Külső feed

Houston we have a problem

Járt a pofánk

Hirdetés

oMm szemével

From the land down under

Amerika nem adja fel. Pedig fel kéne.

2007.01.29. 20:34 | ommm | 6 komment

 

Újra próbálkozik a Cadillac.

"A pénz az egyetlen jó,

amiből nem árt a sok"

Fülig Jimmy

Nemrégiben nagy csinaddrattával leplezték le a nyilvánosság előtt az "új" CTS-t. Olyan lett, amilyen, se nem szép, se nem csúnya. Totális GM kannibalizmus, némi (de csak némi) stílussal bolondítva.

Személy szerint nam vagyok híve az efféle dolgoknak, de megértem az üzleti politikát és a költségkímélést, ami most az Amerikai gyártókra nagyon ráfér. Magával az autóval is csak egy (valójában két) gondom van.

Írom ezt annak a tudatában, hogy az esetleges Caddy-tulajok most abbahagyták az olvasást.

Az első gond, hogy Európában akarnak nagyot robbantani. Nem értem, miért kapaszkodik, mint fuldokló az utolsó szalmaszálba olyan görcsösen a Caddilac az itteni piacba. Ezidáig nem igazán sikerült nekik a dolog, de úgy látszik, nem tanultak hibáikból.

A vén Európa túlzsúfolt és tökéletesen minden piaci szegmenst lefedő prémium kategóriájába próbálnak befurakodni. Egy olyan modellel, aminek a külső formaterven kívül szinte mindene összkókányolt GM alkatrész. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy a CTS egy rossz autó, sőt, lehet akár kitűnő is. De egy olyan zenekarban, ahol az Audi-BMW-Mercedes trió prímáskodik, és ahol még a Volvo és a japánok is csak másodhegedűsök (pedig ott ám a Lexus is, sajnos) a Caddy csak trombitafényező lehet maximum. Rossznak tartom a cég stratégiáját, nem ismerik még az itteni közönséget. A prémium vevőknek (na nem azoknak, akik az 1.6-os "budget" A4-eket és 3-asokat veszik), már nem inog meg a térdük attól, hogy esetleg olcsóbb valamivel. Viszont attól már igen, hogy a szomszéd Vectrájában olyan motor van, mint az ő tizenmilliós új autójukban.

Itt valami tényleg egyedire van szükség. Vagy szofisztikált technikára, nagyot csattanó formatervre, tökéletes minőségre.

Jönne Amerika, de így nem fog nekik összejönni. Hozzák a kicsi, "nekünk" gyártott autókat, holott az itteni embereknek a  "nehogy má' az amik gyártsák az európai kocsit" elven még nagyon sokáig nem kerül látókörükbe a kis Caddy.

És nem lesz Sixteen...pedig arra egy világ figyelt...

Itt a másik gond. Az pedig az, hogy amit tényleg el tudnának adni, azt nem futtatják...igaz, nem lehet több tízezret eladni a Viperből, vagy Dunát rekeszteni akár a Corvette-tel, vagy Dodge RAM-okkal (de rengeteg olyan modellt lehetne sorolni, amit itt nem is árulnak), de a talán erre kihegyezett marketing inkább vonzaná az emberek figyelmét (Saleen-szalon, Cobratanya) talán felkapnák a fejüket egy 7 literes V8 égiháborúra, mint az unalmas reklámra. Fene tudja, szerintem az egzotikus, ritka autók tudnák megalapozni a "kicsik" helyét...Ehhez azonban a jelenlegi, sztratoszférába magasodó árak helyett (amiről bizony az idióta jogszabályok tehetnek) legalább az óceánon túli árakat megközelítőekre lenne szükség....Szorítsunk együtt az amerikai gyártóknak, lobbizzanak a bennfentes helyeken jobban.

A Cadillac pedig maradjon Cadillac, a kényelem és a luxus amerikai szobra. Sajnálnám, ha eltűnne a süllyesztőben egy buta kalandnak köszönhetően.

