Külső feed

Houston we have a problem

Járt a pofánk

Hirdetés

oMm szemével

From the land down under

Isa puhapöcsök ës homou vogymuk

2008.07.03. 12:27 | ommm | 116 komment

Címkék: mito genesis


Nem szűk, könnyen megpördülő, alattomos és zajos dögöket várnak a mai ifjak, hanem vidám, élhető, biztonságos és használható járművekben szeretnék átélni a sportosság érzését.

Hallotta Papp Tibi a MiTo sajtóbemutatóján. És hogy a legújabb kis Alfának még jobb kezdőlökést adjanak és beletuszkolják az emberekbe a Cuore Sportivót ki is hoztak mutatóba egy-két régebbi alattomos és zajos dögöt.

"Ím, feleim, ez az Alfa Romeo, ha megveszitek a Gran MiTo-t, nektek nagyon jó lesz, hiszen nézzétek, milyen autókat tudtunk mi."

Na, mikor ideértem az olvasásban, akkor köptem ki kelet felé, verje ki őket a ragya.
Meg minket is.
Mert mit akarnak a mai ifjak? (Nem csak a Fiat-csoport szerint)
Formát, vörös fényezést, kamu krómot, többszörösen megtörő, hajlított lemezeket, hogy a napfény is hülyét kap, míg végigfut rajta, temérdek légzsákot -persze- vidámságot, Bluetooth-t, navigációt, elektromos többszintes herehűtőt-fűtőt és napfénytetőt, nagy felnit és bőrt, csendet, ezer hangszórós hifit, jó sok helyet...ja, és motor is kéne.

Nagyot változott a világ és vele együtt az ember is a nyolcvanas-kilencvenes évek óta. A kőkemény telepi gyerekekből puhapöcsű zselézett jampik (yuppie-k), vagy buzi-like metroszexuális Beckham-klónok lettek. A valódi barátság és a belső értékek helyett a felszín és a csomagolás lett fontos. Körbenyálazni egymást találkozáskor és megdícsérni a másik új Breitlingjét vagy Gucciját.
Jött a jólét, egyre kényelmesebb és igényesebb -olykor gyomorforgatóan nyálas- lett a yuppie, lassan eltűnnek a reggelig autó alatt fekvő olajfoltos, de boldog boy-racerek, nem gyűlnek már össze a panel sarkánál a haverok egy gyöngyöző korsó sörre, hogy megdumálják, hogyan kéne összehozni a 45-ös DCOE-ket a szívósorral.

Manapság már lerohad a kéz, ha ablakot kell letekerni, lassan leprát kapnak, ha meg kell fogni a csomagtartó peremét és a hideg veríték önti el őket ha ki kell cserélni a benzinszűrőt. Nyomógombokra működik az élet.

És akkor vissza a fenti idézethez:
Nem szűk, könnyen megpördülő, alattomos és zajos dögöket várnak a mai ifjak, hanem vidám, élhető, biztonságos és használható járművekben szeretnék átélni a sportosság érzését.


Ritka szép faszság, már elnézést. Annál jobban fáj, hogy éppen egy Alfa Romeo kapcsán hangzott el. A "sportosság érzése" nálatok, barátaim, mit takar?
Nálam majd' mindent, amit manapság tűzzel-vassal irtanak. És pontosan a szűk, könnyen megpördülő alattomos, zajos dögök hiányoznak nekem nagyon. Az olcsó népautók  egyáltalán nem biztonságos mokány kis alteregói. A durván izgága Peugeot 205-309 GTi-k, a kormányszaggató Fiesta RS Turbo vagy az eszméletlen gokart XR2i, az örökzöld és a végtelenségig buherálható Golf II GTI és az örök ellenfél Kadett GSi, a legalább olyan jó Escort XR3i-k és Turbók, de ugyanúgy megemlíthetném az R5 Turbót vagy a joy-machine Toyota MR2 I-et is, a Saxo VTR-VTS-eket, a bitang 106 Rallye-t...

Hosszú lenne a lista, egy a közös bennük: mind kihaltak. Odalettek a tökös srácok (nem összekeverni a wannabe-racer bunkókkal) üvöltő-hörgő koporsói-verdái, amelyeknek nem kellett pozőrködéssel győzködniük a fintorgó vásárlókat. Elég volt egy pár sárga ködfényszóró, piros díszléc, sportülés.
És nem, egyik sem volt erősebb, mint a MiTo a maga 155 lóerejével.
Egyik sem volt olyan biztonságos és extrákkal telített, vidám és szemetvakítóan szép.
Egyik sem volt olyan minőségi és prémium és hűdekúl.
Nem.
De nem is akartak mindenben megfelelni és kényeztetni. A sofőr idomult hozzájuk, (ha nem, annak általában csúnya vége lett), vagy átlépte a magasra rakott lecet, vagy leverte. Kompromisszum nélkül. Mert megkövetelték a figyelmet, a villámgyors reakciókat, a tudást és a gyakorlást és nem utolsósorban az odafigyelést mindenre: a közvetlen kormány mindig mondta az utat, a pillesúly fickándozott kanyarról-kanyarra, ordított a kipufogó, süvített a literszámra beszívott levegő. Dolgozott a kéz és a láb vadul.
És mindvégig ott volt a vigyor az arcokon.

Szép az új MiTo, jó a kétliteres turbómotor Astrától Mégane-ig, fasza dolog a kényelem és a biztonság.
De egy "sportos autóban", kösz, nekem nem kell. Én autóbuzi vagyok.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://ommszem.blog.hu/api/trackback/id/tr21551050

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

közlekedési bűnöző 2008.07.03. 14:12:36

feketenap:

hehe... azzal volt rossz tapasztalatunk. Átmentünk vele 160-nal egy kisebb bukkanón, aztán mikor megálltunk nem tudtuk egykönnyen kinyitni az ajtókat. Meghajlott a kasztni..... kicsit rozsdás volt már szegényem... :-)

will · http://willfreeman.freeblog.hu 2008.07.03. 14:13:36

Ki ne hagyjuk a felsorolásból a VTI Civic-eket. 162 lóero 1,6-os motorból, turbo meg intercooler, meg minden faszság nélkül. :)

Sajnos egyre drágább egy polgártárs élete az országnak (munkaerő, oktatás, stb.), márpedig a fenti géplistával a legkönnyebb meghalni. Ez is lehet egy indok a visszaszorításuk mellett. (plusz az euro-2-3-4-5-6 motorszabványok. :(

közlekedési bűnöző 2008.07.03. 14:13:54

kutya_zzr:
de gondolom már nem így néz ki a vas, mint ezen a PR fotón....
vagy esetleg újra így néz ki?

2008.07.03. 14:14:31

Az történt még februárban, hogy Max haverom X1/9-ével körbementünk a Roosevelt téren, aztán még egyszer, nagyon-nagyon gyorsan, közben szét akart esni minden és kurva hideg volt, dehát szuper.

Csak azt hiszem a vidám de kényelmetlen termékeknek annyira nincs piacuk, ha van kényelmes alternatívájuk.

