Külső feed

Houston we have a problem

Járt a pofánk

Hirdetés

oMm szemével

From the land down under

Szeressem őket...

2008.09.19. 09:00 | ommm | 10 komment

Címkék: bmw tatra donkervoort


...mert gyönyörűek, mint minden célszerszám. Ők az egyszerű elvet hűen követő faék, az alap, ahová visszatérni kell.
Elsőként a D8. Minden, amit valaha elvárnék egy sportautótól. Zéró kényelem mellett maximális élmény. