Totalcar-O-Matic

Nincs megjeleníthető elem

Járt a pofánk

Hirdetés

oMm szemével

From the land down under

Sex, drugs & rock’n’ roll

2007.09.18. 00:28 | ommm | 36 komment

Címkék: skoda gun 1000 mb

(hazai módra)

You know me, evil eye
You know me, prepare to die
You know me, the snakebite kiss
Devil's grip, the Iron Fis
t
Motörhead: Iron Fist

 

Szar volt ez a 37.-ik hete az évnek. Lassan, de biztosan felfut az ünnepek előtti hajtás, a Forma-1 fürdik a saját, évek óta főzött, szarában, Colin és a fia meghaltak. Ráadásul esett az eső.

Kikapcs kellett, de teljes, tépegységleolvasztós reset. Ezért aztán elhúztunk kutyánkkal és pécsi barátainkkal egyetemben (szeva Kaczor és Margit) Szlovákia általam legjobban szeretett csücskébe. Oda ahol születtem és ahol se munka, se pénz, viszont gyönyörű.
Ott is sikerült a nagybácsim nyaralójának kulcsához hozzájutni. Olyan helyen van, egy kis faluban (kb. 20 ház) a hegyek között, ahol sem térerő, sem központi fűtés, gázról és kábeltévéről nem is beszélve. Villany van és kész.

Ideális hely a kikapcsolódáshoz.
Éjszaka arra ébredtem, hogy csönd van.
Ajánlom az ilyet mindenkinek.

De ne ömlengjek tovább, szóval baszott hideg volt, ráadásul Pécsről nincs éppen közel a hely (500 km), úgyhogy késő estig várnunk kellett, míg meghozzák a mobil kályhát. Az viszont kitűnően működött, mondtam is Petinek, hogy ez az egyetlen Daewoo, amiért pénzt adnék. Természetesen hülye fejemmel csak másnap jöttem rá, hogy a konyhai nagy kemencét csak ki kell kotorni és máris fűthető. Kombinálva a kettőt, sikerült is az ideális 33 fokot elérni bent. Akkor már a házi is jól esett meglökve a sörrel (Starobrno és Gambrinus), elvégre nem szarral gurigázunk vagy mi?!

Aztán kíváncsian benéztem a fészerbe, fa is kellett tüzelni, és útban is volt. És találtam egy autót. Egy tényleg szép autót, egy Skodát.

A gyöngyfehér darab egy 1968-as 1000 MB, az utolsó, tényleg világszínvonalú és újító Skoda a régi VW-mentes érából. Mikor 1964-ben megjelent, alumínium blokkos és öntvényhengerfejes 998 köbcentis motorja 44 lóerős volt, ami akkor bőven elég volt a Ford Angliák és a Hillman Minx-ek ellen, hiszen elfogadható 765 kilót cipelt. Le is nyomta őket még otthon, Nagy-Britanniában is, hiszen olcsóbb is volt, ráadásul jól felszerelt (persze a mai kényelmes pofánknak már spártai, de hát mi már a motorháztetőt sem tudjuk gázrugó nélkül elképzelni), és olcsóbb, nem beszélve a független első felfüggesztésről, és a hátsó ülések mögötti rakodóhelyről.

Ahogy a mai napig mondják az akkor brit kereskedők: „the MB was a lot of car for the money”. Nem véletlenül használták e motornak a derivátumait még évtizedekig Mladá Boleslav-ban.
És nem utolsósorban csodálatos megoldások és finomságok tömkelegét adja ez az akkori áron kb. 600 dolláros autó.


A forma hibátlan. A csomagtér fedelén végigfutó ív szinte észrevétlenül olvad bele a krómozott szélvédőkeretbe, a visszafogott hátsó uszonyok az akkori divatot követve gyöngéden simulnak a hátsó sárvédőívekbe, élükön szintén diszkrét díszléccel (és milyen jó volt érezni, hogy FÉM, nem műanyag).

Az ember akarva-akaratlanul is végigsimítja az öreg csontot és elérzékenyül a nagy átmérőjű fecskekormány az elpusztíthatatlan FÉMkilincs és a gyönyörűséges Skoda-logó láttán

.
Összesen nincs ennyi stílus a 2007-es modellpalettán, mint ezen a 4,1 méteren.

A fényviszonyok egy pajtában nem mindig jók, nem volt ez másképp most sem, de megpróbáltam egypár fotót készíteni róla. Mellesleg, mint később megtudtam, az autó vizsgás (nem veterán), tavaly még futott, most pihen. Egy-két utólagosan ráapplikált résztől (Tesco kormányborítás, dísztárcsák, ülések-az eredetik a padláson vannak) eltekintve nagyon jó állapotban.