Mondjuk a Mito ettől függetlenül nagyon jól néz ki, csak kell rajta akkor majd dolgozni egy kicsit.

aFx 2008.07.03. 14:17:11

jaja, egy autóval a dolog nem megoldható.

mondjuk én fiatal vagyok, és inkább volvo kéne:D kocka, nemfiatalos, ellenben kényelmes, megy és biztonságos. in iron we trust;> és mellé egy Super7, pótkocsistul. vagy valami japán biturbó a 90es évekből (3000gt, 300zxtt, rx7 bár az nem biturbó:))... tudom, nagyok is, nehezek is, dehát...:)

a Porschét védeném: a 911/2 (aka carrera 2.7RS, 3.0/3.3 turbo) szériánál lassan de biztosan megtanulták, hogy a jó vásárló az élő vásárló (erősek voltak, 700-800 lóig tuningolhatók, mellé farmotor/farhajtás, így összességében pedig eléggé veszélyes kombináció kanyarban).

közlekedési bűnöző 2008.07.03. 14:17:40

Áh... nekem nagyon régi álmom már, hogy egyszer veszek egy leharcolt GSi-t és feltuningolom a 204 lovas turbós Calibra motorral, meg optikával. A gond csak az, hogy 33 évesen már mások a prioritások az életemben:

1. gyereknevelés X 2
2. házépítés
3. hitel kifizetése
4. Subaru Impreza WRX STI :-)
5. Kadett GSi tuning....
6. Ha nyernék a lottón: Egy 73-as ferrari Daytona felújítása! :-)

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2008.07.03. 14:26:01

közlekedési: nincs rossz állapotban, bár már újrafestett. De az élmény, az nem semmi...

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.07.03. 14:27:54

EZ az öregedési nosztalgiázás...

Herlock Sholmes 2008.07.03. 14:33:06

...és az Uno Turbo? Az kutyafasza volt?:-)

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.07.03. 14:35:00

tökéletesen egyetértek. még ha igaz is, hogy e régi vagányságok közül egyiket sem vezettem (bár több is volt, vagy van a célkeresztben), kevésbé erős, ám nem kevésbé hörgős-csattogós-olajos járgányt viszont éppen ma is birtoklok, már nem először :-D

Az viszont szerintem egyértelmű, hogy ha az ember megérkezni akar valahová, a mai, kényelmes, ergonomikus, hűtött-fűtött, csendes és főleg biztonságos járművek óriási fejlődést jelentenek még a 80-as évekhez képest is. A sportosság elvesztése tkp az egyetlen negatívum, minden más tekintetben jobbak a mai autók - sportos kocsit meg amúgy is másodiknak vennénk :-D

A telepi gyerek - yuppie átmenteben viszont biztos vagy?

ladislaus 2008.07.03. 14:35:40

álmom egy bmw E30as cabrio! nincs is szebb annál :D
na jo E36-os de netovább! :)

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2008.07.03. 14:38:16

ladislaus, druszám: szívemből szóltál. Az E30 az utolsó AUTÓ formájú AUTÓ.
Elemér36 már csak driftre kéne, épp volt is egy 170-ért a használtautón a minap, erősen csábított...

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.07.03. 14:38:52

Ja, és kimaradt, hogy az igazi férfi fogával nyitja a sört, szőrén üli a lovat és egy szál késsel harcol a grizzlyvel... :)
Aki nem, az mind puhány androgün. :)

martong 2008.07.03. 14:42:17

mélységes egyetértésem, volt egy '84-es Mazda 323 GT-nk, (1,5l ikerkarburátor) mikor 2001 ben tanultam vezetni még megvolt, aztán a rozsda megette sajnos, öklömnyi lyukak a doblemezen, a padlón, a csomagtartóban
olyan élményt a maiak nem tudnak hozni, abban a 130 olyan volt, mint Audiban a 220; plusz ugye halálfélelem és koncentrálás ezerrel, de olyan-de olyan hangja volt, azóta is vadászok háromküllős-lyuggatot fekete acál sportkormányt....

N-V-H mehet a 'csába

ladislaus 2008.07.03. 14:44:16

Uno Turbo! Basszus azzal pirosnál állva hagytunk egy 3as gti golfot :D pedig az akart gyorsulni, mi meg 2en voltunk az Uno-ban :D

ommm 2008.07.03. 14:44:56

feketenap 2008.07.03. 14:10:43

Valamirevaló Golf I GTi ma már lassan az elérhetetlen kategóriába tartozik, pedig ott lenne a helye.
Nem a teljes felsorolás volt a lényeg, ezért maradt ki jogtalanul az Uno Turbo (de a 130 TC ) is.

És szigorúan autóbuzi szemmel nézve a dolgot. Kényelmes utazóautó kell, persze, de hol marad az élvezet? Annak is adni kell, különben lassan tényleg 11 millió savanyúarcó magyar él majd a Kárpát-Medencében.

ShwartzWazul 2008.07.03. 14:45:46

ommm pajtás má megen megírtad a frankót.
Minden egyes szavaddal csak egyetérteni tudok.
Külön köszönet, hogy betetted azt a szép kis MR2-t. Az enyém is ilyen, csak hát kicsit romosabb. No, de majd eccer...

ommm 2008.07.03. 14:46:40

morphine · designpumpa.blog.hu/ 2008.07.03. 14:35:00

nem vagyok benne biztos, de nekem (nosztalgia ezerrel) hiányoznak. ha vannak és ismered őket, akkor maxrespect nekik.

ladislaus 2008.07.03. 14:48:30

szakadjak meg lesz egy E30as kabriom, vmikor! sotétkék lesz és fehér börrel! aztán irány a Balcsi! :D élni tudni kell :)

ommm 2008.07.03. 14:48:41

És kösz mindenkinek.
Erősen gondolkozom, hogy lenne-e igény egy Old School Racer klubra. Szigorú szabályokkal, telepi filozófiával. Nosztalgiából.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.07.03. 14:53:32

"olyan élményt a maiak nem tudnak hozni, abban a 130 olyan volt, mint Audiban a 220; plusz ugye halálfélelem és koncentrálás ezerrel,"
EZ halálfélelem? Pfuuu...

Mit gondolsz, milyen volt a Trabanttal úgy menni, hogy a 120-at elhagyta a mutató? :) Na, az a halálfélelem... :)

martong 2008.07.03. 14:56:09

mikor trabink volt még pöcsös voltam, asse tudtam mi az a félelem ;)

Ronald 2008.07.03. 14:58:31

Dögöljek meg, ha értettem mit akart mondani a szerző?

Azontúl, hogy felsorolt egy halom - általam nem ismert autótípust...akkor most mit akar? Jöjjön vissza a Golf 2 VRGTW biturgbó 2833-as GRTP - vagy mit?

Ébresztőőőő !!! Lassan nem a turbók száma lesz a gond - vagy az, hogy hány GTXSWPC lesz egy egy pöcs autó neve után - hanem az, hogy mijaszart csináljon a paraszt a Szuzkájával - az üres benzinkút előtt.

Rocko- 2008.07.03. 15:11:06

kutya_zzr · kutya-vilag.blog.hu 2008.07.03. 14:12:07
errôl meséljél már, h mi ez?!

ommm 2008.07.03. 15:15:37

kutya_zzr: ejjej, ez IGEN pöpecül néz ki :)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.07.03. 15:17:25

Omm, az Uno Turbo miatt örök harag:) Az az autó minden, amiről itt szó van:)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.07.03. 15:20:27

kutya, azt sürgősen tesztelned kell, nekünk az AB-re, ugye tudod.. Nem fogadunk rel nemleges választ.

Rocko- 2008.07.03. 15:25:01

Ronald 2008.07.03. 14:58:31
köszönjük, eltévedtél. balra van a kijárat.

Péter Anna 2008.07.03. 15:25:48

Hm, itt a sajtóanyag:
www.alfaromeopress.com/index.php?l=2&group=3&method=cartelle&action=zoom&id=200806171151415e7645a11fd44989b46050df6207ac0b

még csak a hangulatát sem adja a fenti idézeteknek, nem kell azt szó szerint értelmezni, nem hinném hogy ez így, ebben a formában elhangzott. Pláne, hogy a cikk vége, a vonzó leadtől jó messze már a kiskocsi menettulajdonságait dícséri.

