Külső feed

Houston we have a problem

Járt a pofánk

Hirdetés

oMm szemével

From the land down under

Csalóka kis ferdeszemű

2007.02.25. 19:21 | ommm | 43 komment

You meet me
And you whole world changes
Because everything I say is everything youve ever wanted to hear
So you drop all your defenses and you drop all your fears
And you trust me completely
Im perfect
In every way
Cause I make you feel so strong and so powerful inside
You feel so lucky
But your ego obscures reality
And you never bother to wonder why
Things are going so well
You wanna know why?
Cause Im a liar
Yeah Im a liar

The Rollins Band:Liar

http://www.radioblogclub.com/open/69744/liar/Rollins%20Band%20-%20Liar

https://youtube.com/watch?v=fxrd_jZJxkg

A messziről jövő lövő

Ez az én autóm. Az én jelenlegi autóm. Egy Mazda 323F 1997-ből 1498 köbcentis 16 szelepes motorral szerelt hmmm...első probléma. Mert mi is ez? Formája dinamikus (szándékosan nem írtam, hogy sportos, egy Integra Type R lehet sportos, ez dinamikus), ajtaja öt van, de mégsem hatchback, ahhoz túl alacsony és könnyed. De mindegy is, valahová be kell sorolni, akkor pedig öt ajtó, öt hely = mégiscsak hatchback.

Lehet nevetséges, hogy egy ilyen átlagosnak mondható autónak ennyi helyet szentelek, de ahogy múlt az idő, egyre jobban megkedveltem a kis japánt (fontos tudni ennél a típusnál, hogy tényleg Japánban gyártották-e még vagy már Nagy Britanniában). Ennyit megérdemel.

Előzmények

Tavaly jött a kényszer, hogy az amúgy mindent kibíró 89-es évjáratú Ibizámat lecseréljem. Szegényt bizony megette a rozsda, bármit csináltam, bárhogyan hegesztettem(tünk), egyszerűen a karosszéria már túl volt zenitjén. Úgyhogy egy utolsó kiadós küszöbfelújítás után túladtam rajta. Mivel kis családom anno csak kétszemélyes (kutyánk még akkor nem volt) és még fiatal, valami sportos kis autót kerestem, főleg japán autókra fókuszáltam (némi koreai beütéssel), hiszen áruk jóformán a fele német társaikénak és megbízhatóságuk szintén jó. Mondanom sem kell, hogy a büdzsé természetesen véges volt, úgyhogy a Mitsubishi Colt-Civic-Hyundai Coupé trióra szűkült a kör. A 323F egyáltalán nem szerepelt a listán. Természetesen minimális követelmény volt a két lufi, ABS és legalább az elektromos ablakok.

A Colt hamar kiesett, bár 99-es volt, de csak 1.3-as, ráadásul rettenetesen fröccsöntött szürke műanyag belsővel mindennemű extra nélkül.

Aztán elfogytak az elsőre érdekesnek látszó Hyundai Coupék is. Kár, mert a második széria formája nekem nagyon tetszik a gond viszont az, hogy az emberek többsége az 1.6-os alapverzióra is azt hiszi, hogy sportautó, pedig nagyon nem az. Sajna ennek megfelelően használták őket, úgyhogy szinte mindegyik motorja csapágyas volt és orrukon-szájukon dőlt az olaj.

Maradt a 96-os 1500-as háromajtós Civic. Teljesen addig minden jó volt, amíg meg nem láttuk. Frissen lemosva (még ott volt mellette a vizesvödör), orrán a sok apró kavicsfelverődés nyoma, mint megannyi szeplő. Ez még nem lett volna baj, de belülről valami rettenetesen mocskos volt, az ajtókárpit foltos az ülés fosos. Barátnőmmel csak egymásra néztünk és otthagytuk. Letörve indultunk ki a kereskedésből, amikor derékmagasságban feltűnt a Mazda orra. Hoppá! Ez tetszik, a színe is jó. Mennyi?

Elvittük. És nagyon örültünk neki.

Most szeretném leszögezni, hogy nem vagyok a nagy szárnyak, küszöbök és óriásfelnis tuning híve. Nekem a forma úgy jó, ahogy van. Sokkal inkább fontos, mi van a kabát alatt. Legyen jó a futómű és a fék, tip-top a motor és a váltó, erős a kuplung. Inkább ezekbe a dolgokba fektetek, ha már kell, nem terhelem fölösleges műanyagkilókkal és óriásfelnikkel az autómat, mert azokkal aztán semmit nem nyerek. Ezeken az utakon pedig biztosan nem.

