Külső feed

Houston we have a problem

Járt a pofánk

Hirdetés

oMm szemével

From the land down under

Amit mindig figyelsz de szégyelled bevallani!

2007.02.12. 21:01 | ommm | 9 komment

Unforgettable in every way
And forever more, that's how you'll stay

Nat "King" Cole-Unforgettable

http://www.radioblogclub.com/open/44593/unforgettable/Nat%20King%20Cole%20-%20Unforgettable

Mert egy autónak nem csak eleje van

Három napja kezdtem el foglalkozni a kipufogó-evolúció (deformáció?) témával, csak gyűjtögetés közben rájöttem, hogy egy ennyire kicsi (de nem elhanyagolható) részletre fókuszálni nem érdemes.

Már csak azért sem, mert a "szerszámot" érdemes saját kontextusában vizsgálni ezért aztán szépen lassan áttranszformáltam az egész gondolatot és kissé távolabbról vizsgáltam a dolgot.

Mi, egészséges férfiak (mert gondolom épeszű nő nem vetődik erre az oldalra) tudjuk, hogy egy számunkra formás hátsó nagyon sokat tud jelenteni. Hatványozottan így van ez az általunk annyira csodált autóknál is.

Itt van hát egy számomra referenciagyűjtés hátsókról és csövekről (igen, némi perverzió is jelen van).

 

American power 1.

68-as Shelby Mustang GT500KR. Az igazi fastback Mustang gyönyörű formáját csak még jobban kihangsúlyozta a brutál szélesítés. Az izmos hátsó a sebességet sugallja az egész autón hosszában végigfutó él pedig egyszerűen remek.

Forza Italia 1.

Lambo Espada S1

A Mustang tökéletes ellentéte, a hatás mégis hasonló. Légies, könnyed, ugyanakkor a négy trombitának és a negatív dőlésnek köszönhetően dinamikus segg. (Halljátok a 12 henger üvöltését?)

 

Bizzarrini 5300GT Stradale

Számomra az egyik legszebb autóhátsó a maga egyszerű bonyolultságában. Nézzük csak azt  a hátsó szélvédőt, a hullámos ívet! Méghogy dájnamik lájn!

  

  American power 2.

Egy kis tanulmány. Borla-rendszer egy Viper GTS-en. Számomra a rakéta forma sokkal szebb, mint a röhejes DTM-like bénaság...

Camaro Z28 Pro Street

Lehet, hogy kanyarodni nem, de egy kiadós gyomorszűkületes összeokádásra kitűnő szerszám. A rejtett rendszer szintén emeli az autó hátulját és méginkább kihangsúlyozza az ékformát.

 

Forza Italia 2

Amikor a funkcionalitás és a leszorítóerő diktál, efektív és mégis elegáns megoldás. Ferrari Enzo

A szuperkönnyű építés érdekében jött létre a Pagani Zonda (itt egy Zonda F) négyes megoldása, ami a mai napig egyedi bár kétségkívül megosztja az érzelmeket.

Hogy mondanád szavak nélkül, hogy "elpusztulsz kicsi senki"? Murciélago.

 

A német high-tech clean design megtestesítője az M6-os. Nagy, masszivitást sugalló felületekkel de alul mégis agresszív vonalakkal. (Amolyan, akarsz 330-al tankot vezetni?). Pedig műanyag és karbon, ahol csak lehet.

Amikor Hedviga összefekszik Jamesszel. Mercedes- McLaren SLR. Az über GT-Szupersport crossover. Fejlécben a kipufogó eredeti megoldása egy 300 SLR-en, itt már lejjebb került. Nekem egy Messerschmitt 109-es ugrik be róla. Hosszú motorház, hátratolt kabin, kompresszor, 626 ló. Pusztulat...

Az általam egyáltalán nem kedvelt Veyron kályhacsöve. Furán mutat a sok gömbölyű él között...

...viszont jobban nem lehetne leírni a "400-zal tépek az autobahnon" érzést.

Igazi hazai Street Fighter

Kifordított felni, vágott gumi, üvöltő Koppány, fake bukócső és rövid rugó. Rulez.

Nekem a legkedvesebb

Abarth 1000 TC

sor4

982 köbcenti

OHV vezérlés

85-95 lóerő

40-es dupla Webber karbi

5 sebességes Abarth váltó

590 kiló

lóerő/kg arány: 1:6

Azóta sem gyártott soha többet senki ilyen fenevadat. Carlo Abarth mestere volt a kis lökettérfogatú motortuningnak. Messze megelőzte korát, hiszen manapság még mindig hot hatch-ekről beszélünk. Ez viszont minimum szupernóva-micro, ha a teljesítmény vesszük alapul. Hogy legalább halványlila bélgőzünk legyen róla, mit tudott ez a gép, itt egy kis Tube, két kör Zaandvortban. Enjoy:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ommszem.blog.hu/api/trackback/id/tr4736102

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.02.14. 20:01:12

Kétségtelen,hogy a legjobb olasz kisköbcentis tuningokat az Abarth csinálta-csinálja.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.02.14. 20:05:02

Kiváncsi is lennék,hogy a következő a Grande Punto( lehet h. már van csak nem tudok róla?) tuningja lesz vagy az új Bravo-é?. Szerintem a Bravo nagyon állat lett csak kicsit elmentek az árával az irreális kategória felé.

birdman 2007.02.14. 20:24:38

élvezem a gondolataidat,valahogy én is így érzek.

ommm 2007.02.15. 20:12:40

hát a Bravoval igencsask mélyre kellene nyúlnia a Fiatnak a jelenlegi hot-hatchek között, ahol az új Type R a leggyengébb a maga 201 lóerejével...
A Stilo Abarth igencsask vérszegényre sikeredett, hiába a sor5 és a skorpió...

attilag78 · http://attilag78.blog.hu 2007.02.19. 15:49:25

Ha igazán gejl autóhátsót akarok, akkor nekem a Z3 Coupé ill. az M Coupé ju eszembe :) Bár a Vette C6-os is nagyon ott van a szeren...

A Stilo Abarth tényleg a félresikerült gép volt, én majd az új 500-as Abarth verziójára leszek kíváncsi a kéthengeres turbóval :))

Tommi 2007.02.19. 17:59:01

csodálkozom, hogy a 911-es Porsche lökösbe símuló kipuffogójáról nem írtál...

omm 2007.02.19. 22:15:34

Kösz a kommenteket.
Ez csak egy metszet, csak hogy felhívja a figyelmet erre a kis apróságra...de a Porsche az jó ötlet...

attilag78 · http://attilag78.blog.hu 2007.02.20. 15:23:15

Kicsit off leszek, bocs! Elkezdtem végigolvasni a Belsőséget és egy tavalyi post-odat idézném: "Ültem piros Countach-ban, vajszínű bőrön. Természetesen felállt." Állatira tetszik, ez bearanyozta a napom!

Itt van: belsoseg.blog.hu/2006/09/18/countach_shmountach

ommm 2007.02.20. 16:48:40

igen, úgy volt. szerintem mindenkinek felállt volna:))
kurva jó érzés volt
süti beállítások módosítása