 10:11:15

MMS eddíg a tied volt a legértelmesebb hozzászólás!

Azzal azért vitatkoznék hogy a magyar vállalkozó csak zsigerel, ez nem így van. Az építőiparban lehet, meg a kereskedelemben... stb. Én egy szoftverfejlesztő cégnél nyomom, az egyik tulaj magyar a másik amerikai de igen jó hely.. korekt fizu , jó feladatok, fasza társaság, kötetlen melóbeosztás stb. Ilyen is van.

... itt a főnök nem arra gyúr hogy meglegyen az első 30 millás bömöse.... már van egy corvette-je :D. Van jutalom, oktatás, betekintés a cégügyekbe, teljesítményértékelés negyedévente stb... .

Az a gond hogy MO-n a pénz legritkább esetben találkozik a tudással de nem csak tudással hanem a legalapvetőbb vezetői ismeretekkel sem.

Egyik hozzászólásban valaki azt írja hogy kellenek a multik mert azok adják a GDP-t... ja... nézd meg monduk dániát, vagy luxemburgot hogy ott a GDP majd 70% a a kis- és középvállalkozóktól jön be.... és előrébb is tartanak. Nem azokkal a multikkal van a gond akik megbecsülik a munkaerőt (pl. audi) hanem az ilyen hankook féle zsigerelőkkel.

..de milyen jó lenne mondjuk azt mondani hogy egy magyar 'multi'-nál dolgozom mit itt győrbe mondjuk a Rába... de nem tudom mert ott is fasz a menedzsment, az állam meg az ilyen hankok-féléket támogatja...

ommm 2007.09.19. 10:16:52

az állam mindig azt támogatja, akiből a politikusoknak és az adott rezort miniszterének haszna (értsd. zsebbe) van.

nyiha 2007.09.19. 12:33:34

MMS: nem értek veled mindenben egyet, de neked legalább jó a hozzáállásod. Szerintem idehaza azzal van a legnagyobb baj mind munkavállalói, mind munkaadói oldalon. A kormányzatról ne is beszéljünk.

Azért m*cskosul durva, amit valaki korábban említett, hogy az 5 év adómentességet úgy kerüli meg egy külföldi cég, hogy ötévente nevet vált. És ez megy, működik, és sz*rik rá mindenki.

A joghurtos dolog igaz vagy sem, megint csak könnyen feltételezhető. A hozzáállás miatt mindenképpen. Felesleges a szociológiai oldalát boncolgatni a dolognak, de egyszerűen nem értem ezt a kicsinyes hozzáállást.

Én dolgozom sokat, 11-12 órát naponta idorában, magyar magán középvállalkozásnál, a bérem rendesen be van jelentve és 5 év alatt a bmw is összejött (úgy, hogy nincs felsőfokú végzettségem), és nyugodtan alszom. Persze ez két feles játszma, mert a munkáltatónak elismerni és honrálni kell a munkavállalói hozzáállást.

Abban biztos vagyok, hogy nem bírnék egy ilyen rizszabáló cégnél dolgozni, főleg azért mert voltam Kínában hosszú ideig, több gyárban is, és tudom mekkora egy kalap sz*r az egész bár nem is ők ilyen falmellettmenősek.

Hosszú lesz de mindegy, szerintem ezeket a nációkat itthon nem is lehet már rendesen nyílvántartani. Gyakorlatilag azt csinálnak, amit akarnak nem igazán lehet őket elővenni semmiért, és csak azt látom, hogy egyre több és több van, egyre drágább autókban.
Nemrég egy kínai vezette furgon csapódott be tőlem nem messze 4 parkoló autóba, a sértettek kárát azóta sem térítették meg mert nem volt biztosítása a kínainak, aki előtte az utcán lövöldözött. Gondolom le nem csukják.

És ez a helyzet csak fokozódni fog a legutóbbi kínaiközpont húzással is. Nekem ez az egész nagyon nem tetszik.

Erről a munkahelyeket teremtünk (az adófizetők és nem a munkaadó multi pénzén) álszent marhaságtól meg azért van herótom, mert mellette meg az állami intézményekbe (egyetemekre is) egyre gyarkabban vesznek fel az immár EU-s romániából ócsón dolgozó alkalmazottakat, mintha nem lenne elég magyar munknélküli.
Közben meg az adómentes cégek váltogatják a nevüket.

