Külső feed

Houston we have a problem

Járt a pofánk

Hirdetés

oMm szemével

From the land down under

Lassan megszeretem

2007.09.23. 18:03 | ommm | 13 komment


Két éve lett, hogy nálam van és kezdem megszeretni. Se nem erős, se nem gyors, cserébe viszont szép és megbízható.
Ami munka volt vele ezeddig kötelezően:
3 olajcsere (Castrol mellett teszem le a voksot, kezdtem TXT Softec-kel, majd Magnatec), szűrők, fékfolyadék és sebváltóolaj (utóbbi kétszer, mert elsőre a szakszervíz valami szart öntött bele nem olajat, másodszorra becsületes Valvoline ment bele, azóta jobb).
3 fékbetét csere (sok a város, és puha fékbetéteket használok, jobbak de gyorsabban fogynak)
féktárcsák cserélve (gyári helyett utángyártott Brembo, kitűnő a hűtése, az EB hegyi futamainak is helytadó Pezinská Baba kanyarjaiban nem férad el olyan korán.
vezérműszíj+feszítőgörgők cseréje. - 165 000 km van benne most 180-nál kellett volna, de inkább nem vártam addig, mert nem tudom az előző tulaja milyen volt.
új felni és gumigarnitúra nyárra.

Saját upgradelés:
vezérműtengelyek cseréje (270 fokosra), keményebb progresszív rugók (KW), lengéscsillapítók (Sachs), befecskendezőfúvókák az 1.8-as motorból, toronymerevítő, direktszűrő-kitt a szívőcső kényszerhűtésével (nyárra), olajhőmérő az A oszlopra. síkolt leömlők, megnövelt ármérőjű kipufogócsövek, rezonátor (a katalizátor benmaradt) és a Spoon-dob helyett egy diszkrétebb Ulter gázgyorsító betéttel.

Nagynehezen sikerült megoldani a gyári vezérlőszoftver programozását is, igaz amolyan másfeles megoldással, hiszen az egyedüli dolog, amihez hozzá tudtunk férni az a lambdaszonda mapja volt, de segített, viszont egy érdekes parajelenség jár vele, mivel a nagyobb befecskendezőfúvókákat teljes kapacitáson olyan 3200-3500 fordulat fölött kezdi el dolgoztatni, ez azt okozza, hogy érezhető az ugrás (nem VTEC-esen, kissé visszafogottabban), és az autó határozottan megindul. Ehhez a dologhoz természetesen hozzájárul e megnövekedett levegőmennyiség és -nyomás. Az alapjárat egyenetlen, de nem zavaróan.
Mindazonáltal az autó jó, elégedett vagyok vele.

Hibája a gagyi gyári elektromos antenna, ami minden erőfeszítésem és szilikonozásom ellenére is tálen szétfagyott, jelenleg helyettesítve van egy sima lecsavarozható variánssal.

Azt hiszem, megtartom már, nem adok túl rajta, kedvesemnek jó lesz, ha majd továbblépek.

(A képekhez kipróbáltam egy új HDR szoftvert, még tanulnom kell a használatát)


A bejegyzés trackback címe:

https://ommszem.blog.hu/api/trackback/id/tr98174388

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

barátnő 2007.09.23. 18:26:31

én vagyok a kedves, akire állítolag rámarad ez a kocsi. hmm... addigra már űrrepülő lesz belőle. iggen jo lenne, ha kedvesem rám is annyit költene, mint a kocsijára. ez csak vicc volt... ;–)

Tommi 2007.09.23. 19:52:50

Remélem a következő Belsőség-találkozón már én is meg tudom nézni ezt a gyönyörű 323F-et, nem csak képeken...

ommm 2007.09.23. 20:28:50

grrr...ilyen az mikor a NŐ autózik :)

Tommi: ha eljössz:)
tomnemtom tudna mesélni a hajnali motorburkolat-feszegetésről és tahókodásról:)

kkn 2007.09.26. 14:34:02

Ez még megérdemli az "F"-et. De ami utána jött...

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2007.09.27. 20:34:24

ommm: háh én láttam, menet közbe is :P a motorburkolatfeszegetésről lemaradtam, mert kicsit húzós hetem volt és fáradt voltam, meg nem volt szivem egyedül hagyni az alvó oroszlánnal (OPvel :D) :D jövőre természetesen veletek tartok minden állatságra, és igényt tartok minimum 1 körre a verdával :) igencsak szép jelenség, azok a felnik is nagyon passzolnak rá :P :)

ommm 2007.09.28. 09:10:42

ááá, azért csak tucatautó ez is:) de természetesen jövőre meghajtjuk majd, remélem a kamocsai reptéren:)

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2007.09.28. 21:41:30

igen, egy repteret nem ártana keríteni a közelbe, régi jó totalcar hangulatot keltve :P:P :)

tomnemtom 2007.09.28. 22:02:28

hogy tudnék-e ??? itt van a fülemben még mindig a hangja ( a motornak, nem a feszegetésnek ! ), és itt van még mindig a lelkemben a furdalás, hogy hidegen pörgetted ( miattunk, vagy nemtudom ), remélem nem okoztunk semmi maradandót.
a hangról röviden : van bukéja, gyönyörű, érces, szebb, mint ami sziviket eddig hallottam, gyorsan pörög föl ( nem úgy mint az enyém :D ) és le is. olyat akarok !!! :D

tomnemtom 2007.09.28. 22:05:44

jameg puha fékbetét rulez !
a rohadékok a gyárban olyat raknak bele, ami több mint 50000km-t bír, de eszi a tárcsát. a puha meg úgy fog, hogy még én is folyton meglepődöm, el is fogy maksz. 20000-en belül.

ommm 2007.09.28. 23:32:09

:))
a pörgetést kibírta, szerintem az volt az első (és utolsó) eset, de gond nem lett belőle. a hangja most szép az új dobbal és a rezonátor is segített némileg, de azért lényegében nem egy nagy wasistdas, pusztán szeretem. az, hogy aránylag könnyen felpörög betudható viszont annak is, hogy 97-ben még nem voltak évényben olyan hülye normák, mint manapság és a motor magában is egy aránylag egyszerű konstrukció. a fékbetét bosszant, mert nagyon fogy, viszont mikor hirtelen a húszéves szőke ciklon leblokkolja előttem a Cayenne kerámiatárcsáit, akkor nagyon jól jön. cserélni meg már csukott szemmel tudom őket.

mazda6-hoz: általában akkor szokták elbaszni a japán mérnökök, mikor európai autót akarnak gyártani, mint az új hatos esetében is. pedig úgy örültem, hogy végre valami jó irányba indult el a mazda a te hatosoddal, de úgy látszik, bedőltek a mainstream-nek ők is. kár. tartsd meg!

reptérhez: baowah próbálta intézni, és lehetett is volna, ha valami szippaancsautó el nem folyatta volna aznap a tartalmát a flaszterra. ott van aránylag közel, remélem sikerül oda kimenni és kialakítani egy kis szlalompályát.

Sopánka76 2007.10.11. 09:02:49

Leméretni nem akarod?
Október 18. Hungaroring. Jössz?
Én is Castrolt használok.

ommm 2007.10.11. 09:37:13

uff, nem igérem, addigra már van egy Terv, amiről remélhetőleg ti is hallotok majd:)

tomnemtom 2007.10.12. 15:11:47

na, nem bírom ki, hogy ne osszam meg, mit olvastam...
tessék :
forum.index.hu/Article/viewArticle?a=72144698&t=9079007
süti beállítások módosítása