Természetesen kinyitottam és beültem. Ekkor ért az első meglepetés, mert az ajtónyitó és azt egyben biztosító karon kívül KÉT ablakterekerőt láttam. Egy kicsit és egy nagyobbat.
A kicsivel az elefántfület lehetett nyitni.
Leállt az agyam. A hossztengelye körül szépen, minden nyikorgás nélkül elfordult.


Hátul is volt ilyen. Viszont ott nem lehetett leengedni a hátsó ablakokat, gyárilag.

A motor csontszáraz, olajfolyásnak nyoma sincs, radásul (Skodások ismerhetik) a motorháztető a világ legegyszerűbb és strapabíróbb, valamint leggyorsabb reteszelésidejű szerkezetével dolgozik. Egy fémlap, benne egy törés és egy rugó. Kész is, és tart.
Ma már nem lehet ilyet autókba rakni, mert:
1. Nem elegáns
2. Nem bonyolult
3. Nem gombról működik távirányítóval

Viszont gyors és lényegében örök.
A 443 ezer legyártott MB egyike, egy letűnt kor íves-elegáns gépszagú emléke.


Rendszeresen visszajártam nézegetni az MB-t (a Mladá Boleslav rövidítése, ha még nem említettem volna), de közben azért fogyasztottunk is nagyon sok gombás finomságot, sikeresen kiüzleteltem egy pár gyönyörű Murciélago-Orange J.J. Darbowen kávéscsészét alátéttel együtt a Fekete Sas szálló kávézójából. És megnéztük Blaha Lujza mellszobrát Rimaszombatban (ott született).



És természetesen, Gábor barátomnak (aki távoli rokon ugyan, de olyan, mintha a testvérem lenne) köszönhetően ellátogattunk a kerepeci lőtérre, ahol a lövészet és a hely minden írott és íratlan szabályát betartva kipróbáltuk ezt:

A CZ85 és annak a B verziója (amivel lőttünk) 1986-tól van gyártásban és a legendás 75-ös továbbfejlesztett változata. 9 mm-es űrméretű Luger rendszerű lövedékekkel használható, kétkezes (tehát jobb és balkezeseknek is jó) félautomata pisztoly 16-os tárral. Mellesleg a Jane’s Firearms szerint is a világ legjobb egyik ilyen fegyvere.

Hátránya a relatíve nagy, kb. 1000 gramos súlya, de ez egyben előny is, hizen stabil lőalapot biztosít, ráadásul a cső huzagolása kissé eltér a megszokottól, sűrűbb, így a lövedék magas rotációja okán stabilabban és pontosabban tör célja felé. Súlya miatt már a 30-40-ik lövés után érzi az ember, hogy „szétrázta a karját”, de egy kis lazítás után minden rendben, hiszen korántsem üt akkorát, mint a forgótáras társai. Mattfekete COMBAT verzióját többek között a világ számos speciális egysége részesítette előnyben pl. a Heckler&Kocchal szemben is. Paradox módon az amerikai gyártó és a Beretta is alulmaradt az USA-ban, ott a Navy Seals inkább a cseh gyártmányt választotta igénytelensége, pontossága és könnyű karbantartása miatt is.

Úgyhogy nem piskóta. (a szlovák rendőrség speciális alakulatainak is ilyenje van).

Szerencsére, megmaradt még valami a régi lövőreflexekből (75-öshöz már volt korábban szerencsém), így relatíve könnyen belőttem magam és nem is bénáztam sokat. A nyújtott kar azért követelmény és nincs mit szépíteni, először nem minden mindegy az embernek, átfutott rajtam az Iron Fist gondolata, mikor belegondoltam, mi mindent csinálna a tompahegyű Luger Trainig lövedék egy emberrel.

Erős, nagyon erős. Megállítóereje olyan, mint egy Ray Sefo csapottnak, de 30-40 méternél nagyobb távolságra nem érdemes próbálkozni (ahogy más pisztolyokkal sem a pontatlanság miatt).

Természetesen Gábornak van fegyverviselési engedélye, ráadásul a lőklubnak is tagja, úgyhogy minden rendben volt.
Aki teheti az próbálja ki mindenképpen és legálisan. Igen-igen hamar átértékeli a flimek világát, nincs 40-50 méterről „gangsta” fogással lövöldözés és kapásból kalapellövés, ez megállítaná Chuck Norrist is és bizony olyan sincs, hogy „elhajolok a golyó elől aztán lőjj még egyet köcsög!”.