Azért Hofi véleményét én is szívesen venném egy-két kérdésben!

DickLaurent 2007.09.19. 13:24:36

Felvidéki vagyok, hallottam a zsolnai koreaikak trükkjeiről, és nagyon közel áll az igazsághoz, amit Ommm írt. Lehet minde az. Holnap viszem a jövendőbeli feleségemet az esztergomi Suzukiba felvételi megbeszélésre. Kiváncsi vagyok mi lesz ott! Tegnap még én is azon gondolkodtam, hogy beadom a kérvényemet, de már elriasztottaktok. Mindketten közgázon végeztünk, tehát nem szallag mellé mennénk, de beszámolok majd a tapasztalataimról valamikor a 7végén. Aszem mararadok a jó középvállalkozói munkáltatóknál, egyelőre.

Egyébként amit még hallottam, hogy ezek az ázsiaiak nem igazán engednek maguk közé fehér embert, sem haverként, sem munkatársként. Csak azért írom, hogy vaalki egyetértsen velem, így könnyebb lesz az asszonyt lebeszélni a suzukis \"szépenívelő karrierről\".

MMS 2007.09.19. 20:32:28

Hello,
így visszaolvasva már nem is tűnik olyan kereknek a múltkori hozzászólásom, de ezért vállalom :-)
El kellene gondolkodni, hogy a kis és középvállakozások KIKNEK gyártanak. Persze, sok a a szolgáltatás, miegymás, de -bár megint multi-tólónak fogok tűnni- egy multi nemcsak a saját dolgozóinak ad munkát, hanem egy csomó környékbeni vállakozásnak, akik lehet, hogy egyébként is elvegetálnának, de ezekkel a STABIL megrendelésekkel nyereségbe tudnak fordulni.
Egy jó -és sajnos szomorú- példa erre a fehérvári IBM bezárása, ahol nemcsak az a "pár ezer" ember lett munkanélküli, hanem a környéken rengeteg kisebb beszállító illetve szolgáltató cég húzta le a rolót, mert a kiszámítható és állandó megrendelések hiányában likviditási gondjaik lettek. Gyarkan felhozzák az IBM példáját arra, hogy egy multi milyen gyorsan lelécelhet, pedig aki kissé közelebbről ismeri az eseményeket, látja, hogy itt sem erről van szó. Alapvetően a Hitachi felvásárolta az IBM teljes merevlemez üzletágát (ez benne is volt ahírekben), mert ezáltal technológiár a és az IBM piaci részesedésére is szert tett. Ezek után felfuttatta a SAJÁT gyárát (assze Németországban), az IBM-től felvásárolt, és az IBM-hez kötödő gyárat és szakembergárdát pedig leépítette.
Magyarán egy ellenséges felvásárlás szemtanúi és szenvedő alanyai voltunk, monjuk ugyezt megcsinálja a Benz, a Ford (lásd Volvo) vagy az GM (Opel), ahol nyugati munkahelyek ezrei szűnnek meg hasonló felvásárlások és karcsúsítások eredményeképp. Úgyhogy ez nemcsak a nálunk dívó vadkapitalizmusban megy, nyugatabbra is.
Mondjuk ebben az esetben az IBM-et tényleg nem érheti szó, állítólag nagyon korrektül bánt a dolgozókkal, főleg azokkal, kik végig kitartottak, és sokakat átmentett már ágazatokba, pedig divat volt szidni őket.
Múltkor kifejtettem egy vizit során a váleményemet erről: igazából az EU-nak NINCS koncepciója, milyen munkát akar itt adni az embereknek és milyen irányba akarja fejleszteni őket. Kb 5-6 éve volt egy NAGY konferencia, ahol meghatározták, hogy az "
EU LEGYEN a legjobb hely a fejlesztésekhez, high-tech iparágak, stb". Ehhez képest az EU a GDP-ből kevesebb %-ot fordít kutatás-fejlesztésre, mint Kína, az USA, Japán. Úgyhogy így nehezen érjük utol őket.