Ja, nyilván nem egy borostás vadállat a mito, de arra van pár angol gyár, tessék odafáradni. Talán jobb mindenkinek, ha a nyikhaj az elektronika szorításában nézi be a kanyart, nem egy magasított, olasz super7-el. Pláne ha én jövök szembe. Elektronika és ABS nélkül, a hátsó kerekeken. És pont ezért lassan.

közlekedési bűnöző 2008.07.03. 15:30:06

Péter Anna:

"Ja, nyilván nem egy borostás vadállat a mito, de arra van pár angol gyár, tessék odafáradni. Talán jobb mindenkinek, ha a nyikhaj az elektronika szorításában nézi be a kanyart, nem egy magasított, olasz super7-el. Pláne ha én jövök szembe. Elektronika és ABS nélkül, a hátsó kerekeken. És pont ezért lassan."

Hát neked lehet, hogy jobb.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.07.03. 15:30:38

Két ponton is vitatkoznék ezzel a telepi - yuppie témával: egyrészt szerintem nem yuppiek lettek a régiekből, másrészt szerintem ma is vannak olajban szívesen matató csávók olcsó, de faja verdákkal, csak nem a telepen, hanem amatőr ralli, szlalom és drift versenyek környékén kell keresni őket :-D Tény, a cikk szempontjából ez mellékes információ, ugyanis ettől még ezek az autók valóban eltüntek az utcáról!

És akkor itt felvetném hogy ezt akár nevezhetjük pozitív fejleménynek is, mármint hogy az utcán kevesebb ilyen vérpezsdítő szörny csattog: olcsó, koppány autóban továbbra is van lehetőség meghalni, de ha az ember ezt nem az utcán teszi, egy forró ferdehátú nyergében, hanem a versenypályán egy E30/zsiga/bármi volánjánál, a társadalom egésze szempontjából az sokkal biztonságosabb!

ommm 2008.07.03. 15:37:21

Péter Anna 2008.07.03. 15:25:48

Dícséri, dícséri. Nem is a MiTo itt a legnagyobb gond, hanem a hiány, ami fellépett. Mert nem hiszem, hogy ne lenne igény. Utolsó reménységem a feltámadófélben lévő AE86-utód. Talán megcsinálják túl sok vezeték nélkül.

Ja, angol gyár. Odafáradnék én Annám, oda. De vissza mivel jövök? Mert legálisan és főleg OLCSÓN (ami nem elhanyagolható tényező a fent említett típusoknál) manapság tényleg csak gokartozni érdemes.

morphine: Jó hogy. Persze, nem az utcán kell kiélnie magát a népnek, de hidd el, akik komolyan veszik, azok nem is teszik.
A baj valahol ott van, hogy manapság a 120-130 már csak egy szám az órán/kijelzőn. Nem társul hozzá tudatosodás és sebességérzet. lehet, sokan visszavennének a tempóból ha egyszer csak 30-40-nel koccannának.

Karmadealer 2008.07.03. 15:44:23

Ronald, te nem értetted meg mi a frankó. Régen az autó autó, a sofőr sofőr volt. Nem akart a gép nálad okosabb lenni, ha benézted a kanyart, hát úgy jártál.

Ha már a benzint meg a fogyasztást előhoztad, nem szánalmas hogy az autóipar ugyanott tart mint a hetvenes években? Egy közepesen motorizált benzines családi autó ugyanúgy 9-10 litert kajál be városban és 7-8-at országúton mint pl. 1976-ban, csak közben eltelt harminc X év, az autó majd kétszeresére hízott a sok elektronikai, kényelmi és biztonsági biszbasz miatt, és a motorok hatékonyságába feccölt fejlesztések többletteljesítményét megette a sok pluszkiló amit (talán a biztonsági minimumot leszámítva) feleslegesen cipelnek a mai autók.

Persze oké, az élet mindennél drágább, és ezekkel már tényleg nagy hülyeség vagy pech kell hogy meghaljál, de mostanra nincs is választási lehetőséged hogy biztonságban poroszkálj a családdal egy pihepuha páncélszekrényben vagy egy kis koporsóban emberkedj (nekem a CRX az egyik szimbolikus kis hot hatch) Utóbbiak, megjegyzem, amúgy akkoriban se családi autónak épültek. És ha már itt tartunk, ugyanakkor motorozni ma is lehet, pedig az se veszélytelenebb, sőt.

Akkor meg miért ne lehetne jogos igény ma is 8-900 kilós kis élményautókra?
Még egy gondolat: a sok elektronika teszi az autókat pár évesen gazdaságilag hulladékká: egy nem teljesen szétrohadt vagy kilakatolt hetvenes évekbeli kocsit bárki egy garázsban egy szerszámosládával meg tud javítani ha van egy kis érzéke hozzá, egy mostani félig autó-félig számítógép kiborgot pedig tíz év múlva tolhatsz a roncstelepre ha valami elmegy rajta. (motorvezérlő elektronika: 500e - 1M, légzsák, abs, ilyen-olyan szenzor, szintén kilóknál indulnak alkatrészben, és akkor még nem beszéltünk arról hogy egy kifutott típus százféle változatú gyári elektronikájához ki és mennyiért tud majd hozzányúlni).
Amivel egyetértek veled, az, hogy az autózás aranykora már biztosan végetért. Hogy a szaporiodó autók, az infantilizálódó, önálló felelősségvállalásra képtelen vásárlók, a dráguló, majd elfogyó benzin, a lassan totális kontrollba hajló közlekedési jogszabályok, vagy a lélektelen guruló hibridnappalik ölték meg az élményt, az szinte mindegy is.

Al-fan 2008.07.03. 15:45:44

Amikor a 80-as években a lakótelepen játszottunk, nem volt EU konform a csúszda, a homokozó, a hinta, a mászóka, sőt, a cseresznyefa sem. Nem emlékszem, hogy sorra betört fejű gyerekekhez jött volna ki a mentő, bár fordult elő ilyen is. Most a pláza 3. szintjéről esik ki a kicsivel nagyobb lány.... Az autók is akkor sokkal kevésbé voltak biztonságosra építve. Sőt, anno a mozikban is kényelmetlenebbek voltak a székek, mint most. Az autókkal hasonló a helyzet. A régi, igazi ütős kis és nagy méregzsákok is így alakultak át, a kor igényei szerint. Isteni gépek voltak azok, de leáldozott az idejük. Kesereghetünk rajta, nosztalgiával emlékezhetünk ezekre a vasakra, de azt hiszem, ez csak minket, igazi autóbuzikat érint :-)
Különben is, a Tipo Sedicivalvole is nagy király volt, nem is szólva a Sierra/Escort Cosworthokról ! ;-)

szatyi 2008.07.03. 15:47:22

Morphine és Anna is rávilágított itt valamire, egyet is értek vele. Mármint, hogy az út nem versenypálya. Viszont Annának a Nagy Vasban talán mégis jobb lenne, ha egy kanyarból kisodródó hatszáz kilós autót kellene kivakarni a hűtőrácsából, mint ha egy másfél tonnás modern sportos jutna neki szemből.

Al-fan 2008.07.03. 15:49:39

El is felejtettem írni az ALFA-ról :-) Nekem az a személyes véleményem, hogy rég rossz, amikor egy Alfa 78 lóerős a XXI. században... de hát ez van. Az üzlet az üzlet.

jtrencsenyi 2008.07.03. 15:50:58

Ronald: pl. odaáll az üres kúthoz és tankol. A sok kis nyikhaj pöcös, meg ne tartson autót, ha csak a "tuning" ledekre van pénz, benyára már nincs. Ettől persze még én is magasnak tartom a benzinárakat, de mi köze az élményautózásnak a költségeihez. Akkor vesz az ember egy 1,2-es kiasautót és elfurikázik 4l benzinből.