Nem, higgyétek el, nem lehet elhajolni és autó mögé sem bújni, mert a motorblokkon és a vastag acéllemezeken kívül nincs semmi, ami megállítja. A lőklubban mesélték, hogy sokszor a rendőrségi páncélmellény sem akadály. Kipróbálták.
Komoly élmény és tanulság volt, egy fokkal volt kevésbé durvább, mint a seregben használt AK47 (az természetesen teljesen más, hiszen az rohampuska), de elképesztő, hogy milyen egyszerűen és gyorsan kezelhető egy gyilkos vasdarab.

Ahogy Gábor mondta: Nem félni kell a fegyvertől, hanem végtelenül tisztelni.
Úgyhogy vigyázzatok, kit mivel büntettek és ha valaki egy ilyet fog rátok, akkor tényleg fussatok alapos cikkcakkban.

A bejegyzés trackback címe:

https://ommszem.blog.hu/api/trackback/id/tr48168980

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

EdBoyWW · http://twitter.com/edboyww 2007.09.18. 08:11:20

Lecsökkentem a klikkelések számát.
Wiki oldal:
en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_MB1000/1100
és a médiatár:
commons.wikimedia.org/wiki/Category:Skoda_1000MB
Tényleg szép autó.

(Regisztrált vagyok, mi ez a hülyeség a captchával?)

kkn 2007.09.18. 08:49:18

Látom ommm, veled is poénkodik a rendszer.
Ha ilyen gépekről olvasok, rögtön megyek a használtautóra álmodozni.
Az időszakból tetszik még az M21, meg a 311.
A szomszédomnál csináltam én is ezt. A félig szétszedett, lomtárnak használt 312-be néztem be mindíg, nyitogattam a hátsó elefánt-ablakot. Csak azon sima patentzáras, és külön van a hátsó ajtó mögött.
Hajdani 850 SC-nkben is szerettem a hátsó ablakot kibillentgetni.
Lehet, hogy látens-ablakfetisiszta vagyok? Mert, -jut eszembe-, a kollégám C-Rekord kupéjának B-oszlop nélküli hátsó ablakát is szerettem letekerni, hogy egybenyíljon az ablaküreg oldalt, ha hátul ültem.
Inkább bizgentyű-mániás vagyok. TV-nézés közben állandóan a távirányítók elemfedőit pattintom ki-be.
Imádom a mechanikus kütyüket, apró részleteket.

ommm 2007.09.18. 09:20:40

a rendszer furcsán viselkedik, gondolom a képek száma erősen bekavar neki, sejtem az összefüggést, most már így hagyom, elég volt tegnap éjszakáig szarakodni vele.
de ha olvassa ezt vmi admin v. rendszergazda, akkor megmagyarázhatná. Safari alatt pl. szinte olvashatatlanul kicsik a betűk.
nekem is kéri a cpatchát, azt sem tudom, miért.
nem baj, ez van. Éljenek az öreg autók!

vityaz 2007.09.18. 13:57:55

Irgalmatlan egy autót találtál!!! Nem próbáltátok beröffenteni? Nagybácsitól szépszóval annektálni! (Nagyon irigylem :) )

ommm 2007.09.18. 14:01:25

Biztos voltam benne hogy beindult volna, benne volt a kulcs, de tiszteletben tartottam és nem is éreztem rá kísértést.
Remélem sokáig megmarad még.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.09.18. 15:33:29

Szép vas mindkettő:) Én mindig mondtam,hogy nemcsak az amerikai fészerekben vannak kultikus értékek. Sajnos itthon általában csak Pannoniakerekes kiskocsit lehet találni,de azért az ember néha ráakad egy-egy régészeti leletre,lásd nálunk a TANKEMELŐ:)

Az amcsi gangstafilmekből ismert kettővel lövök oldalról pisztolyfogás pedig mindig nevetésre ingerel. Itthon LEHETLEN éles önvédelmi fegyverhez jutni,mondjuk ezt nem is annyira bánom. A kedvencem még mikor felborítanak egy 1,5 centi vastag furnérlemezből készült asztalt és mögébújnak az UZI elől... Kocsi mögött annyiból biztonságosabb,hogy a lemezek eléggé eltérítik a golyót de akinek nincs szerencséje és valahogy eltalálja annak súlyos sérülést tud okozni...