Azután ott vana mezőgazdaság: igazából gyakran azokat dotálja, akik felszámolják a gazdaságaiket, ahol túltermelés van (pl szőlő).
Vagy például el kellene dönteniük, hogy AKARNAK-e tömegtermelést az EU-ban. Ugye a szabadkereskedelem, a védővámok hiánya a távol-keleti termékeknek kedvez, melyek sokkal olcsóbbak az itthon gyártott műszaki termékeknél. Csakhogy amíg az EU NAGYON szigorú a helyben gyártott termékek előállításának a körülményeit illetően (munkavédelem, termékbiztonság, munkavállalói jogok, megfelelő juttatások, érdekképviselet, oldószerek használata, törvények betartása,stb), MINDEZ a kínai beszállítókat SEMMIRE nem kötelezi, és az EU nem is nagyon vizsgálja ezeket az engedélyek megadásakor, lásd mérgező gyerekjátékok, életveszélyes hajszárító és társai. Nem elfeletjteni a kínai/távol-keleti gyerekmunkát, 16 órás műszakokat, gyárral egybeépült, mínuszkomfortos lakótömbőket, testi fenyítéseket. Mindezt összeadva az lenne a furcsa, ha a kínai cucc nem lenne olcsóbb, mert szinte semmivel nem kell foglalkoznia, ami itt halálfejes és kötelező a munkáltatónak, viszont az európai is olyan hülye, hogy csak mert olcsóbb pár ezer forinttal, ezt veszi meg, nem törődve azzal, hogy hosszú távon a saját jövőjét kockáztatja. Egyébként nem kellene védővám, csak minden egyes kínai termékből 10 db-t be kellene TELJESEN bevizsgáltatni az importőr költségén, és ha BÁRMIT találnak, ami itt halálfejes (kadmium, ólom a termékben, mérgező festékek, életveszélyes tápegység, stb), visszavágni mint a huzat. Seperc alatt lecsökkenne a kínai áruk mennyisége, én egyből nagyobb lenne az igény a helyben gyártott termékekre is, mert e megmaradó kínai termékek is drágábbak lennének.
A koncepció teljes hiányát látom azt illetően is, hogy MI LEGYEN az alulképzett, aluliskolázott tömegekkel, milyen munkát akar nekik adni? Merthogy a magasabb iskolát, igazi szakértelmet igénylő szalagmunkát hagyja elmenni az EU-ból.
A FRO-i arab zavargások pontosan ennek egy vetülete, hiszen ezek az emberek termékeket összeszerelni mentek FRO-ba, jó megélhetésért. Azután elmentek keletre/távolkeletre a cégek, és nem maradt munka az alulképzetteknek. (mert ugye az EU kutatás-fejlesztést akar, de ugyen NEM lehet mindenki mérnök és atomtudós).
Egyébként a kettővel ezelőtti magyar kormány ugyanilyen húrokat pengetett, mikor azt mondta, hogy MO-on nincs is szükség ilyen alacsony hozzáadott értékű szalagmunkára. Aha, de hogyan csinál hirtelen tanárt/mérnököt/stb 1-2ezer 6-8 osztállyal rendelkező emberből? Szóval helyette munkanélküliség, ami rossza az egész országnak, mert csak a pénz viszi.
Úgyhogy ebből a szempontból megértem a szlovák kormányt, mondjuk szerintem nagyon alja módon csinálták a titkos záradékkal pl. megígérték a Peugeot-nak, hogy 150km-es körzetben nem lesz másik hasoló gyár, amit egyrészt megszegtek az első adódó alkalommal, másrészt az ország földrajzi adottságait illetően lehetetlen is teljesíteni. Szóval nem volt egy nyílt sisakos küzdelem -merthogy a magyarok is pályáztak- de úgy látszik nemcsak a kormányoknál, hanem a nagy cégeknél is az számít,milyen nem legális kedvezményekkel kenik meg a céget(cégvezetőket?) a letelepedéskor.

Na mára ennyit, majd folytatom, ha lesz időm.

