Külső feed

Houston we have a problem

Járt a pofánk

Hirdetés

oMm szemével

From the land down under

Egy király emlékére

2007.01.25. 20:24 | ommm | 4 komment

Steve McQueen

(1930-1980)

Bullit-Le Mans-Nagy Szökés. Ez a három dolog ugrik be számomra azonnal, ahogy egyik nagy kedvencem, Steve McQueen szóba kerül. Számomra ő igazi színész, nem amolyan mai nyálhuszár.

DiCaprio? Joaquín Phoenix? Phe!

 

Életrajzától eltekintenék, arról olvashat bárki. Amit azonban az életrajzírók előszeretettel felejtenek el, mert valószínűleg nem tartják fontosnak, az az érdekes számomra és minden autóbuzi számára.

Steve McQueen és a gépek. Legyen az motor (Nagy Szökés, Motor racer), 68-as Mustang 390 GT Fastback (Bullit) vagy a 917-es Gulf Porsche (Le Mans), mindet maga vezette, és nem is akárhogyan! Kitűnő versenyző is lehetett volna, volt érzéke hozzá és szerette. Mihelyst lehetőség volt rá, hogy maga vezethessen a forgatáson, azonnal kihasználta. Ohne kaszkadőr. Ezért is tartom igazán tökös gyereknek, és kitűnő színésznek.

Erre mondják, hogy negatív dőlésszög?

Melyik mai tinilánynedvesítő dauerolt "sztár" pattanna bele a Mustangba, hogy végighasítson fél San Franciscón, elhasználva közben kettőt is a ma már legendás szériából?

A segédrendező Carey Loftin ezt mesélte: (nem fordítom le, eredetiben érdemes olvasni, Bud Elkins a kaszkadőrcsoport főnöke volt)

A motoré volt a másik fél szíve.

McQueen hadn't planned on having a stunt driver. Relates Carey Loftin:"The first thing Steve said was, he was going to do his own driving. Well, I wasn't going to argue, so I said, 'okay, fine'." McQueen's stint as a stunt driver didn't last long, however. "He overshot a turn, smoked the tires and everything. It's in the film," said Bud Elkins.

Természetesen a jelenettel maradandót alkottak a filmtörténelemben, hiszen ez volt az első "real" autósüldözés.

Nem kispálya

McQueen szívrohamban hunyt el, Mexikóban. 1999-ben nevét felvették a Motorcycle Hall of Fame múzeumba az Ohio-i Columbusban.

Nem pofázom tovább, akit érdekelnek a részletek és otthonos az angol nyelvben itt ielolvashatja Susan Encinas cikkét az 1987 márciusi Muscle Car Review-ből...

A jelenetet minden benzingőzt istenítőnek látnia kell. Főszerepben a Dodge Charger a 68-as Mustang 390 GT Fastback és a király, Steve McQueen.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ommszem.blog.hu/api/trackback/id/tr9031044

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Don 2007.01.26. 14:58:18

Paul Newman is hasonlo tehetseg volt, O is versenyzett, es jobaratja volt Steve McQueen-nek.

ommm 2007.01.27. 21:36:23

és a newman-haas racing tulajdonosa...nagy figura

Don 2007.01.29. 08:37:02

Na ja, kivancsi vagyok, hogy 40 ev mulva fognak-e igy emlegetni mai szineszt.

Szeles Adorján · http://www.adorjan.hu 2007.06.04. 19:55:07

A mustangon pozitív kerékdőlés van, nem negatív:)
süti beállítások módosítása