 

Innen sunyít. Nem, nincs megvakulva a fényszóró, csak oldalról kapta a fényt 

A forma

Az, ami a legjobban tetszik. Aránylag hosszú orr, rövid hátsó, ráadásul príma kis domborítások a kerékívek fölött. Japán gömbség a 90-es évekből. Szép az ívesen emelkedő övvonal, és a tető lejtése. Jól mutatnak a bogárlámpák is és a hátsó reflexfénysor, ami optikailag szélesíti az autót. Kissé elveszettnek tűnhetnek a 15-ös (amúgy kitűnő) Zender felnik, főleg a hátsó kerékjáratban, de sosem cserélném le őket nagyobbakra. A Mazdások többsége 17 colos felniket használ az F-eken, amik szépek ugyan de szinte elviselhetetlenné teszik az itteni utakon való közlekedést. Nem beszélve a többletsúlyról (rúgózatlan tömeg) a gömbcsuklók jóval nagyobb terheléséről  és a menetteljesítmények romlásáról. Esetleg a V6-os 2 literesen jó, de még ott is inkább csak dekoratív célból.

A bogárszemű reflektorok csapnivalóak, viszont a távolsági fényszóró kitűnően világít, ködlámpa nincs, lehetett volna, de nekem nem jön be a klasszikus téglalap forma ezen a csupa ív autón. Mivel svájci import (valszeg ezért), nincs rajta szerencsére a hátsó légterelő sem, ami minden bizonnyal teljesen kizárná a kilátást tolatáskor és semmi haszna nincs.

Hátulról terpeszt. Szerencsére nincs légterelő. A rádió antennája nem széria.

Ha már hátul járok, megemlítem ezen Mazdák örökös hibaforrását, az elektromos antennát. Valakinek tetszik, szerintem hülye megoldás. Minden zsírzás, kenés és pucolás ellenére egy fagyos téli éjszakán a víz szétnyomta az egymásba csúszó teleszkópokat és onnantól fogva se be-se ki. Kicseréltem erre a statikusra (ideiglenesen), azóta nincs gond vele.

Külön fejezetet érdemelnének a keret nélküli ablakok. Sokat dobnak az autó megjelenésén, főleg nyáron, de azért törődni is kell velük rendesen. Na semmi komoly, mindössze ajánlatos az ajtó körüli háromrétegű gumitömítést becsületesen havonta legalább kétszer szilikonozni. Különben elég drága mulatság a csere, ráadásul megnő a szélzaj és ha nagyon trehányak voltunk a víz is befolyik. Ha itt-ott áttöröljük, nem lesz semmi gond velük.

Az ajtó gumitömítéseit fokozottan figyelni érdemes. És fokozottan szilikonozni is.

Ami azonban tényleg hátrány az az, hogy talán emiatt (keretnélküliség), bizony az A és B oszlopok körül komolyabb használatkor jelentkezhetnek a kevésbé merev karosszéria zajai. Félreértés ne essék, semmi komoly, egy első-hátsó toronymerevítő megoldaná a gondot (beszerzése folyamatban) és nem is zavar, csak van. Érdekes ez annak tükrében, hogy a futómű viszont tényleg nagyon stabil és inkább kemény.

Jótanács: teljesen lehúzott ablakoknál ne csapjuk az ajtót, inkább csak finoman de határozottan nyomjuk be (az ajtót természetesen:)), az üveg meghálálja.

Ja, még valami. Kérjünk meg mindenkit, hogy NE az üvegnél fogva csukja az ajtót, mert az akkor szépen ide-oda feszeng keretében és prímán kidolgozza a tömítés körül a helyet egy kiadós zörgésnek és vízbefolyásnak.

A csomagtartó a formának köszönhetően nem nagy, 346 liter és a pereme is magasan van az osztottan dönthető üléseknek hála azonban egy standard IKEA duplaszekrény dobozolva befér.

Az autó oldaláról mindenféle gumi és díszcsík hiányzik így a kis koccanásokat ajánlatos kerülni.

Üljük be (illetve le)

Kintről ugyan szép, beülve azonban a Nagy Japán Feketeség fogad mindenkit, amin még az ülések kis jóindulattal vidámnak mondható kárpitjai sem segítenek.

Öngyilkos hajlamokkal nem érdemes beülni.