MMS 2007.09.19. 20:34:08

Hello,
így visszaolvasva már nem is tűnik olyan kereknek a múltkori hozzászólásom, de ezért vállalom :-)
El kellene gondolkodni, hogy a kis és középvállakozások KIKNEK gyártanak. Persze, sok a a szolgáltatás, miegymás, de -bár megint multi-tólónak fogok tűnni- egy multi nemcsak a saját dolgozóinak ad munkát, hanem egy csomó környékbeni vállakozásnak, akik lehet, hogy egyébként is elvegetálnának, de ezekkel a STABIL megrendelésekkel nyereségbe tudnak fordulni.
Egy jó -és sajnos szomorú- példa erre a fehérvári IBM bezárása, ahol nemcsak az a "pár ezer" ember lett munkanélküli, hanem a környéken rengeteg kisebb beszállító illetve szolgáltató cég húzta le a rolót, mert a kiszámítható és állandó megrendelések hiányában likviditási gondjaik lettek. Gyarkan felhozzák az IBM példáját arra, hogy egy multi milyen gyorsan lelécelhet, pedig aki kissé közelebbről ismeri az eseményeket, látja, hogy itt sem erről van szó. Alapvetően a Hitachi felvásárolta az IBM teljes merevlemez üzletágát (ez benne is volt ahírekben), mert ezáltal technológiár a és az IBM piaci részesedésére is szert tett. Ezek után felfuttatta a SAJÁT gyárát (assze Németországban), az IBM-től felvásárolt, és az IBM-hez kötödő gyárat és szakembergárdát pedig leépítette.
Magyarán egy ellenséges felvásárlás szemtanúi és szenvedő alanyai voltunk, monjuk ugyezt megcsinálja a Benz, a Ford (lásd Volvo) vagy az GM (Opel), ahol nyugati munkahelyek ezrei szűnnek meg hasonló felvásárlások és karcsúsítások eredményeképp. Úgyhogy ez nemcsak a nálunk dívó vadkapitalizmusban megy, nyugatabbra is.
Mondjuk ebben az esetben az IBM-et tényleg nem érheti szó, állítólag nagyon korrektül bánt a dolgozókkal, főleg azokkal, kik végig kitartottak, és sokakat átmentett már ágazatokba, pedig divat volt szidni őket.
Múltkor kifejtettem egy vizit során a váleményemet erről: igazából az EU-nak NINCS koncepciója, milyen munkát akar itt adni az embereknek és milyen irányba akarja fejleszteni őket. Kb 5-6 éve volt egy NAGY konferencia, ahol meghatározták, hogy az "
EU LEGYEN a legjobb hely a fejlesztésekhez, high-tech iparágak, stb". Ehhez képest az EU a GDP-ből kevesebb %-ot fordít kutatás-fejlesztésre, mint Kína, az USA, Japán. Úgyhogy így nehezen érjük utol őket.
Azután ott vana mezőgazdaság: igazából gyakran azokat dotálja, akik felszámolják a gazdaságaiket, ahol túltermelés van (pl szőlő).
Vagy például el kellene dönteniük, hogy AKARNAK-e tömegtermelést az EU-ban. Ugye a szabadkereskedelem, a védővámok hiánya a távol-keleti termékeknek kedvez, melyek sokkal olcsóbbak az itthon gyártott műszaki termékeknél. Csakhogy amíg az EU NAGYON szigorú a helyben gyártott termékek előállításának a körülményeit illetően (munkavédelem, termékbiztonság, munkavállalói jogok, megfelelő juttatások, érdekképviselet, oldószerek használata, törvények betartása,stb), MINDEZ a kínai beszállítókat SEMMIRE nem kötelezi, és az EU nem is nagyon vizsgálja ezeket az engedélyek megadásakor, lásd mérgező gyerekjátékok, életveszélyes hajszárító és társai. Nem elfeletjteni a kínai/távol-keleti gyerekmunkát, 16 órás műszakokat, gyárral egybeépült, mínuszkomfortos lakótömbőket, testi fenyítéseket. Mindezt összeadva az lenne a furcsa, ha a kínai cucc nem lenne olcsóbb, mert szinte semmivel nem kell foglalkoznia, ami itt halálfejes és kötelező a munkáltatónak, viszont az európai is olyan hülye, hogy csak mert olcsóbb pár ezer forinttal, ezt veszi meg, nem törődve azzal, hogy hosszú távon a saját jövőjét kockáztatja. Egyébként nem kellene védővám, csak minden egyes kínai termékből 10 db-t be kellene TELJESEN bevizsgáltatni az importőr költségén, és ha BÁRMIT találnak, ami itt halálfejes (kadmium, ólom a termékben, mérgező festékek, életveszélyes tápegység, stb), visszavágni mint a huzat. Seperc alatt lecsökkenne a kínai áruk mennyisége, én egyből nagyobb lenne az igény a helyben gyártott termékekre is, mert e megmaradó kínai termékek is drágábbak lennének.
A koncepció teljes hiányát látom azt illetően is, hogy MI LEGYEN az alulképzett, aluliskolázott tömegekkel, milyen munkát akar nekik adni? Merthogy a magasabb iskolát, igazi szakértelmet igénylő szalagmunkát hagyja elmenni az EU-ból.
A FRO-i arab zavargások pontosan ennek egy vetülete, hiszen ezek az emberek termékeket összeszerelni mentek FRO-ba, jó megélhetésért. Azután elmentek keletre/távolkeletre a cégek, és nem maradt munka az alulképzetteknek. (mert ugye az EU kutatás-fejlesztést akar, de ugyen NEM lehet mindenki mérnök és atomtudós).
Egyébként a kettővel ezelőtti magyar kormány ugyanilyen húrokat pengetett, mikor azt mondta, hogy MO-on nincs is szükség ilyen alacsony hozzáadott értékű szalagmunkára. Aha, de hogyan csinál hirtelen tanárt/mérnököt/stb 1-2ezer 6-8 osztállyal rendelkező emberből? Szóval helyette munkanélküliség, ami rossza az egész országnak, mert csak a pénz viszi.
Úgyhogy ebből a szempontból megértem a szlovák kormányt, mondjuk szerintem nagyon alja módon csinálták a titkos záradékkal pl. megígérték a Peugeot-nak, hogy 150km-es körzetben nem lesz másik hasoló gyár, amit egyrészt megszegtek az első adódó alkalommal, másrészt az ország földrajzi adottságait illetően lehetetlen is teljesíteni. Szóval nem volt egy nyílt sisakos küzdelem -merthogy a magyarok is pályáztak- de úgy látszik nemcsak a kormányoknál, hanem a nagy cégeknél is az számít,milyen nem legális kedvezményekkel kenik meg a céget(cégvezetőket?) a letelepedéskor.