Herlock Sholmes 2008.07.03. 15:51:33

Anna nem jár a kocsival.
Csak pimpeli:-)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.07.03. 15:53:27

Tudod, omm, pont a puhapöcsűség miatt, meg a zajszigetelés miatt érzed a 130-at, harmincnak, nem a jó futómű miatt. A haverom 33-as Alfájában( 1,7 boxer, 132 ló) a 90 km/h negyvennek tűnt, mert olyan (gyári) sportfutómű volt alatta, hogy csak abból vetted észre, hogy gyorsan mész, hogy borzasztóan rázott, a motor meg üvöltött.

A mai autókat nem hallani, a zajcsillapítás minden. Senkit nem érdekel a motorhang. Csak a hifi legyen fasza, a klíma hűtsön ezerrel, a marhabőr pedig feszüljön az üléseken.. Ezek meg mind-mind súlynövelők(na jó, a bőrülés csak akkor, ha elektromosan állítható), nem is csoda, hogy alig találsz vasat 1500 kg alatt.


Anna,

kérj kölcsön egy Fiat Uno Turbo-t. Komolyan. Néhány kilométeren keresztül vezeted, és fülig érő mosollyal szállsz ki, ez szinte biztos. Még akkor is, ha a nagyautókat szereted. A hot hatch-ek vezetési élményben tudtak maradandót alkotni:)

közlekedési bűnöző 2008.07.03. 15:55:28

Al-fan:

azért arról megfeledkeztél, hogy a forgalom megduplázódott azóta. És szerintem itt van a nagy baj. Mostanában már olyanok is kocsit vesznek, akiknek a közelébe sem szabadna menni. Mégpedig egyre többen, és ők generálják az új igényeket.

Kb ahhoz tudom hasonlítani, mint ami a PC-k és op.rendszerek terén történt. Ha betesz egy hozzánemértő egy lemezt a CD-lejátszóba,vagy rádugja a kamerát, minden automatikusan megy, és a delikvens azt hiszi, ért a számtechhez... aztán mikor elfelejtik a családi fényképeket kiírni CD_re a vinyó meg tönkremegy, akkor megy a sírás....:-)

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.07.03. 15:55:49

Nna ebben a sebességérzet dologban teljesen igazad van viszont, egészen félelmetes, hogy biológiai környezetünk és saját fizikai tűrőképességünk szempontjából teljesen irreális sebességeket - hogy messzire nem menjek, a tökéletesen halálos 170-et - érzünk a mai kocsikban sétagaloppnak. És ezért is élvezem a kis 50 lóerős csattogós szörnyet, amit nem tudok papucsban vezetni, mert összeakadnak a pedállal a lábaim, tehát most mezitláb nyomom, és amiben az számszerűen nevetséges gyorsulás olyan élményt ad, amit a számszerűen messze jobb dízel e320cdi nem tud.

Nem véletlenül kezdtem azzal, hogy teljesen egyetértek :-D mindössze a telepi-yuppie vérvonal nem tetszett, egyébként bötűről bötűre :-D

isavagyvagyLESZEL 2008.07.03. 15:58:24

jól nyomod bazdmeg te puhapöcsű buzifasz
mindjá' felbaszom magag idegGileG,
a KurVA anyáDAT mostmá' FOGD BE APofáD, mer'
belédbaszom A KÉST ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁHHHHHHHHHHÁÁÁÁÁ....

közlekedési bűnöző 2008.07.03. 16:00:52

"szempontjából teljesen irreális sebességeket - hogy messzire nem menjek, a tökéletesen halálos 170-et - érzünk a mai kocsikban sétagaloppnak"

És milyen körülmények között halálos a 170?
Mert pl. szerintem autópályán, szárazon és követési távolság betartásával, mai autókkal simán biztonságos. Az más kérdés, hogy parázó öregemberek, meg kockafejű jogászok 130-at írtak elő, mer' szerintük az biztonságos.

Ennyi erővel ne ülj repülőre...

Al-fan 2008.07.03. 16:02:16

közlekedési bűnöző : ez így igaz, sok lett az autó. Ennek azért az is oka, hogy nem kell évekig várni a Merkurnál :-) ahogy az élet kényelmesebb lett, úgy az autók is. Sztem anno is tele volt az ország vasárnapi/kalapos sofőrrel, bár erre azért nem tökéletesen emlékszem vissza.

közlekedési bűnöző 2008.07.03. 16:10:45

Hát nekem annyira nincsenek komoly tapasztalataim a Merkur-os időkből (azért Wartburg 353-on tanultam meg vezetni 12 évesen :-) viszont apám elmondása szerint nem volt ennyire jellemző a vezetéshez való balfaszság... (amin nem azt értem, hogy valaki 150-nel megy a pályán 130 helyett, hanem akin látszik, hogy a kapnyél lenne való a kezébe kormény helyett)

jtrencsenyi 2008.07.03. 16:12:12

"Mostanában már olyanok is kocsit vesznek, akiknek a közelébe sem szabadna menni.

Kb ahhoz tudom hasonlítani, mint ami a PC-k és op.rendszerek terén történt. "

Egy Mazda MX-5 NB-m van, amiből mindig vigyorogva szállok ki és most is Linux alól írom ezt a hozzászólást. Akkor most lehetek igazi autóbuzi?! :)

közlekedési bűnöző 2008.07.03. 16:14:43

Aha... :-)))

Bandi 2008.07.03. 16:20:09

Kivancsi vagyok mekkora itt az atlageletkor.. "regen bezzeg minden jobb volt!" :-)))

En speciel egyetertek a sok extra 3betussel + aktiv/passziv vedelemmel, amig az legalabb az uton tartja a sok szaguldozo hulyegyereket..

A GTI/GSI/GT etc verdakat, 150 lo feletti motorokat meg inkabb versenypalyakra leci..

Bandi 2008.07.03. 16:23:39

@ közlekedési bűnöző 2008.07.03. 16:00:52

lehet, hogy MITO-nal, vagy barmilyen 3-4-5 eves autonal jo a 170, de azert egy 25 eves, 200E forinos Kadett GSI nem biztos, hogy tudna ugyanazt a fektavot produkalni...
tipus / eletor szerinti sebessegkorlatozas meg azert eleg maceras lenne

Al-fan 2008.07.03. 16:24:33

sztem akkor kevesebb volt a "vagánycsávó" is, akinek pénze ugyan volt rá (vagy a családnak) de vezetni nem tudott. Gyorsabbak sokkal az autók, a vezetési morál is romlott, lehet, hogy anno ezért nem tűntek fel ezek a kalapos sofőrök.