 

 

Feketének ugyan fekete az anyagválasztás azonban szerencsésnek mondható, hiszen amihez nyúlunk, annak kellemes tapintása van, csak a középkonzol kerete silány a többi elmegy (97-ben járunk!) Az összeszerelés minősége és az ergonómia maximálisan rendben van. Minden működik, fordul, kattan kapcsol. Igaz, eltartott egy ideig megtalálni a klímakapcsolót a fűtés-szellőzés konzol szélén, de csak megszokás kérdése. Motorosan állítható a fényszórók magassága (természetesen mind a mai napig működik), az amúgy kitűnően formázott vezetőülés magassága és egész dőlésszöge (nemcsak a háttámláé) állítható. Jómagam 188 centi és 85 kiló vagyok és mondhatni kényelmesen elférek. Egyedüli dolog, ami hiányzik az a gerinctámasz, de ezen egy utólagosan installált üléspárna segített (és persze a kutya ágyazási technikáját is bírja).

A jól formázott ülésbe le kell ülni, de komolyabb kanyarban is jól tart és kényelmes.

A kormány-sebváltó távolság kicsi, ezért némi gyakorlással szaporán lehet váltogatni. A pedálok elrendezése is megfelelő, én a 44-es lábammal gond nélkül heel-toe-zok ha sietni kell. A kormány átmérője kicsit nagy, viszont kopptól-koppig csak kettő és felet fordul és a szervó kellemesen felkeményedik nagyobb sebességnél. Kicsit vékony, de ezen segített egy műbőr huzat. Lehetőségem lett volna sportkormányra cserélni, de nem vagyok hajlandó megválni a lufimtól, úgyhogy maradt ez. Jó. Érdekes módon a középsü könyöklő is jól használható, habár először megijed tőle az ember, de a látszat csal, bírja a strapát.

Rakodóhelyet szűken osztottak, hiszen a két ajtózseben, két pohártartón és kesztyűtartón (ami viszont elég nagy) kívül nincs semmi. A könyöklőben egy flakon WD40 mellé éppen befér a kiugrós késem. Középen pedig mosolygó Buddha módjára ott trónol a Szent Kvarcóra (ami ugyan nem szép, de nagyon jó és ma már hiányozna, annyira megszoktam). Ami viszont igen nagy plusz, hogy a műszerfalvilágítás zöld. Aki próbálta már a VW neonkékjét és a Seat vadító vörösét annak ajánlom, hogy éjszaka vezessen legalább egy ezrest zöld fénynél. Sokkal jobb.

Az upgradelt váltógomb szerintem a világ egyik legjobb szerkezetét kapcsolja. Vigyázni kell azonban a váltóolaj minőségére. Egyszer nem én cseréltem és azóta bemelegedés előtt reccsen a kettes. Utána nem, de előtte nem csinálta és idegesít. Rövidesen sk cserélem. A sebváltó kiosztása egyértelműen rövid, hosszú ötödikkel. A motor tulajdonságaiból adódóan az első három fokozat sűrűn van egymás mellett, viszont ennek köszönhetően szépen lép a gép, ha hagyjuk kiforogni. Erről később.

Könyöklő és vidám színek. 175-180 centiig aránylag elférős. Háromnak nem jó.

Hátul ketten kényelmesen, hárman csak végtagcsavarodással férnek el. Mindenesetre mindháromnak jut öv a két szélsőnek pedig fejtámla is valamint könyöklő. Lábtér számomra magam mögött már nincs, kevésbé majomszerű végtaggal megáldottak azonban elférnek. Kicsit klausztrofobikus érzést keltenek a szűkülő hátsó ablakok és a tető közelsége, dehát akinek ez nem jó, az vegyen 323 Sedant.

Térdemnek magam mögött helye nincs.

Maga az összkomfort inkább amolyan felemás. Jó úton príma, városi tankcsapdákon azonban beszűrődik az aránylag keményre hangolt lengéscsillapítók dübögése. Kátyúkon ráz és önkéntelenül is visszaveszünk a tempóból. Jó úton azonban értelmet nyer minden és lehet élvezni az amúgy nagyon jól hangolt stabil és kezes futómű adottságait. Érezhető az autó, csúszáshatárra érve lassan elkezdi tolni az orrát, de ha visszavesszük a gázt a többlengőkaros hátsó futómű szépen visszahúzza az ívre. (Közben megdől ugyan, de csak minimális mértékben.) És közben nincs halálfélelmünk, mert tudjuk, hogy ha észnél vagyunk, nagy baj nem lehet. A V6-os motorral szerelt változat futóműve ugyanilyen.

A szív és a tüdő

Igen, tudom, csak egy kis ezerötös. Volt már nagyobb, sokkal gyorsabb, de ennek minden nap mennie kell, addig míg nem jön egy komolyabb. Éppen ezért nem próbáltam szénnézúzni, csupán egy kicsit optimalizálni. Félúton vagyok, ha kész lesz használom míg nem találok egy WRX kombit.

Könnyen áttekinthető és értelmes elrendezés. A leömlő takarólemeze rátaposás útján görbült.

Maga a motor klasszikus 16 szelepes konstrukció annak minden hibájával és előnyével egytemben. Alul semmilyen, hiszen a maximális nyomatékot 4400-on adja le, évjárattól függően 88-90 lóerő, ami nem sok, de a sebességváltó jól elosztja az erőt és a kis motor örömmel pörög 6200-6500-ig is. Nincs lökésszerű VTEC-ugrás, 4000-től rendesen húz.

Itt egy kis kéz nélküli gyorsítás, nem éppen padlógázon, hiszen a kormányt nem fogta senki:

 

Ami kicsit más

Az egész terv a következőkből állt (ültetés, keményebb lengéscsillapítók kizárva):

-erősebb fékek -teljesítve (elöl belsőhűtésű Brembo tárcsák, puha Ferodo betétekkel, jobban fognak, de gyorsabban kopnak)

Erősebb belsőhűtésű tárcsákat kapott.

-nagyobb áteresztőképességű kipufogórendszer - teljesítve (polírozott leömlők, 60-as csövek, ugyanolyan hosszban, mint az eredetik Spoon Sports sportdob - erdetileg Civicre gyártva, de prímán beült ide is, mindössze egy köztes darabot kellett legyártani). Hang természetesen komoly lett (hosszú sztrádamenetnél fárasztó is lehet), érezhetően gyorsabban pörgött fel a motor, csökkent a fogyasztás, kb. 6-7 lóerő plussz.

 

Eredetileg Civicre gyártott Spoon-dob. Nem értem, hogyan csinálták, de nagyon nyomja ki a gázt magából.

 

- nagyobb felvevőképességű szívóoldal - teljesítve (direktszűrő-kit, Csapó Peti (www.complettcar.hu) által beügyeskedve, földig húzva a minél hidegebb levegő érdekében lehetőleg úgy, hogy ne sok port szívjon.) Ennek örülök a legjobban, hiszen megnőtt a forgatónyomaték, könnyebben lélegzik a motor és rugalmasabb is lett. Tökéletesebb az égés, magasabb a hatásfok, 3-4 lóerő plusz jött belőle érezhetően. Mindössze a légtömegmérővel kellett egy kicsit sakkozni, de végül zsír lett minden.

Szív rendesen. És gyönyörűen sziszeg.

- nagyobb kapacitású injektorok - tervezve (a 2 literes V6-oséi voltak elsőként tervben, de nincs rá mód, hogy belepasszoljon, teljesen más, így az 1.8-as injektorai kerülnek majd be, természetesen az ECU-nál át kell egy kicsit mappolni a befecskendezett üzemanyag mennyiségét és az időzítést is) várható teljesítménynövekedés: min. 8-10 lóerő

-toronymerevítés elöl-hátul - tervezve -egyértelmű céllal, PU szilentekkel együtt.

Végszó

Ha mindez kész lesz használom még egy darabig és mikor meglesz a házam eladom. Aztán megveszem a WRX Sportcombit és jöhet bármi.

Addig is bátran merem ajánlani a 323F-et mindenkinek, aki egy kicsit is szereti a formáját és megbízható technikáját. Ezzel a konkrét példánnyal semmi baj nem volt, természeesen az időszakos cserékre itt is szükség van (olaj, szűrők, vezérműszíj stb.) de ha ezeket betartjuk és mindenből a legjobbat kapja (olajból SZIGORÚAN 5W-30!!!) nagyon meghálálja. Egy, max. kétgyermekeseknek, fiataloknak kitűnő választás, a 2 literes 150 lóerős V6-ossal pedig már komolyat is lép. Kérdésekkel nyugodtan forduljatok ide.

Kicsit hosszú lett, de remélem nem untátok magatokat halálra. Addig is:

 

Utóirat: Törpeschnauzer kutyánk, Charlie von Schnapps avagy Bütyök már teljesen rendben van és hat hónapos életének minden tapasztalatát latba veti, hogy végre zsákolhasson:

 

 

 

Breaking news!

Ma sikerült Bütyöknek a zsákolás. A szomszéd még nem tudja, a barátnője igen.

Gratulálunk!

· 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://ommszem.blog.hu/api/trackback/id/tr6340249

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: speed dating advice for men 2017.12.27. 05:32:48

Nők, az egyéjszakás kalandokról - Online Szexshop

Trackback: speed dating advice for men 2017.12.27. 05:32:47

Nők, az egyéjszakás kalandokról - Online Szexshop

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.02.26. 08:26:08

Remek post sok sikert kutyához,mazdához:)

attilag78 · http://attilag78.blog.hu 2007.02.26. 09:47:52

Csatlakozom scheertihez! Nagyon szép a kocsid, és a tuningon is látszik, hogy ésszel csinálod. Remélem, a további lépésekről is tudósítasz majd. Amúgy pedig fel a WRX kombira!

ommm 2007.02.26. 10:41:21

á, nem tuning ez, nem nevezném annak, csak egy kis teljesítménynövelés...
sajna tuning alatt ma a kilónyi műanyagot és óriásfelniket, valamint az x ezer hangszórót 6 kilós kapacitorokkal értik...
amit Abarth csinált, na az a tuning...

ommm 2007.02.26. 10:42:19

de köszönöm, jól esett:)

attilag78 · http://attilag78.blog.hu 2007.02.26. 13:06:35

A tuning alatt én értelmes fejleszt(get)ést értek, nem hülyeségeket :) Az autóhifi nem érdekel, mindig röhögök, mikor mesélik, hogy "apám, a Tuning & Stereo-ban ... nagy zene...". Attól nem lesz - számomra - jobb egy kocsi (ja, majd elfelejtettem: kék led, neon, streetracing matrica, az aztán a tuning :)) Mondjuk szeretnék valami fegyvert, ami ráfókuszál a kék ledre és a feleslegesen égetett ködlámpákra - elöl-hátul - és kilövi őket.). A műanyag meg a felnik már egy másik kérdés, szerintem pl kell az STI-re vagy az Evo-ra az a kis szárny, de mondjuk egy 1.5-ös Mazda-ra tényleg felesleges 17-18 collos felni.

Viszont az általad eszközölt és tervezett változások átgondoltak, hoznak is a konyhára, és nem teszik használhatatlanná a kocsit, sőt! Minden elismerésem, így kell csinálni!

ommm 2007.02.26. 13:46:49

na nee, belepirulok. :)

Tommi 2007.03.01. 21:07:29

Tényleg ésszerű tuning, szóval semmi okod aggodalmaskodni.

Amúgy itt Ajkán is van egy-két 323F, mint a tied... Egy fehéret látok is minden nap, de szerintem nem áll neki jól...

omm 2007.03.01. 22:30:49

Tommi: mi nem áll neki jól? a fehér vagy a micsoda?

különben is, még az az egy-két dolog, ami hiányzik, aztán biztos jönni fog valami erősebb (nagyon a WRX kombi felé hajlok)...de ez idáig a legstabilabb autóm...

Tommi 2007.03.02. 07:15:18

Igen ommm a fehér nem áll jól a 323F-nek. Bocsi, ha nem volt egyértelmű az előző kommentem megfogalmazása...

ommm 2007.03.02. 08:10:36

no problemo...bizony, azt hiszem a színekről is volt egy egész jó írás a TC-n valamikor régen.

Sopánka76 2007.03.07. 13:52:23

Ez tetszik! Kell ahhoz bátorság, hogy a fékkel kezdje az ember a tuningot! Ez a tuning, nem a műszőr kormányborítás meg a No Feri matrica!

Miféle katalizátor került bele? És egycsöves a rendszer, ugye?

omm 2007.03.07. 18:49:01

Magnum féle sportkatalizátor és természetesen a rendszer egycsöves...szóval 4 a 2-be 2 az egybe, de a leömlő széria és az is marad, csak ki lett pucolva egy kicsit...

Sopánka76 2007.03.09. 09:48:42

no akkor nem értem. Leömlő az 60-as? Vagy a 2-ből 1-be menő már új? És onnantól minden új?