Na mára ennyit, majd folytatom, ha lesz időm.

MMS 2007.09.19. 20:39:01

Korrekció!! Csak így van értelme, de lemaradt egy fontos szó: NEM
"Merthogy a magasabb iskolát, igazi szakértelmet NEM igénylő szalagmunkát hagyja elmenni az EU-ból."

Azureo 2007.09.19. 21:39:36

Az idö folyamán egyre több helyi gyártótól vesznek alkatrészt import helyett. Például azok más tipusokhoz gyártottak utángyártott alkatrészt, de megfelelnek a minöségi elvárásoknak.

Qiktor 2007.09.20. 02:21:18

MMS: Itthon létezik olyan, hogy dömpingvám, és az is megvan, amit te említettél, nevezetesen, hogy a távolkeletről beérkező termékeket be kell vizsgáltatni. Talán még működne is, ha nem lenne kb. 1.000.000 kiskapu, amivel ki lehet játszani ezeket. Pl.: érkezik Kínából tíz mintadarab, ami minden kritériumnak tökéletesen megfelel. Utána mi garantálja, hogy a többi tízmillió is ugyanolyan minőségű lesz? Semmi. A fogyasztóvédelem néha rápirít az importőrre (megjegyzem: hozzáértés nulla, és hihetetlen nonszensz dolgokat tudnak kideríteni egy-egy vizsgálat alkalmával), de az annyit ér, mint halottnak a csók. Ameddig nem jön létre nálunk jóléti társadalom, ahol a paraszt nem fogja megvenni a kínai fokhagymát, mert az két forinttal olcsóbb, addig nem is lesz jó minőség. Nincs rá kereslet. És ameddig az ár lesz a mértékadó, addig meglesznek ezek a kiskapuk is. Én csak tudom, én is kínai szart adok el (mondjuk nem fokhagymát). Most lehet utálni :) Ja, egyébként a jó minőségű \"nyugati\" és az ócsó szar \"kínai\" gagyi között nem a gyártás helye a különbség. Mindent Kínában gyártanak. Csak a nagyobb gyártók/importőrök, akik már elérték azt a szintet, hogy fontos nekik a minőség, belefeccölnek abba is, hogy legyen a kínai gyártójuknál is minőségbiztosítás. Ami azért 10000 km távolságból elég drága mulatság. De még így is jobban megéri a kínait egy tál rizsért dolgoztatni, mint a nyugateurópait sok pénzért és egyéb juttatásért. Bocs, ez így kissé OFF lett.