Lally 2007.09.18. 16:09:06

Milyen rokonság van a francia farmotoros autók és a
Skoda között?

/ismerem a márkát,háromból építettem az egykori 120-asomat,soha nem forralta a vizet!!!/

ommm 2007.09.18. 16:12:18

scheerti: a tankemelőt elemezhetnéd valamikor alaposabban.
itt sem lehet önvédelmi fegyverhez jutni, de ha van ismerősöd, aki tagja valamilyen klubnak, akkor vele kimehetsz lőni.
a furnérlemez nagyon felejtős. a karosszériaelem meg sem kottyan egy ilyen lövedéknek, a nagyobb acél elemek (blokk, lengőkarok stb.) eltérítik.

Lally: ???

mugen 2007.09.18. 16:22:58

Hagyd a francba a képek javítását Ommm, jó ez így is! Amúgy nagyon jó kis anyag sikeredett az 1000MB-ről! ...a fegyvert viszont kihagytam, nem az én világom.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.09.18. 16:23:53

A Tankemelő gyakolatilag egy darab fa és vas keveréke,egy 40-50 kilós hogyishíjják,a legtöbb ember fel sem ismerné,egyetlen jó tulajdonsága,hogy nem minden sufniban van belőle:)

m.blog.hu/sc/scheerti/IMG_1028.jpg

Lally 2007.09.18. 16:27:01

Vagyis: a Skoda motorja és felépítése teljesen egyedi konstrukció?
Véletlen a hasonlóság a Renault és Simca gyártmányaival?

prokee · http://prokee.blog.hu 2007.09.18. 16:27:59

"Bauhaus cseh módra" c. képről megjegyzem, ha jól látom, ez bal oldali embléma. Ugyanez jobb oldalon tankolónyílásként funkcionál ! :)

apamacko 2007.09.18. 16:32:51

Ommm !

Tuti a gép !
Egy barátom most próbál egyet megmenteni, bízom benne hogy sikerül neki.
De ezen micsoda szépek a krómok és még az ablakgumi kédere is újszerű :-)
Amúgy elfogult vagyok 105-ben nőtem fel és én is hajtottam kettőt !

Amúgy úgy hallottam azok tudnak jó autót gyártani akik jó sört főznek :-)

(Szétszedem mindjárt a Rotringot és köpőcsövezek egyet, mégse lövöldözhetek a cégnél :-)

Amúgy egy Jawa 350 pihen nálam sajnos skoda már már nem.

hege 2007.09.18. 16:52:46

Hali Lally!: nme veletlen a hasonlosag, mivel az 50-es evekben rendkivuli modon elterjedt a farmotor, Renault 4CV, Dauphen, 8, Panhard Dyna, vagy Hillman Imp esetleg 600as Fiat. A Skoda gyar 3 prototipus kozul valasztott: klasszikus orrmotor hatsokerekhajtas, orrmotor mellsokerekhajtas es farmotoros kivitelek. Gyozott a farmotor, csak a szoci rendszer lassusaganak koszonhetoen ahogy felfutottak az MB 1000-es, ugy jelentek meg masutt a mellsokerekesek. Szoval az elv jo volt, csak kicsit megkestek. Egyebkent a elso alublokkos Skoda.

hege 2007.09.18. 16:54:54

nagy eg!
A Panhard Dyna nem! At e szeretem, de mellsokerekes! mindket generacioja!
Mea maxima culpa ... :-(

hege 2007.09.18. 17:03:24

Amugy azt akartam eredetileg leirni, csak szetszort vagyok, hogy elso autos elmenyem nagyon kicsi koromban egy majdnem teljesen ilyen (homokszinu) Skoda 1000-hez fuzodik. Keresztapam vasarolta kez alol mint elso autojat, en lehettem ugy 5 eves, es elmentunk probautra (osszefutott ugye az egesz rokonsag amugy is, faluhelyen nem piskota volt, ha valaki autot vett a 70-es evekben). Na a probauton az auto akadozott, erre keresztapam motorhaztetot fel es valamit matatott, amitol neha felbogott a motor. Most mar tudom, hogy a gazbowdent huzogatta. Akoriban azt hittem, agronomus letere milyen jol ert az autokhoz, nem is ul benne es porog a motor!
Es utana tobbszor megengedte, hogy beinditsam! En fordithattam el a slusszkulcsot (eletemben eloszor)! Na, az volt a csucs! Mindenkinek azt meseltem.
Ki emlekszik ra, mikor indittott be autot eleteben eloszor? Sajnos vezetni sohasem vezettem, kesobb eladta es 105-ost vett.
Ennyi.

ommm 2007.09.18. 17:21:28

kösz hege, lám-lám, az autók nagy értője.
megkönnyezek mai napig is egy-egy ilyen szép darabot.