Al-fan 2008.07.03. 16:30:43

Bandi : nem arról van szó, hogy jobb, csak más. Pont ezt szerettem volna mondani, más volt akkor, szerencsére előre halad a fejlődés és nem vissza. Mondjuk az ABS-ról sokan azt hiszik, a fékút rövidebb vele.... Lehetne vitatkozni azon is, a sok hárombetűs milyen hatást vált ki a sofőrből. Mert ha azt hiszi, így már nem lehet baja, bármit megtehet, akkor bizony könnyen pórul is járhat. Ezzel együtt én is azt mondom,jó, ha biztonságosra építik meg az autókat.

szatyi 2008.07.03. 16:32:00

Bandinak:
32 múltam, idén vettem sportkocsit, ha jön a gyerek, az asszony már nem hagyná, hogy kétülésest vegyek :)
170-nél gyorsabban autópályán sem mentem vele. A többiek is pont azt írják, hogy más a relatív sebességélmény, és az abszolút értelemben vett sebesség. Egy csattogó hot hatchben vagy lapos sportkocsiban nem is vágyik az ember a szerpentinen 60-80 fölé, megvan az adrenalin úgyis. Hatszáz kilóhoz meg száz ló környékén fölöslegesek a hárombetűsek, azt még meg lehet fogni az élvezkedős 80 környékén, a kéttonnás utazólimót az orrában a nagydízellel vagy V8-cal, azt az utazó 170-180-nál meg sehogyse.
Konkrétan hány olyan halálos balesetről hallottál, hogy a hülyegyerek felcsavarta magát a Bükkben egy GTI-vel a fára, és hány olyat, hogy a hülyegyerek a nagykocsiban száznyolcvannal elszállt a falusi egyenesben (Árpád hídon, négyes úton, stb.)

bloodhound v2.0 2008.07.03. 16:33:47

húúú, nagyon jó kis poszt ez, bár ezzel nem mondtam semmit... :)

kettes golf gti rulz foreva, persze ésszel, mint mindent, mert akkor is csak veszélyes üzemről van szó... :D

w a s d 2008.07.03. 16:42:08

Hááát...
Szerintem ha mai, de vad (kényelmetlen, hangos, rázós) autót akar az ember, kell venni egy GC Swiftet, hozzá sportfutóművet, ami meg fölösleges, azt kidobálni, sportülés, négypontos öv, fasza gumik.


@Karmadealer:
Nincs semmi gond az elektronikával. Majd legfeljebb ami tönkremegy, és fölösleges, azt kiírtja az ember a motorvezérlés kivételével, ha meg az adja föl, épít bele egyedit.:D

Bandi 2008.07.03. 16:42:49

hat en ertem a filinget, es mire osszejott az MX5re valo nalunk is gyereket akar az asszony (affene) , az en problemam az, hogy a szerpentinen kiadja / nem adja ki, az idealis iven autozas-motorozas a legritkabb esetben jar a sajat savodban maradassal - es hebe-hoba csak szembejon egy kamion/auto/motor amikor mar nem adja ki, vagy oregember rosszabb reflexszel..

ugy gondolom, hogy a gokartpalyak, versenypalyak, amator rali- vagy driftversenyek eleg alkalmat kellene, hogy biztositsanak a "filing" megelesere..

Tommi 2008.07.03. 16:45:26

A Honda CRX-et is kihagytad! :)

És olyan igazságokat írtál le, hogy csak lesek... Barátom!

szatyi 2008.07.03. 16:50:20

Bandi: a versenypályára járást támogatom én is, a szerpentinezést meg csak ésszel, saját sávban. Annál is inkább, mivel szerpentin mellett lakom, itt a motorosok szoktak sűrűn hullani.

mikepatton 2008.07.03. 16:52:43

Sziasztok,

itt néhányan jönnek a biztonság kérdésével... Pont itt van szerintem a probléma az új kocsikkal, hogy az életbe nem tanul meg senki normálisan vezetni. Nem érzi a határait az autónak.

Ha egy igazi nyers verdád van, az elején nem ész nélkül mész, mert hozzá kell idomulni, érezni a határokat, a gázt, féket, kuplungot, váltót etc.... Az új kocsiknál ilyen nincs. Beülsz mész, az idomul hozzád, de csak egy darabig.

És itt a baj... Túlértékeled a képességeidet... Érdemes volna megnézni, hogy komoly baleseteknél mekkora arényt képviselnek a fenti vasak... Nem tudom, de van sejtésem...

Ja és az E30 telitalálat...

Na szép napot mindenkinek!

Al-fan 2008.07.03. 16:58:32

mikepatton : egy részbe had' kössek bele . A határokat akkor érzed igazán, amikor átlépted már egyszer.... Addig legfeljebb csak a bátorságod határát érezheted :-)

Snicker 2008.07.03. 16:59:10

Uno turbot hajtok 2 éve, maximálisan egyetértek a post írójával.
Közúton állatkodni csak éjfél után, szerpentinen, itinerrel, felvezető autóval (megy előttem 1-2km-re normáltempóban haverom, cb-rádióval, ha szembejövő van, jelez, lassítok). Az unalmas hétköznapokban gokartozunk.
Ha kinövöm az uno-t, fogalmam sincs milyen autót vegyek... :(
Természetesen az uno mellé.

közlekedési bűnöző 2008.07.03. 17:22:55

Kedves Bandi:

"200E forinos Kadett GSI nem biztos, hogy tudna ugyanazt a fektavot produkalni..."

Rendes gumival jobbat produkál barátom, mivel 500 kilóval könnyebb!

közlekedési bűnöző 2008.07.03. 17:30:00

Ennek margójára megjegyezném, hogy nehogy azt higyje valaki, hogy az a 15 éves autó nem fekszi az utat, meg nem áll meg ugyanúgy. A nagy büdös fejlődés az az elktronikában következett be az autóiparban. A közúti autózás felfüggesztési és fék megoldásai elég régi bevált módszereken alapulnak.

szatyi 2008.07.03. 19:03:57

Még van egy történetem a témához. Boldogult egyetemista koromban mentünk fel autózni egyet a Bükkbe, a régi 205-ösömmel. A cimborám az egyik kanyar után megjegyezte, hogy az 1.1-es helyett ha ez most egy 1.9 gti lenne, akkor lenne is értelme a dolognak. Erre szemből ordító versenyfestett 205 megjelenik a kanyarban, lefehéredek, menekülök a padkára. Összenézünk, röhögve ordítunk. Aztán halljuk, hogy két kanyarral később nyikorgás és elhallgat a vadállat. Visszamentünk, kihúztuk, megköszönték, megnyugodtunk.

martong 2008.07.03. 19:05:36

közlekedési bűnöző -> (fojt.) lásd az unalomig ismételt MacPherson

közlekedési bűnöző 2008.07.03. 20:00:48

Pontosan.

Most meg a Renault Lagunát akarják eladni hátsókerék-kormányzással. Hát tisztelettel jelentem, hogy a Honda már húsz éve beszerelte az akkori Prelude-be....

martong 2008.07.03. 20:13:33

régi Mitsubishi Galant is volt 4WS-el még a 3000gt előtt

szatyi 2008.07.03. 20:59:43

A hátsókerékkormányzással az a baj, hogy nagyon bonyolult volt, és mindíg elromlott a japánoknak. De most majd a franciák megmutatják...

csiky944 2008.07.03. 21:06:40

jó írás ez BarétOmm,még-még-még :)

csiky944 2008.07.03. 21:23:21

Szatyi,megmutatták,nagyon paraszt lett,a kormányzása nagyon jó lett és kegyetlen a kanyarokban

közlekedési bűnöző 2008.07.03. 22:17:41

persze, hogy megmutatják... pont a franciák... :-)

rcgames.ro · http://rcgames.ro 2008.07.03. 22:59:26

Elmenyt? Olcson? Manapsag?

Vagy nem tetszik vagy rohadt draga vagy tul kerek (es 20-at iszik... RX-8). Maradok a Sciroccomnal :D

A tobbiek meg vegyek csak a steril plehdobozokat a szalonbol, jo az nekik...