nyiha 2007.09.20. 07:22:14

DisckLaurent: itt ha jól emlékszem senki olyan nem szidta a suzukit, aki ott dolgozott!! Az ilyen hallottam fikszipszilontól dolgokra meg ne alapozzatok, inkább lássátok saját szemetekkel mi van! Egy próbát megér...

nyiha 2007.09.20. 07:31:40

MMS: Qiktornak igaza van!! De ha még fullos minőségű is lenne a kínai cucc, akkor is sokkal olcsóbb lenne mint az EU-s, pontosan a munkabér, meg még egy jópár faktor miatt.

ommm 2007.09.20. 08:40:08

Qiktor: ez mind szép, de gondoltál-e már arra, hogy az általad említett kiskapuk sem véletlenül vannak ott?
egy kis della ide kis lovetta oda és hip-hop szabad a termékáramlás.

nyiha 2007.09.20. 09:38:13

ommm: hidd el, nem kell oda még della sem!

Qiktor 2007.09.20. 21:25:35

ommm: talán nem fogalmaztam teljesen jól, mikor kiskapukat említettem. A jogi szabályozásban, vámolásban, és bevizsgálásban fellépő irtózatos hézagok/paradoxonok kifejezés talán találóbb lenne. Ezeket mindenki kihasználja, aki ebben a szférában próbál boldogulni, és nyihának igaza van abban, hogy igazából még kenőpénz sem kell. Konkrét példa, csak, hogy érthetőbb legyen miről beszélek: dömpingvámot vetnek ki egy bizonyos Kínából importált termékre, ami kb. annyira megdrágítja a terméket, hogy már éppen ne érje meg azt behozni, hanem inkább megveszed az európai gyártótól. Persze a kínai sem hülye, fogja magát, és elküldi a rendelésre legyártott termékeit egy közeli országban (Taiwan, India, Ázsia egyéb országai) található leányvállalatának, aki majd szépen eladja neked. A trükk az, hogy a Kínához közeli országból érkező termékekre NINCS dömpingvám, tehát ugyanazon az áron veszed meg, mintha Kínából importálnád (+1-2% szállítási költség). Nem köthet bele senki, mert nem sértesz semmilyen szabályt. És ez csak egy példa. De mostmár tényleg abbahagyom az ilyen hozzászólásokat, mert nagyon OFF. ON: a koreaiak szarzsákok, de ha nem Zsolnára mennek, jönnek ide Dunatetétlenre, vagy akárhová. Nem hatja meg őket, ha nem nyalják ki a seggüket, mert úgyis lesz másik barom, aki kifogja. Persze tényleg durva, hogy iskolát építetek nekik, meg puccos luxusvillákat, aztán a dolgozó meg csak a fal mellett járhat, dehát ilyen ez a popszakma. Igazából én nem érzem magam olyan okosnak, hogy erre megoldást tudnék adni, úgyhogy inkább be is fejezem az okoskodást.

ommm 2007.09.21. 10:19:01

csak nyugodtan Qiktor, örülök, hogy bővül az olvasótábor:)
hát, ha te hézagozsnak nevezed a magyar törvényhozást, akkor még nem volt szerencséd a molyrágta szlovákhoz!
EZ a korlátlan lehetőségek hazája nem Ámerika! :D

kkn 2007.09.21. 22:30:47

DickLaurent:
A japán nem nagyon haverkodik a fehérrel, ami igaz.
De a Suzukinál a japánok alatt/melett ott egy kiterjedt magyar menedzsment, akivel lehet haverkodni és általuk karriert építeni. A japánok itt megszabják a célokat, a kereteket, de mindezt utána jó magyar módon valósítják meg a magyar vezetők.
Kezdő újfelvételis diplomásnak nem nagy a zséje, de aki jól helyezkedik, és szeret küzdeni érte, sokra viheti. Ne a japánokkal törődjetek, velük nem sok gond van.
Amúgy meg frissdiplomásoknak jó ugródeszka a Suzuki, itt lehet "gyakorlatot" szerezni, ami utána már jól mutat a következő munkahely felvételi beszélgetésén.