Szép hangja lett, nagy élmény! Bár én diszkrétebbet szeretnék! De ha hangnövelés nélkül nem megy a tuning, akkor annyi baj legyen! :)

ommm 2007.03.09. 10:18:27

valszeg én voltam a hülye. a leömlő széria a már fent említett apróságokon kívül...tőle egy összekötőrészen át csatlakozik a 60-as csövekhez...
és engem is szokott zavarni néha a hangja, főleg sztrádázáskor, de egy jól adagolt visszaváltás mindent elfeledtet...

Zsomatograf 2007.03.09. 23:05:54

Omm! Kérlek feltétlen szólj, ha megvan a házad, és tényleg el akarod adni! Faternak volt '98-as verzióban, Focusra cserélte, de én visszasírom.

omm 2007.03.10. 01:23:29

természetesen szólok, habár nem tudom, mennyire díjazná édesapád a hangot:)
de ha eladósorba kerül tudni fogod.

2007.04.27. 17:17:29

Szép hangja lett! A Civicre való dobnak mi a pontos neve, meg hol sikerült beszerezni?
Viszont azért azt te sem gondolod komolyan, hogy ezek +20LE-t hoztak....

ommm 2007.04.27. 18:12:00

...még nem. az injektorcsere és beállítás után talán sikerül, most voltam fékpadon és 75 kilowattot mértek.
alapból 66 volt. kellemesen meglepődtem, de volt is vele munka rendesen.
Ezúttal is köszönöm Aschenbrenner Ferencnek Zircen a tökéletes és profi munkát.

ommm 2007.04.27. 18:16:45

www.aj-racing.com/catalog/product.php?productid=697&cat=108&page=2

ilyen. kisebb átalakításokkal, természetesen sokkal olcsóbban ...

Sopánka76 2007.05.04. 07:41:15

most ütötte meg csak a szememet: semmi gátlókeményítés? én majd szeretnék a másik autóra, ami még nincs meg. Most hallottam a progresszív rugókról, utána kell néznem, de többeknek már bejött. Állítólag jó kompromisszum az utcai és a sportos használat között. Ültetni én sem szeretnék, még felakadna a fekvőrendőrökön! Csak az zavar egy kicsit, hogy nem érzem igazán az utat, meg hogy gyors szlalomnál billegős egy kicsit. A Ferdeszemű nem ilyen?

Jah és vannak már képeid a felszerelt felniről? :P

ommm 2007.05.04. 09:51:52

a rúgók megvannak, el kell mennem a műhelybe felrakni őket.
gátlókat nem akarok cserélni, mert nemrég kapott újakat, ráadásul elég kemények és pattogósak amúgy is. 3-4 centi ültetést simán elbírnak, ha idővel elfogynak meglátjuk.
a rugók is csak a dőlés miatt zavarnak. nem szakítja el a kerekét, de dől, igaz nem nagyon, de engem zavar.
képek még nincsenek, hétközben söttben járok haza, de holnap meglesz

Coyote82 2007.07.02. 21:58:27

Jó kis post, már csak azért is olvastam kiváncsian, mert nekem ugyanilyen autóm van. Érdekesnek tartom azonban, hogy pont azokat a pontokat szólod le, amik nekem a legjobban tetszenek, pl ködlámpa, és belső tér (bár a facelift előttiek valóban jobban néztek ki a kétszínű műszerfallal és sportosabb mintájú üléshuzatokkal).
Az enyém tegnap lépte át a 200.000 km-t, és a mai napig problémamentes volt. Mindenkinek csak ajánlani tudom...

ommm 2007.07.03. 01:20:46

dehogy szólom, dehogy szólom, Isten ments. csak szerintem nem illik egy tojás, gömbölyded autóhoz a téglalap ködlámpa. ha találtam volna beillőt, már régen van nekem is.
a belső tér sivár, ez tény, viszont nagyon könnyen áttekinthető és minden kézre áll.
jelentkezz még, ha gondolod és cseréljünk eszmét:)
omm

SzaboZE 2007.07.03. 10:35:07

Mérted a teljesítményt módosítás előtt is? :) Merthogy a gyári 65kW-ot a leggyengébbnek is teljesítenie kell, de az a jellemző, hogy ennél több van alapban :)

ommm 2007.07.03. 10:38:58

nem, előtte nem. mea culpa.