(alublokkot írtam ám!)

hege 2007.09.18. 17:35:33

Jo jo, nem okoskodni akartam. Csak irtam, hogy az elso alublokkos. Mert elotte ontveny volt a blokk is, a 135-136-os Rapidokban jott eloszor az alu hengerfej az alu blokkhoz, azota lett full alu a Skoda motor. Ami ma mar nincs sorozatgyartasban. Beke poraira.
Tudomasom szerint az egyik haver vette meg az utolso 1,4-es OHV Fabia kombit, raktarron volt mar egy eve es nagyon koszos volt mar a hosszu tarolastol. Viszont sok helyre elvitt mar minket az a kocsi es szerintem nagyon jo szintre felhoztak a valamikori 1000-es (vagy Skoda Popular 1934-bol?) blokkot. Nyomatekhegyek, ocsem!
Viccen kivul, jo.

hege 2007.09.18. 17:42:08

Ja, es mivel ma mar nincs kedvem dolgozni, ezert irogatok ilyen mennyiseget, nem nezted meg a karbit? Ugyanis a motorrol keszult keprol nem derul ki, ez melyik kivitel, de lattam mar 68-as MB-t automata szivatos kivitelben, ahol a szivatot egy a kipufogo kiomlojere szerelt bimetal mukodteto elem egy palcan kerezstul vezerelte. Bamultam is guvadt szemekkel! Allitolag mukodott, de miert is ne mukodott volna? Bezzeg az automata szivatos Favoritokat mindenki visszaalakitotta kezi szivatosra. nekem volt, en tudom, hogy miert:-) (be lehetett azt allitani, de ha rosszul nyultal hozza, tonkretetted).
A 100-as egyebkent az 1000 MB alapjaira epult, ezt asszem nem is kell mondani, es azt sem, hogy nem sikerult. sem a formaja, sem a muszaki tartalom, hat meg az a rettenetes futomu ... de az 1000MB-t szeretem.

ommm 2007.09.18. 18:36:37

klasszikus Jikov BST-18-as volt, asszem a 13-as után jött.
nekem automata szívatós volt az első szériás Ibizám, azzal nem volt semmi gond, sosem akadt fel a fordulatszám.
örülök, hogy írogatsz, csak így továbbb.
ha már az emiltömeggel nem bírsz:)

tomnemtom 2007.09.18. 19:20:09

fú, egyik tanáromnak volt ilyen, ő mutogatta meg ezeket az elefántfül-tekerőket. és valami érdekes, szerintem gyárilag sportos kivitel volt, fehérpirosfekete, könnyűfémnek látszó lemezfelnikkel. ha ráérnék, keresnék képet egy ilyenről.

a "le kéne fogynom"-ról meg az jutott eszembe, nem veled kapcsolatban, csak általában :
-ha az ember nem növeszt belet, sportos, aszongyákneki : milyen jól tartod magad!
-ellenben ha növeszt : milyen jól tart az asszony!

na, ezen fogok gondolkodni órákig, míg az egyik rendszer frissül.

tomnemtom 2007.09.18. 19:22:00

ja, omm, nem írod, milyen "szaga" van a skodának !!??

ommm 2007.09.18. 20:44:32

látod, ez a helyes hozzáállás:)
az illata amolyan igazi autóillat volt.
enyhe olaj és benzi kombinálva egy kis öregséggel.
a dolgozó rugók, hengerek, emelenytűk-billentyűk illata.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2007.09.18. 21:38:24

ommm, de jó volt ezt olvasni!
merő véletlen, hogy egy fél órája kaptam a feleségemtől egy könyvet: a '69-es kiadású Liener György-féle Autótípusok c. kötetet (lassan teljes lesz a gyűjtemény). természetesen itt van benne a Skoda 1000 MB, a 294. oldalon. hogyaszondja:

"Az 1964-1967 közötti időben mind formailag, mind szerkezetileg több változáson ment kersztül a kocsi. Azíalaptípusból kialakították a De Luxe, valamint a kétajtós, kétporlasztós MBX jelzésű modelleket is."

ommm 2007.09.18. 22:36:27

ennek őszintén örülök Hammer. az 1000 MB egyszerűen SZÉP.