George 2008.07.03. 23:05:31

Valaki kérdezte föntebb, hogy hány évesek járnak ide. Jelentem, én 21 vagyok, és teljes mértékben egyetértek a cikkben foglaltakkal. És ha jól tudom, nem én vagyok itt a legfiatalabb. És felőlem pakolják tele a kocsit elektronikával (egy-két doboz meg pár méter kábel = 8-10 de max 15 kiló, naés?), de legyen kikapcsolható. Legyenek biztonságosak, merevek (ma már úgyis sokkal jobb minőségű acélt csinálnak, kétlem, hogy a csupasz kasztni sokkal nehezebb lenne ma, mint 20-30 éve). De. Futómű-ügyileg pont rossz irányba tart az autógyártás szerintem. Mert az egyszerűbb futóművet könnyebb megtervezni, még úgyis, hogy kell hozzá írni egy vezérlőprogramot (lásd Civic...) Hát ló.... a s....-be. De komolyan. Nekem könnyű, erős (a súlyához képest erős) autó kell, nem egy süketszoba!

rbalint88 2008.07.04. 01:03:52

oMm! Gratulálok ehhez az íráshoz, szívemből, és amint látszik, sok más ember szívéből is szóltál!

Autóvásárlás: pont afentiek(meg még az olcsó fenntarthatóság) miatt lesz nekem g2 gti. szigorúan külföldről, ott még vannak eredeti állapotú példányok. ja, és nem fogok állat módjára menni vele, pedig fiatal vagyok még szerintem így 20 évesen... egy "puhítás" fog belekerülni, a szervo, bár igyekszem gyári szervósat találni. ennek egyetlen oka van: műtött csukló. ennyi megalkuvás lesz benne, talán egy minimális hifi, mert ezzel elég komolyan foglalkozom.
szóval, ami kellene: 2 gti, 5ajtós, szervós, sibedával, gyári bbs felnikkel, edition one kivitelben.
nagy kívánság. kint is egy milla felett alakul egy ilyen gép ára...

Süni · http://kep.tar.hu/escortmk2 2008.07.04. 07:49:57

Milyen jó, hogy tegnap beszélgettem egy órát a haverral a Weber 40DCOE-k belvilágáról, valamint a Ford Kent motorok (1980 előtt) tuningolásáról... :D

Saabotage 2008.07.04. 09:06:22

Reszemrol furcsallom, hogy meg senki nem emlitette a fillerekbol atepitheto Ladakat, ott szerintem megvan minden, amirol a cikk szol: nyers ero (nyista szervo, nyista elektronika), otthon osszelapatolhato (meg a magamfajta muszaki analfabetak is meg tudjak csinalni), total minmal technika, es persze hatsokerekhajtas!!!! Nekem meg mindig jo erzes neha visszaulni az oregebb vasba az ujabb (sokkal erosebb es kis hijan full extra) jarmubol, mert a Lada nincs egy tonna osszesen, ez meg 1,6t...a 950 kilohoz 130 lo tobb mint eleg, mar csak egy sperr kellene bele, szoval 1.6 zsugor a kiralysag! szerintem....

Pittike 2008.07.04. 09:47:18

Szép beszéd,az utolso betűig igaz!Nekem most mazda 6-osom van,de első és eggyetlen szerelmem egy Lada volt!Azt lehetett bütykölni,szürőházat megnyitni h üvöltsön,ebben meg bele se merek nézni a motortérbe!Minden eltakarva nem látni a lelkét:(Hiányzik az izomszervo,a durva kipufogohang,na meg a küzdelem az autoval:)

TéZé · http://hacsiroku.blog.hu 2008.07.04. 12:44:14

Elővettem egy Automobile Revue 2008 katalógust és elkezdtem lapozgatni. A prioritás lista: új autóságához képest olcsó, sportos, vezetési élményt adó autó. Tényleg rövid és szar a lista, kihaltak, mint dinoszauruszok a jégkorszak után:

Citroen C2 VTS, 1.6 125 LE, 1085 kg.
Daihatsu Copen 1.3 87 LE, 850 kg.
Fiat Panda 100 HP 1.4 100 LE, 975 kg.
Fiat Grande Punto Abarth SS 1.4 Turbo 180 PS 1250 kg.
Ford Fiesta ST 2.0 150 LE, 1060 kg.
Ford Focus ST 2.5 Turbo 225 LE, 1315 kg.
Honda Civic Type R 2.0 201 LE, 1265 kg.
Honda S2000 2.0 240 LE, 1275 kg. (Ez nem olcsó, de ár/érték arányban nem is rossz. És anno egy új MR2 sem volt kifejezetten olcsó)
Lotus Elise S 1.8 136 LE, 860 kg.
Mazda3 MPS 2.3 Turbo 260 LE, 1410 kg.
Mazda MX-5 RC 2.0 160 LE, 1130 kg.
Mini Cooper S JWC 1.6 210 LE, 1150 kg. (Ez sem olcsó, de ne gondold, hogy egy Golf II GTI-t anno ingyen adtak.)
Opel Corsa OPC 1.6 Turbo 192 LE, 1205 kg.
Opel Astra OPC 2.0 Turbo 240 LE, 1310 kg.
Renault Twingo GT 1.2 Turbo 100 LE, 980 kg.
Renault Twingo RS 1.6 133 LE, na kg. (állítólag lesz ez is)
Renault Clio RS 2.0 197 LE 1260 kg.
Renault Mégane RS 2.0 Turbo 225 LE, 1355 kg.
Seat Leon Cupra 2.0 TFSI 240 LE, 1375 kg.
Skoda Octavia RS 2.0 TFSI 200 LE, 1400 kg.
Suzuki Swift Sport 1.6 125 LE, 1030 kg.
VW Polo Cup 1.8 Turbo 180 LE, 1165 kg.
VW Golf GTI Edition 2.0 TFSI 230 LE, 1355 kg.
VW Scirocco 2.0 TFSI 200 LE, 1270 kg.

És persze nekem se kéne egyik se a listából. Inkább a halál.

Plsuz haláltusájukat vívó, 20 éves, vérző torkú autók árát ne hasonlítsuk az újhoz.

Akit esetleg érdekel, milyen autóim vannak és voltak, az a blogomon lenyomozhatja. Vagy nem is, inkább segítek: Mazda MX-5 NB 1.8 10th Anniversary (Bilstein gátlók, LSD és klíma), valamint egy épülő és eladósorban lévő Toyota Corolla GT AE86 van most. Tényleg omm, amíg nem jön az új, nem kell egy jó Hacsiroku? Vagy csak a duma megy.. Volt Peugeot 206 RC-m és álllat volt vezetni, Honda űr-Civic CDTI és imádtam a formáját, a modernségét, bár a dízelmotor miatt kicsit unsalmas volt vezetni. De ettől még nagyon vágyok új, modern, sportos kocsikra a fenti "olcsó" listára, de egy mai szar Porsche Boxster S, Subaru Impreza WRX STi (igen, a csúnya), Nissan 350 Z, BMW M3 is jöhetne. Bármikor. Egy Ferrari F430-ről, Porsche 911 GT3-ról, Ariel Atomról vagy Lotus 2Eleven-ről már nem is beszélve. És nem érzem magam kevésbé autóbuzinak azért, mert szeretem, ha a csajom télen a jeges úton nem hal meg a kocsiban (konkrét példa, 206 RC ESP kombó, thank you, God), ha nyáron nem rohad rám a poló és ha az ezer kilométeres úton zenét is hallgathatok. Ja, és oMm mester, mesélj már egy kicsit a hard core Mazda 323-asról. Súly, teljesítmény, extrák, keményvonalasság.. Abüdöspicsába, 2008 van és állatabbnál állatabb autók állnak a szalonokban. Még a Hyundai is kétliteres, turbós, hátsókerekes (!), kupét gyárt (egyelőre csak az USÁ-ba).