Zeus700 2008.07.16. 16:51:04

Hali!
Nagyon tanúságos volt a leírásod nagyon tetszett, jó dolgokra hívtad fel a figyelmemet. Mivel nekem is ilyen autóm van már 1,5 éve így nagyon érdekel minden ami vele kapcsolatos. Talán azért is mert ez az autó a szerelmem.
Probálom "tuning-olgatni" optikailag és motorikusan is bizonyos határokon belűl. Ebben kicsit másak a nézeteink de ez teljesen természetes. pl: nekem nagyon tetszik a szárny a kocsin, ki lehet látni tőle és kemény 3kg +tömeg ami igazán elhanyagolható suly, persze csak ha normális anyagból és hozzáértésel lett csinálva, de nincs két egyforma izlés ezt nem bántásból mondtam.
Viszont azt látom hogy te azért értesz az aútókhoz és nem csak úgy csinálgatod. ezért egy kis segítséget is kérnék, mégpedig: nekem 50-es rendszer van a kocsi alatt csak a leömlő nincs kicserélve. Ezt szeretném megtenni csak nem találok, de így hogy végig olvastam a blog-odat érdekelne 4-es leömlő polírozva is! Ha tudsz segíts légyszi.
Amúgy az igaz ha a gyári leömlőt 4-es sport leömlőre cseréljük az +10% jelent??

ommm 2008.07.16. 17:51:25

Szervusz!

itt találsz cuccokat:
www.car-stuff.com/mazdaheaderpipe.htm
www.car-stuff.com/store/?N=11062+4294967269+1667+11920+6967

headers-t és downpipe-ot keress.
az amerikai exportmodellek Protége néven futottak

ha bármire szükséged lenne csak írj bátran.
régebben a supersprintnek is voltak leömlői BA-ra, most már nem találom a honlapjukon, profi tuningcég jó kapcsolatokkal tud katalógusból vadászni.

Zeus700 2008.07.19. 12:47:51

Köszönöm szépen a gyors választ megtaláltam.
De ha én arrol az oldalról megrendelem nem fog sokba kerűlni a kipostázása.?
Magyar tuning cégnél van-e valahol ilyesmi?

Amúgy elég rég írtad ezt a blog-ot hogy szuperál a te mazdád?

Köszi szépen a segítséget!

omm 2008.07.19. 15:15:54

hmm..olcsó nem lesz, az biztos, de a minőségi cucc kerül valamibe, ezt még az elején rendezd magadban. nem keveset rakosgattam a pénzt én sem, míg most véül olyan helyzetben vagyok, hogy már egy éve nem nyúltam hozzá és kitűnően szuperál.
nézz szét profi magyar cégeknél, biztosan van összeköttetésük, vagy imserik a beszállítókat. én sokat figyelgette anno a magnum tuning honlapját, kipufogórendszerekben meglehetősen jónak láttam őket, sokmindenjük van -igaz, gagyi is.
ők talán tudnak segíteni, vagy Németországi shopokból tudsz összevadászni valamit.
de talán megérne egy emilt a Supersprint felé is. tudom, hogy volt nekik.
Európán belül a szállítás nem vészes, tengerentúlról már kicsit több, de ez benne van.
sok sikert.
ja, vannak még posztok az autóról, csak a keresőbe írd be. ez a legrégebbi.

Zeus700 2008.07.22. 14:21:33

Köszönöm szépen a segítséget és a jótanácsokat!
Majd még jelentkezem!

Kankacsa 2008.08.31. 21:11:51

hello
engem nagyon feldobott a sportdob hangja és vennék is egy ilyet a mazdára de nem toom hol lehet ilyet szerezni
ebben kérném a segítséged
választ előre is köszi

ommm 2008.08.31. 22:50:15

Szervusz!
A fent linkelt helyeken keress, vagy simán Spoon Sports Muffler keresőkifejezéssel.
Valszeg itt is árulják már, jobb helyeken simán.
Honda Civic 96-2000-re keress, de most szólok, hogy kicsit igazítani kell majd rajta, az eredeti keresztdob miatt. (Ezért került át anno nekem is a másik oldalra)

Kankacsa 2008.09.03. 19:17:34

köszi szépen

tommy_boy 2010.12.25. 13:10:02

Hello!
én is vettem egy ilyen gépet, és egyelőre elégedett is vagyok vele, viszont ami zavar, hogy a hidegben elkezdett zörögni hátulról valami, mire hosszas keresgélés után rájöttem, hogy a jobb hátsó szélvédő. Véletlenül nem tudsz rá valami megoldást, mert egyébként jó állapotú a kocsi, de a minőségérzetet jelentősen rontják az apró zörejek, és ahogy körbrnéztem a többi ablak is kilötyögősödött.
Előre is köszi a választ.

ommm 2010.12.25. 13:26:18

@tommy_boy: Szervusz!