=Daniken= 2007.11.21. 01:37:14

Dolgoztam kínaiakkal, IT cégnél tavaly.
Röviden: átnéznek rajtunk, átbaxnak, még az anyjukat is.Tök hülyék az üzlethez, de a kinti központban is azok, ezért állandóan vak vezet világtalant.Proaktív ne legyél, mert nem hálásak érte, még nagyobb baleknak néznek.Ha nem alázkodsz meg, számíthatsz aknamunkára, de még az is lehet, hogy kivívod a megbecsülést.ez azt jelenti, hogy óvatosak lesznek veled...nem vezetnek meg egyből, vagy ha blokkolsz, akkor nem próbálkoznak tovább. Állandó kamu megy az Óhazába, mivel jó szokás szerint a saját seggüket védik, itt adómentesen(Hong-Kong miatt) sok ezer USD-t keresnek havonta, mindent elköltségelnek, még a reggeli kávét és parkolójegyet is. Az autókat szarrá hajtják, többnyire nincs jogsijuk, legalábbis EU-ban érvényes, vagy elfogadható. Rendszeresen szarrá törik a céges verdákat, mivel jogsi nélkül vezetnek, IGEN ITT, budapesten is.Valahogy mégis mindíg lefizetnek mindenkit, se dutyi, se per, se semmi.És a hab a tortán: próbálj meg pénzt/tartozást kihajtani egy kínában székelő cégből, ha mind hazamentek:-))) szóval csak óvatosan a partnerkedéssel....

Ja, most egy cseh főnököm van, egy igazi szemétrohadék.dilettáns seggnyaló.dolgozni azt nem szeret, megfélemlíteni és zsarolni, meg fenyegetőzni annál inkább.A marketing büdzsét elvacsorázgatja, 3 szintes házat bérelnek neki a hollandok, meg nagy autót.csak angolul beszél, magyarul nem.Helyi viszonyokról, sajátosságokról fingja nincs.
kifelé hazudik, konkrét elképzelése, munkája nincs, csak a nyalizás. Ilyen ez a multikulti...mocsok szemétládák mind.
Előny: semelyik cég nem ismeri a Magyar Munka Törvény Könyvet, illetve az irányadó rendelkezéseket.Ha keménykednek, sokszor kihúzhat a slamasztikából, ha tájékozottabb vagy és nagyon figyelsz.Igazából szar egy nemzet vagyunk , mi magyarok.semmi összetartás, vagy összefogás.még akkor sem, ha közös az érdek.egyszerűen kínálja magát a sok mocsok sunyi rohadék magyar kolléga, az "oszd meg és uralkodj" elv kihasználására.hány besúgót és inkompetens seggnyalót láttam már, aki egy egyszerű mindennapos dolgot task-ot sem tudott megcsinálni.
bocs a hosszért! Jó éjt.
Ja ismerem a Hankook-ot, IGEN,ők is átnéznek és szarba sem vesznek minket....

MiRe 2008.01.03. 14:21:25

Hááát nemtom. Biztos tényleg nagy szemetek a koreaiak, de azért könyörgöm! Csekély történelmi tudásomban valami olyasmi él, hogy néhány évtizeddel ezelőtt koréában mindenki rizst kapált, hogy legyen mit ennie, és szó szerint középkori körülmények uralkodtak az ország nagy részén.
Na azért ma akárhogy is nézem, a világ 7. leggazdagabb és a(z első) legdinamikusabban fejlődő országocskája!
Szidhatjuk őket, akkor is jól csinálják. Mi meg ahelyett, hogy sírunk, kövessük a példájukat!

szj 2008.04.15. 10:38:46

Danike:
"Igazából szar egy nemzet vagyunk , mi magyarok.semmi összetartás, vagy összefogás.még akkor sem, ha közös az érdek."
Gondolom Horvátországban sem fenékig tejfel minden, de pár éve, mikor mentünk a tenger felé, se tescó, se auchan, se mcdonalds, stb. egységet nem láttunk, de még táblát sem. A boltban szinte csak horvát termékek voltak. Nem biztos, hogy ez a jó út, de mennyivel jobban érezném magam, ha ugyanez lehetne itthon is...