Újra próbálkozik a Cadillac.
"A pénz az egyetlen jó,
amiből nem árt a sok"
Fülig Jimmy
Nemrégiben nagy csinaddrattával leplezték le a nyilvánosság előtt az "új" CTS-t. Olyan lett, amilyen, se nem szép, se nem csúnya. Totális GM kannibalizmus, némi (de csak némi) stílussal bolondítva.
Személy szerint nam vagyok híve az efféle dolgoknak, de megértem az üzleti politikát és a költségkímélést, ami most az Amerikai gyártókra nagyon ráfér. Magával az autóval is csak egy (valójában két) gondom van.
Írom ezt annak a tudatában, hogy az esetleges Caddy-tulajok most abbahagyták az olvasást.
Az első gond, hogy Európában akarnak nagyot robbantani. Nem értem, miért kapaszkodik, mint fuldokló az utolsó szalmaszálba olyan görcsösen a Caddilac az itteni piacba. Ezidáig nem igazán sikerült nekik a dolog, de úgy látszik, nem tanultak hibáikból.
A vén Európa túlzsúfolt és tökéletesen minden piaci szegmenst lefedő prémium kategóriájába próbálnak befurakodni. Egy olyan modellel, aminek a külső formaterven kívül szinte mindene összkókányolt GM alkatrész. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy a CTS egy rossz autó, sőt, lehet akár kitűnő is. De egy olyan zenekarban, ahol az Audi-BMW-Mercedes trió prímáskodik, és ahol még a Volvo és a japánok is csak másodhegedűsök (pedig ott ám a Lexus is, sajnos) a Caddy csak trombitafényező lehet maximum. Rossznak tartom a cég stratégiáját, nem ismerik még az itteni közönséget. A prémium vevőknek (na nem azoknak, akik az 1.6-os "budget" A4-eket és 3-asokat veszik), már nem inog meg a térdük attól, hogy esetleg olcsóbb valamivel. Viszont attól már igen, hogy a szomszéd Vectrájában olyan motor van, mint az ő tizenmilliós új autójukban.
Itt valami tényleg egyedire van szükség. Vagy szofisztikált technikára, nagyot csattanó formatervre, tökéletes minőségre.
Jönne Amerika, de így nem fog nekik összejönni. Hozzák a kicsi, "nekünk" gyártott autókat, holott az itteni embereknek a "nehogy má' az amik gyártsák az európai kocsit" elven még nagyon sokáig nem kerül látókörükbe a kis Caddy.
És nem lesz Sixteen...pedig arra egy világ figyelt...
Itt a másik gond. Az pedig az, hogy amit tényleg el tudnának adni, azt nem futtatják...igaz, nem lehet több tízezret eladni a Viperből, vagy Dunát rekeszteni akár a Corvette-tel, vagy Dodge RAM-okkal (de rengeteg olyan modellt lehetne sorolni, amit itt nem is árulnak), de a talán erre kihegyezett marketing inkább vonzaná az emberek figyelmét (Saleen-szalon, Cobratanya) talán felkapnák a fejüket egy 7 literes V8 égiháborúra, mint az unalmas reklámra. Fene tudja, szerintem az egzotikus, ritka autók tudnák megalapozni a "kicsik" helyét...Ehhez azonban a jelenlegi, sztratoszférába magasodó árak helyett (amiről bizony az idióta jogszabályok tehetnek) legalább az óceánon túli árakat megközelítőekre lenne szükség....Szorítsunk együtt az amerikai gyártóknak, lobbizzanak a bennfentes helyeken jobban.
A Cadillac pedig maradjon Cadillac, a kényelem és a luxus amerikai szobra. Sajnálnám, ha eltűnne a süllyesztőben egy buta kalandnak köszönhetően.
Amerikai autónak amerikai árat! (Indulok a választásokon, ki van velem?)
Akkor talán mi is lehetnénk Jason Plato-k a Shelby GT 500-ban...(Szülőföldjén 39 ezer dollár)