Külső feed

Houston we have a problem

Járt a pofánk

Hirdetés

oMm szemével

From the land down under

Nem kérdés...(update)

2008.01.02. 16:08 | ommm | 23 komment

...hogy kinek drukkolok minden erőmmel az idei Dakar ralin.
Természetesen a hatszoros győztes "Papa" Loprais csapatának és főleg fiának, Aleš-nek, aki idén vadonatúj géppel, a TATRA 815-2 ZO R45 12.400 4x4.1 -el áll rajthoz.
Oly sok év Kamaz, DAF és MAN diadala után igazán megérdemelnék már a győzelmet.
Mégha a motor nem is léghűtéses.


Néhány adat a gépről:

Motor: 15 874 köbcentiméteres V8-as dízel intercoolerrel és Holset turbófeltöltővel
Teljesítmény/nyomaték: 600 kW (816 lóerő) 2100 min-1 fordulatnál.
                                  3200 Nm 1200 min-1 fordulatnál
Váltó: Tízfokozatú Tatra TS210 valamint kétfokozatú redukciós Tatra 2.30 RK váltó, kapcsolható elsőkerékhajtással és diferenciálzárakkal.
Max. sebesség (limitált): 182 km/óra (forrás: Radhouane Larifa, tuniszi rendőrség-radar)

Itt pedig tesztvideó Tuniszból:



Baowah és Hege barátom részesei voltak a tavalyelőtti modell mindennapos forgalomban való közlekedésének a csapat (ha jól emlékszem) tesztpilótájának jóvoltából. Életük meghatározó élményévé vált a kilónyolcvannal autópályán mindenkit letolás. Erről bővebben majd gondolom mesélnek itt:



Jelentkezzetek minél többen, mert ismét kitűnő szórakozásra van kilátás. Vagy inkább: adtok arcot a szöveghez?

A szégyenek szégyene: lefújták az ez évi Dakar-ralit a Mauretániai zavargások miatt. A szervezők szerint a hatóságok nem tudják garantálni a versenyzők épségét. Őszinte részvétem minden privát versenyzőnek és kis csapatnak, akik pénzt/időt és munkát nem kímélve mindenüket beleadták, hogy ott lehessenek.
1979 óta, amióta van Dakar erre még nem volt példa.

A bejegyzés trackback címe:

https://ommszem.blog.hu/api/trackback/id/tr67282162

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.01.02. 17:26:24

a sajat ceges soforunk volt. es nem tavalyelotti, annal oregebb volt, mert ez az eset - egy honap- amig a cegnel volt a kocsi, volt kb tavalyelott. viszont hege sajat maga is vezette a kocsit.

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.01.03. 00:53:24

Mór: ott leszek.
(Bár, most rebesgetik, hogy az elhalasztott karácsonyi céges buli is akkor lesz, de legfeljebb estére hazajövök.

_murci_ 2008.01.03. 10:33:02

most akkor a belvárosi vendégház az a gyémánt akar lenni? vagymeik?

_murci_ 2008.01.03. 11:06:04

igazából csak az érdekelt, h melyik, de mostmár toom, csak nem volt kedvem guglizni, ilyenkor szoktam kérdezni ;)

Norbe 2008.01.03. 14:25:38

Bazz úgy dobálja mint mi a wartburgot télen :D

Amúgy valaki megírhatná hogy a neten hol érdemes majd nyomonkövetni a Dakart, mert a Tv-ben évről-évre kevesebbet mutatnak :(

George 2008.01.03. 15:17:29

1.50-nél a fotós kolléga biztos megunta az életét...
Más: Mit csináljon az, aki megint nem tud elmenni a Belsőség talira? Akasztás, főbe lövés, vagy mit javasoltok?

ommm 2008.01.03. 16:00:12

Norbe: legjobb a www.dakar.com hivatalos
magyar oldalak közül, talán a www.parizsdakar.hu

George: ne aggódj, majd legközelebb.

_murci_ 2008.01.04. 17:06:12

ez odaver, szopás, kár

Nándesz 2008.01.04. 18:37:59

Hát ennyit az idei Dakarról... bizonyos szempontból megértem hogy lefújták, de akkor is...

csiky944 2008.01.04. 19:03:43

akkor legalább kártérítsenek

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.01.04. 19:49:11

megegyeztem Rocko-val hogy a blesőség találkozóra megtanulom hitelesen utánozni az audi so5ös hangját turbófüttyel és lefújószeleppel együtt :) az alapjárat, a fütty meg a BOV-hnag is egész jól megy már, már csak a köztü klévőt kéne megoldani xD a dakar meg lol...fogadjunk azér faszkodnak a csigaevők, mer aláírták a szerződést hogy 2010ben mi indítunk :)

csiky944 2008.01.04. 20:16:47

lehet 2010-be sem lesz Dakar szal ja

Milu,én régen az Impreza GT hangját gyakorolgattam,aztán egyszercsak felhagytamvele,mert azt hitték itthon,hogy megkergültem :D

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.01.05. 13:10:04

szopóág. Nekünk ez nem jó, ki hiszi el, hogy befenyítette őket az Al Kaida? Mikor nem volt veszélyes Afrika basszák már meg? Mióta minden bedrogozott néger kissrácnál van egy AK47-es kereplő, elég necces hely ez tény, de ez mindig is jelen volt. A franciák világ életükben befostak mindentől, nem véletlen, hogy a Wermacht 6 hét alatt ledarálta őket...