Amerikai autónak amerikai árat! (Indulok a választásokon, ki van velem?)

Akkor talán mi is lehetnénk Jason Plato-k a Shelby GT 500-ban...(Szülőföldjén 39 ezer dollár)

 

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://ommszem.blog.hu/api/trackback/id/tr3432021

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Leer la información completa aquí 2017.11.13. 14:17:08

Mobil függetlenítés - Mobil Függetlenítés

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Don 2007.02.01. 23:21:15

20 ev mulva szerintem a GM mar tananyag lesz, hogy hogyan kepes egy hatalmas, kello hatterrel, piaccal es innovaciokkal rendelkezo, tokegazdag ceget a toketlen menedzsment es sales tonkretenni.
Ez az a ceg, ahol annyi projektet lelottek, miutan dollartizmilliokat koltottek ra.
Ez az a ceg, ahol a tervezett modellvaltasokat le kellett fujni a lelott projektek miatt.
Es ez az a ceg, ahol a vevok elmaradtak a hianyzo frissitesek miatt.
A Vectra hasonlat kulonosen sziven utott, a SAAB altal turbositott Holden 2.8V6 motor nemcsak, hogy bekerult Vectra/Signumba, meg erosebb is volt, mint a 9-3 Aero-e. A 9-5 pedig meg se kapta ezt blokkot, mondvan, nem fer bele (a 3.0 Opel MV6 belefert annak idejen...) Es erthetetlen, hogy miert csokken a SAAB presztizse.
A Cadillacrol sokaig csak azt tudtam, hogy van, de egyszer kerestem a mobile.de-n 300 le folotti autokat, es a legolcsobbak (ugye csoro magyar vagyok) vagy regi Merga vagy Cadillac STS volt. Kicsit utanolvastam az STS-nek, es ugy tunt, hogy nagyon jo kis auto, akar az utodja is lehetne a mostani kocsimnak, a sziluettje nagyon hasonlo :) (persze, kocka haromdobozos mindketto), a blokkja se az itthoni kozvelemekedes szerinti oskovulet benzinzabalo nagy amerikai valami. Aztan az ujabb Caddy-kben mar a BMW elott volt HUD, szoval van innovacio ott is boven, raadasul valami olyan nyomott aron, ami idehaza elkepzelhetetlen.

omm 2007.02.02. 08:06:23

A Saab-ot személy szerint én is nagyon sajnálom...azoknak a kocsiknak (a 9000-ig bezáróan) volt stílusuk. Nem egy nagy gyártó, de a vevőkör megvolt. Viszont az ortodox Saabosok teljesen elfordulnak tőle, ami érthető is...rossz úton jár szerintem a GM, ráadásul nem vagyok benne biztos, hogy a Daewoo/Chevrolet jó üzlet volt nekik...
Az ár az más téma...arról a nagyfejek kéne, hogy beszélgessenek a nagy kuplerájban...

attilag78 · http://attilag78.blog.hu 2007.02.19. 15:29:22

Csatlakozom az "Amerikai autónak amerikai árat!"-mozgalomhoz! Szerintem sincs a CTS-nek esélye, nem elég karakteres. Inkább egy Chrysler 300C főleg a Hemi V8-cal, az igazán egyedi az Audi-BMW-Merci trióhoz képest. Bár én is az olcsóbb Vette-Mustang-Viper triumvirátusnak örülnék a legjobban :)

ommm 2007.02.20. 08:24:04

akkor már ketten vagyunk Attila...:))

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.02.21. 20:43:44

Hárman,én is szavazok.Egyébként ha valaki megígérné,hogy az autósok/motorosok jelentős kedvezményeket kapnak,eltörlik a teljesítményadót,meg mindenféle gusztustalan sarcot én majdnem biztos,hogy rá szavaznék.

ommm 2007.02.22. 08:35:19

a gond az scheerti, hogy a gerinctelenek közül ezt bárki megígéri neked csak rá szavazz:))
süti beállítások módosítása