És amíg nem érezted meg a pukimentes autó ízét, addig azt se kéne fikázni. Én kipróbáltam és megvagyok nélküle. De azért még nem ordítom a világba, hogy mindenki vegyen romot, mert az a fasza (ez érzés is korábban is megvolt és most is megvan, az első ultraszívás volt, a mostani építés meg úgy négy millióban áll majd meg). Szóval szerintem először tükör, aztán az okosság. Peace.

ommm 2008.07.04. 13:05:05

TéZé · hacsiroku.blog.hu 2008.07.04. 12:44:14

AE86-ért mennyit kérsz? hidd el, ha lenne eladó szlovákiában, már a ház előtt állna.
a mazda nem hardcore, soha, sehol nem is olvastál ilyet, mert nem állítottam egy percig sem.
a hardcore a 323 GTX összkerékkel, 163 lóval, nem az elsőkerekes kisautó.
ne értsd félre, senkit nem buzdítok "romok" megvételére.
ha azonban az ember, ill. jelen esetben magát az autózás örömét kereső akárki szeretne jót mókázni, olcsón, szerelhetően, akkor sok választási lehetősége nincs. (feltéve ha vállalja azt, hogy itt-ott olajos lesz a keze)
és, hál' Istennek, kiélhetem ebbéli vágyaimat egy épített E30 25i-vel, ami az itteni drifterek közös edzőautója, nem tartozom ugyan közéjük, de nagyon sokat segítek nekik, ott voltam a szövetség alapításakor, így ezzel hálálják meg. és van hozzá jókora placc is, nem közúton baromkodunk.

de mivel erre sajnos kevés idő jut, így jön a házhoz egy gokart, amivel kimehetek a nem is olyan messzi profi ályára és fürödhetek az adrenalinban.

eleget vezetek, többet, mint egészséges ebben a forgalomban. és azért nem dőlök a kardomba, hiszen néhanapján akad azért autóbuzinak való tesztautó is horogra.

mint pl. pár nap múlva. nincs harag, egy csónakban evezünk.

közlekedési bűnöző 2008.07.04. 13:08:45

" De azért még nem ordítom a világba, hogy mindenki vegyen romot,"

Ki beszélt itt romról? Épp abból indult ki a beszélgetés, hogy nincs a kínálatban a régi GTi-GSi-knek megfelelő autó...

Gaben 2008.07.04. 14:09:34

Persze, hogy nincsenek ilyenek, mert az alapjaik is eltüntek.
Ezek a típusok arról szóltak, hogy a legnagyobb példányszámban eladott olcsóbb kocsikba beleraktak egy erős motort, meg egy jó futóművet és némi csicsát.

Most is ezt csinálják, csak most az alapautók már mások.

Már a 80-as években sem érte meg külön típusokat gyártani ilyen célból, most pedig végleg nem éri meg. Ebben kár is reménykedni.

Arról nem is szólva, hogy ha jön egy új típus, akkor sokszor a következő sorrendben ismerhetjük meg:
1. Sajtóbemutató
2. ENCAP törésteszt
3. Tesztek

Nem lehetne eladni nem biztonságos autókat

TéZé · http://hacsiroku.blog.hu 2008.07.04. 14:48:15

De ez sajnos erről szólt, hogy az a fasza gyerek, akinek régi igazi sportuatója van, mert ami mai az nem az igazi és nem sportautó. Szerintem meg van köztük sok, ami ha nem is hibátlan, de iszonyúan kéne. És az én autóbuziságom olvasatában a MiTo: cool, kéne, instant get.. Mert a 8C Competizione-ért bármelyik szervemet odaadtam volna.. És azok a formák most egy bárki által megfizethető kisautóban köszönnek vissza egy korrekt csomagban. 4 év múlva a yuppie-któl megveheted, egy strokerrel meg némi tuninggal lazán lesz 200+ LE, kiírtod az elektronikai kütyüket (GTA-nál nem is biztos, hogy lesz és írtani kell), kap egy fasz gátló-rugó kombót, egy jókis lammellás sperrt, kihajigálsz belőle pár dolgot és ülve nyalod a holdat életed végéig. Egy tényleg bámulatos szépségű kisautóban. Sajnos az eladó Golf GTI-k, Clio Williamsek, 205 GTi-k, Kadett-Astra GSI-k mind leharcolt elfáradt múmiák már - még Németországban is, ahol gazdagabb és jobban karbantartott a kínálat. Tudom, mert néztem ilyet, amikor a Mazdát vettem. És az is azért lett NB és nem NA, mert 10 db NA-ból, amit akkor megnéztem mind öreg, ELhasznált autó benyomását keltette. Szóval szerintem az van, hogy örüljünk neki, hogy a Fiat konszern feltámadt (emlékszik még valaki a Stilo-ra?, annak fényébe fikázzuk a MiTo-t..), hogy a Mazda még mindig Zoom-Zoom, hogy a Renault Sport kocsik is rendben vannak, hogy a Honda Type R az igen-igen-igen, hogy talán a Toyota is visszatalál a kispolgárságból a hátsókerékhez, hogy még a dízel Subaruban is turbobokszer dübörög, hogy a Porsche mérnök még mindig a farost finomítja, hogy a BMW-kben állat biturbó motorok és olyan aktív összkerék-hajtásrendszer lett, mint egy WRC-ben (!), hogy csodálatos formában feltámadt a Scirocco, hogy a Lotus egyre sikeresebb, hogy olyan márkák születnek, mint az Ariel és a Pagani. Vagy csak én akarok mindenképp a jelenben örülni?

ommm 2008.07.04. 14:53:47

TéZé: bár nem osztom amradéktalanul a véleményed, azon nem fogunk összeveszni, hogy van-e vagy nincs manapság SPORTOS-nak mondott autó (ami ugye nem jelent egyet a sportautóval). persze, hogy van. lesz is. én már csak ilyen vagyok.

azt az AE86-ost vajon hogyan tudnám lepapírozni? na mindjárt utána is nézek.
ja, szép.

közlekedési bűnöző 2008.07.04. 15:27:39

Tézé:

Örülni azt lehet, de attól még tény marad, hogy a Jaguár elbaszódott dízel-Forddá, a Porsche SUV-okat gyárt és a Lamborghini meg a Bugatti is VW és a németek sem akarnak már háborút! :-)

w a s d 2008.07.04. 15:43:47

@TéZé:
Egyáltalán aktív összkerék van a WRC- kben? Én úgy tudom, hogy azok mechanikusak, vezérlőelektronikától mentesek (legalábbis nincs olyantudomásom szerint, hogy most a jobb hátsó, most az átellenes, stb kerékre vezérel több nyomatékot a számítógép), mert a profi anélkül gyorsabb tud lenni, hogy beleszólna a kompjúter.

TéZé · http://hacsiroku.blog.hu 2008.07.04. 17:08:27

Világos, a saját blogján azt ír az ember, amit akar, csak nálam az picit ki tudja verni a biztosítékot, hogy régen még a tehén is lilább volt. És ugye azért abban megegyezhetünk, hogy egy XR3i sem SPORTAUTÓ. ;) Elnézést, ha túl heves lettem volna.

F_(a (és a többit nem tudom reprodukálni, sory) :) 2005 utániakban tényleg nincs, kitiltotta az okos-ügyes FIA. Jelenleg elöl-hátul mechanikus (lamellás vagy viszkós) sperr lehet, középen pedig elektronikus, de csak a kézifékleoldás miatt. A korábbi években a BMW X6 XDrive-jához elméletben nagyon hasonló rendszer volt a WRC-kben, egy hajtáselektronika vezérelte az "aktív" diffi-zárakat, egy raklap paraméter alapján. És egész hajtás-programok voltak rátölthetők, külön volt pl. "ballábfék" program azoknak, akik kanyarban ballal szorítják. Durva fekete mágia, de piszok gyors tőle a kocsi kanyarban.