_murci_ 2008.01.05. 14:33:51

dehát ha franciák akkó vessék be a Zindegenlégijót azt végjanak rendet, amúgy meg mi a faszt keres az alkajda afrikában, azok nem arréb vannak?
meg aki látta a Kingdom c. filmet vagy anno tanult keleti törit az tudja, h az arabok (pontosabban a wahabik) csak az usára vannak berágva nem ránk, szal nemtom miért pont ilyen gagyi fedősztorit kellett kitalálni, ők pont leszarják a raliversenyeket, úgyis mindig meghal egy-két versenyző, nem igazán tudnának pánikot kelteni a sivatag közepén asszem
nah mind1 aki fosik az bújjon bunkerbaa
amúgy mivel az arab világ olajkútjainak, útjainak és olajvezetékeinek elég jelentős hányadát magyar mérnökök és cégek építették nem igazán van mitől félnünk arab földön, ezért nem basztatják a magyar katonákat sem
egy barátom járt Irakban és amikor mondta, h magyar nagyon kedvesek voltak vele az emberek (komolyan; addig csak seggfej nyugati turista volt)
szal szervezzük mi a dakart azt jó :))

Tommi 2008.01.05. 15:30:41

murci: pont ezt akartam mondani, hogy egy-két versenyző meghal általában... Na de képzeld el mekkora politikai felháborodást keltene, ha terroristák miatt halnak meg és nemcsak egy-ketten...

rognork 2008.01.05. 21:24:04

aztabüdöskurvamindenit

kkn 2008.01.06. 00:59:06

Sok dolog van még a háttérben (azt írták, hogy a Dakart rendező cégé a Tour is, ahol tavaly már nagy kavarc ment a konkurrensekkel, meg kersztbe feljelentgetések, doppingoltatások, hogy ellehetetlenítsék a másikat).
Az üzletben meddig tart pár helyi nehézfiút felbérelni, hogy lőjetek már ki pár gépet, ha úgyis forrónak ígérkezik a helyzet.
Pl. ez is egy verzió.
Meg ha ez, vagy, ha tényleg félnek, melyikért jobb felelősséget vállalni, az elmaradt verseny anyagi vonzataiért, vagy lemészárolt emberekért, (de nekik is lenne anyagi vonzatuk), akiknek a szervezőség szavatolja valamennyire a biztonságot..
Mert meghalnak emberek, de nem mindegy, hogy saját felelősségükre, a versenyzés miatt, vagy a megígért biztonság hiánya miatt?

rognork 2008.01.06. 21:16:21

tegnap volt egy zsír műsor a eurosport1-en, a dakar történelemről. kérlek szépen, a faluban r4-gyel üldözi marreau az iltist (a kép odabasz) és kiszorítósdit játszik, miközben a nigger kisgyerekek karikát kergetnek mellettük. hát beszartam. aszondja, azér maradtunk le, mert repültün k egy métert (magasságban) aztán vannak az r4-nél jobb futóművek is. olyan angol lordos fílingje volt, hogy az urak jódógukba kimentek csapatni a buckalakók közé, mint obi van és luke.

www.renaultoloog.nl/dakar_1979_131.JPG
www.dakar.com/98fr/20ans/80b.jpg

George 2008.01.06. 21:57:46

Én csak azt nem értem, hogy jó ideje tudnak már a veszélyről Mauritániában, miért nem lehetett másfelé terelni a mezőnyt? Azt ne mondják már nekem, hogy csak ott van homok!! Elég nagy a Szahara ahhoz, hogy ki lehessen kerülni pár terroristát!!

Tommi 2008.01.06. 22:04:23

George: El akarták sinkofálni a pénzt... Meg is tették...

ommm 2008.01.07. 10:02:45

Politika volt srácok. Tiszta nyomásgyakorlás.
Így van ez.

_murci_ 2008.01.07. 16:25:25

A Dakaron induló magyar versenyzők nem kárpótolják magukat a január 12-én startoló Budapest-Bamako ralival, de állítólag a többi Dakar-induló közül lesz, aki itt vigasztalódik. Az ügy pikantériája, hogy a Mali fővárosába tartó verseny afrikai szakaszainak jelentős része szintén Mauritánián vezet keresztül.

teljes cikk:
www.sg.hu/cikkek/57267

LOOOOL
süti beállítások módosítása