prokee · http://prokee.blog.hu 2007.09.19. 07:10:11

Itt az MBX, sőt, a kombi is, amiből valszeg egy darab sem került utcára:

www.skodaclub.nl/jaren60.htm

Meg itt is pár furcsaság:

skoda-mb.prekladys.com/mb_historie.htm

ommm 2007.09.19. 09:04:07

az MBX-bőől valami 2000-2300 példány készült csupán és nagyon ritka lett mára.
szépszép

hege 2007.09.20. 15:55:25

Ha jol emlekszem, volt 1100 MB vagy MBX is a piacon. Igaz, a ketkabruratoros volt az igazi "sportos" kivitel. A nagyobb loketterfogatot a huvelyek maximalis felfurasaval ertek el (ugyanugy, mint az 110R-nel), viszont emiatt nem volt tulmeretes dugattyu. Valam dereng ... talan az MB 1100 felirat aranyszinu volt, dereng valami gyerekkorombol.

ommm 2007.09.20. 16:15:41

az MBX a kétajtós, nagyon szép, rohadt sok pénzért lehet ma már csak hozzájutni. eredetileg abban az 1100-as motor volt a szimpla karburátorral, de rájöttek, hogy sportoshoz mégis dupla kell.
hege, nem tudom jól emlékszem-e, de azt hiszem a mi 110R-ünkben (amit a fater akkor 77 000 csehszlovák koronáért vett, valami horribilis összeg volt) duplatorkú eredeti webber volt, ráadásul amolyan sportverzió volt, hogy az RS-nek meglegyen a FIA engedélye, gyárilag könnyített lendkerékkel, műbőr perforált sportülésekkel és keményebb gátlókkal és rugókkal. nagyon sokban hasonlított a 130 RS-re csak nem volt meg a durva műanyagszélesítés. kurva jó autó volt. az a kis motor olyan 6500-7000-et pörgött (komolyan!), mint a pinty.
még a váltókar is lyuggatott polírozott alumínium volt.

ommm 2007.09.20. 16:17:06

már itt sem megy???

hege 2007.09.21. 10:32:26

Emlékszem. Az utcankban volt egy 110R. Az egyetlen a faluban. Akkoriban (a 70-es evek vegen) gyerekfejjel ugy kepzeltuk, hogy az mar majdnem Porche vagy Ferrari. Sot, volt olyan elvetemult, aki az 1000 MB mellso sarvedoit szerkesztette ra a 110-es kupera. Mindenesetre luxusjarganynak szamitott akkoriban. Kesobb nagyon szerettem volna egyet venni en is, de lebeszeltem magam, hogy nem igazan sportos meg hangos, inkabb egy Rapidot akartam utana es az helyett lett egy Favorit, mert az meg jo aron volt es hasznalhatobb. Bizony, bizony, igy mulik el a vilag dicsosege ...
Apropo, tudtatok, hogy a Rapidba exportkivitelben raktak befecskendezos motorokat? erdekes variaciok szulettek neha.

ommm 2007.09.21. 11:30:24

hmm...ezt nem tudtam. viszont alapos technikai dokumentációval nem nehéz RS-t építeni az R-ből.
még eredeti Borges kipufogót is lehet venni! tudod, a keresztdobost...

hege 2007.09.21. 12:09:50

Hat az alapos technikai dokumentacio helyett jobb ha van egy RS motorod vagy egy egesz RS. Masok a futomuvek (az RS-en volt eloszor szaraz feltengely mas megvezetokarokkal), mas karbik, szivocso, leomlo, kipuff, butykos, dugattyu, szeleprugok, olajhuto, sebvalto, difi, laminat sarvedok meg nem tudom mi minden meg. e az eredmeny magaert beszel, lattam H kategorias eles rallyversenyt Csehorszagban (Pribram rally), ott nagyot villantottak az RS-ek, bar Trajboldek voltak a leggyorsabbak egy 911-sel. Volt meg tobb rally 100-as, Wartburg (pupos!), BMW meg ilyenek. Volt annyira latvanyos, min a WRC-k, csak kicsit maskeppen. De harcoltak nagyon!

ommm 2007.09.21. 14:28:45

hmm...azt már nehéz szerezni. de majd megpróbáljuk:)

hagyma 2007.09.27. 11:29:42

Halo Omm!! Total Off!

legyszi üdvözöld a Margitot, meg a Kaczort a nevemben ha legközelebb beszelsz velük!

Üdv
hagyma

ttf 2007.10.13. 03:05:49

Hát ezt mocskosmód jó volt elolvasni. Télleg.