Honosítás: te lehetnél az első fordított "regadócsaló".. :D. Szerintem ua. a helyzet, mint egy német importnál, nem? EU-EU, csak Magyarországon van ez a szívatás.. És köszi, de ennek a szépsége nem az én érdemem, viszont örülnék neki, ha értő és vigyázó és megfelelően használó kezekbe kerülne. Bővebben róla itt:
performance-tuning.hu/forum/index.php?showtopic=107

ommm 2008.07.04. 17:22:30

nem, nem, persze, de nem is sportautó ezek közül egyik sem.
móka. ez a lényeg.

a "fordított regadócsaló" tetszik. most próbarendszám van rajta, ha jól látom ugye?
hmm...papíros a gép?

TéZé · http://hacsiroku.blog.hu 2008.07.04. 17:26:16

Közlekedési bűnöző: hát ez az, először is a Jaguar már TATA, ami még sokkal súlyosabb aggályokat vet fel, mint a dízel fordság, nem? :D Képzelj egy luxus-riksát cicaemblémával, fejlődő országok butikosnéinek. Viszont az XK és az XF meg szép.És elegáns. És más. És GT. És egy Jaugarnak szerintem főleg ez a dolga.

A Porsche tényleg nagyobbrészt SUV-okat gyárt, amivel döbbenetes mennyiségű pénzt keres, amiből fussa 911 GT3 RS fejlesztésére. Szerintem amíg ez a felállás, had gyártson, nem kötelező megvenni. Viszont az k. jó, hogy aki teheti, az vehet GT3 RS-t.

Meg megbízható Gallardo Superleggerat.

Meg Audi R8-at.

A VW egykori megalomán vezére, ez a Porsche-unoka Piëch megmentett egy halott márkát és adott a világnak egy kompromisszummentes, ultrafelesleges überwagent pont Ettore filozófiája szerint. Részemről köszönöm, neki is, meg a projekten dolgozó összes mérnöknek, hogy megoldották, ami technikailag szinte megoldhatatlan. (Csak pár példa: a motor hőháztartása, az aerodinamika, az erőátvitel, a gumiabroncs.)

Viszont azért tényleg nagy kár, hogy a germánok már nem akarnak háborút. A picsába. :D

TéZé · http://hacsiroku.blog.hu 2008.07.04. 17:32:57

Hol láttál próbarendszámot?

FCZ-xxx, és még zöldkártya meg műszaki is van rajta gazdagon. Eredeti AE86, nem SR5-ből átépítés (annak gyengébb, karbis a motorja, hátul dobfékes, nyitott diffis), a jobbik, MAP-os motorral, minden száma eredeti, tehát nincs motorcsere vagy ÁF-es szám.

De nem hibátlan, ha komolyan érdekel, a többit privátban.

madbalee 2008.07.09. 20:12:08

teljesen egyetértek Veled én is. Nem olvastam át az össze kommentet, lehet, hoyg említették, de a listádhoz hozzácsapnám az 5 gen VTI-t, ha már igazi kis sportautókról esik szó.

gof · http://rapid.blog.hu 2008.07.15. 00:47:23

jó post, olyasmiről szól, amit időnként én is érzek, és ráadásul "hozzám" szól
ha minden jól megy, fél-egy év múlva lesz első saját kocsim, szigorúan valami párszázezres vidám csoffadék, ezer év adósrabszolgaság nyilván kizárva (pl. imádom Szilviát, az S12 Silviát:)
DE!, természetes, hogy az emberek igénye generációról generációra nő; nagyszüleink még családostul eléldegéltek egy folyósó végén WC-s szobakonyhában, autóról meg nem is álmodtak - ez nekünk elképzelhetetlen. Nekem meg már erős hiányérzetem lenne, ha olyan autót vezetnék, amiben nincs 2 légzsák és ABS (persze tudom, hogy a Silviában nincs, de elsőre ilyesmire futja, megalkuszik az ember). Szóval fogadjuk el, hogy - ha úgy tetszik, egyszerűen - egyre kényelmesebbek leszünk; a kényelmesebb autó meg ugye nehezebb és tohonyább. Csak az egészséges egyensúlyt kell megtalálni, ami számomra egy napihasználatos, korszerű (sőt újszerű) cégautó és egy kilinccselelőre stílusú hobbiautó lenne. szvsz
(Ja, és hogy minden tiszta sor legyen: nagyrészt leszarom a krómot, a vörös fényezést, stb. A formát annyira nem, van esztétikai érzékem:), de nem elsődleges. A családban 3 autót szoktam vezetni, mindegyiket újonnan vettük, és egyik sem volt több 3 gurigánál; az egyik ráadásul egy számomra kifejezetten élvezetes "ritkaság".)

b[ALien] 2008.07.16. 13:28:46

Óóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóó... PUG-205 :) Spanomnak volt (van,csak pihen) egy 1.9 Rallye GT. Mit mondjak, gázadással 2-3 mp.-re simán meg tudta akadályozni, hogy hangosítsak a zenén :)) Persze csak 1-2 ben, de nagy élmény volt... Horvátban a tenger melletti szerpentint soha nem fogom elfelejteni!

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.07.19. 02:47:12

Kipróbáltam a Mini John Cooper Works-öt - mostantól nem tuning kit lesz, hanem mint az M a BMW-nél: külön modell. 211 lóerős maradt, viszont a motort (dugók, karok, szepelepek stb) hozzáigazítják a teljesítményhez, így az élettartam állítólag nem romlik, mint eddig. Ami valaminél, ami 136 LE / liter, gyárilag 1.2bar turbonyomással, nem kis szó....

És miért írom ezt ide? Mert krákog, csattog a váltó, sziszeg a turbó, fújtat a lefúvó szelep, hangosan öblöget és durrog az egyébként is igen reszelős kipufogó, és még bekapcsolt elektronikával is folyton izeg-mozog a segge, állandóan keresztbe akar állni :-DDDD

Megizzaszt, kiguvvaszt, megdolgoztat minden méterért, de ha nem esel le az útról fele idő alatt odaérsz :-D Pont mint a fent felsorolt '80as évek beli ikonok.

Valamit nagyon tudan ezek a müncheniek, hogy szarjanak sünt!

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.07.19. 02:50:19

szelepek, és 132 le/liter, bocs

és az elektronika kikapcsolható, de rövid ismerkedés alatt nem mertem, nem vagyok én súmáhher.

AP 2008.07.23. 14:30:23

drága kedves ommm, ezt a szélmalomharcot még sokáig lehetne folytatni, meg ragozni az elmúlt idők dicsőségét, de sajnos hiábavaló az egész

egyébként zsigulis körökben még mindig ez a divat, tökig olajosan a vas alatt fetrengeni

AP 2008.07.23. 14:40:20

Saabotage 2008.07.04. 09:06:22
a Lada nincs egy tonna osszesen, ez meg 1,6t...a 950 kilohoz 130 lo tobb mint eleg, mar csak egy sperr kellene bele, szoval 1.6 zsugor a kiralysag! szerintem....

Csak ott a hiba, hogy egy kis zsugor alulról veri jó esetben a 95 lovat

Csizirájder 2011.02.23. 13:03:52

Ez nagyon nagy írás, minden szavával egyet értek! Egy nagy kamu lett az egész világ, kamu emberekkel, kamu tárgyakkal, kamu érzésekkel, kamu hátán kamu. '80-as '90-es évek rulz!
süti beállítások módosítása