A jobb hátsó háromszög-ablak problémájával még nem találkoztam, de így látatlanban is azt mondom, hogy vidd el egy szélvédőshöz, az be tudja ragasztani minden bizonnyal.
A többi üveg "lötyögősödése", amit említesz, na az az, amire azt mondtam, hogy ha túl sokat csapkodják az ajtót az üvegénél fogva, akkor előbb-utóbb lötyögni kezdenek, megnől a szélzaj, netán befolyik a víz.
Ráadásul, ha nem ápolták rendszeresen az elég vastag, dupla gumikédereket szilikonnal, akkor azok is összeesnek, ettől még inkább lötyögnek az oldalüvegek.
Ha nagyon rossz már a helyzet, akkor sajnos meg kell venni a kéder-készletet körbe, az sokat segít majd.
És figyelmeztetni minden dinkát, hogy NE az üvegénél fogva csukja az ajtót, van ott elég lemez, amit megfoghat.

meszics88 2011.01.28. 12:23:39

nagyon szép a Mazdád, én is ilyet szeretnék venni tavasszal!!!
Mitől ilyen szép fényes a belső tered, szilikon spray?

GUBALU44 2011.03.29. 14:12:45

SZIAA OMMM ! TUDNÁL NEKEM ABBAN SEGÍTENI,HOGY MEKKORA A GYÁRI GYÚJTÁSFOKA A GÉPNEK ? SZÓVAL HOVA KELLENE ÁLLÍTANI HA NEM OTT VAN A JEL ? / MOST 4 FOK ELŐGYÚJTÁST ADTUNK NEKI MERT BELERAKATTAM A GÁZT ÉS MOCSKOSUL ELKEZDETT RÁNGATNI / A ROTORT, ELOSZTÓFEDELET ÉS GYERTYAKÁBEL KÖTEGET ÚJAT KAPOTT / AMÚGY AZ ENYÉM IS TÖK ILYEN MÉG A SZÍNE IS :) 97-ES A KICSIKE DE NAGYON A SZÍVEMHEZ NŐTT. 4 ÉVE FESZÍTEK VELE KB DE SAJNA KATALÓGUST NEM KAPTAM HOZZÁ A KERESKEDŐTŐL :(
KÖSZI,Balázs

U.I.: JAH ÉS KÖSZI A JÓTANÁCSOKAT ÉS A SZUPER FOTOKAT, AMIKOR MEGVETTEM RÁBUKKANTAM AZ OLDARADRA ÉS KINYOMTATTAM NAGYON GYORSAN ! :)

GUBALU44 2011.03.29. 20:59:59

SZIAA ISMÉT ÉS MOST LÁTOM CSAK, MILYEN GYORSAN VÁLASZOLTÁL,KÖSZÖNÖM SZÉPEN ! VISZONT A LINK AHOVA ELVITT ÚGY LÁTTAM,HOGY MÁS MOTORKÓDRA VONATKOZIK ÉS AHOGY NÉZTEM AZ PICIVEL KORÁBBI. AZ ENYÉMNEK Z5 A MOTORKÓDJA ÉS 1994-1998 -IG GYÁRTOTTÁK. HA ARRA IS TUDNÁL VALAMIT TOVÁBB HÁLÁLKODNÉK... :) ÜDV,Balázs

ommm 2011.03.29. 21:26:07

@ommm: Tudom, az enyém is Z5 volt,de ennél pontosabb értéket nem találtam én sem. Próbáld a Mazdaklubon keresztül esetleg.

GUBALU44 2011.03.29. 22:26:54

OKSA,KÖSZI SZÉPEN !!!

GUBALU44 2011.03.30. 13:24:05

NEM KEVÉS IDŐBE TELLETT DE MÉGIS CSODÁS DOLOG AZ INTERNET ÉS A GOOGLE :)
www.mazdabg.com/ftp-uploads/Mazda/323/AdjustmentData/MAZDA32315i16VZ5.pdf
HÁTHA VALAKI MÁS IS ÖRÜL NEKI...
SZÉP NAPOT ! :)
süti beállítások módosítása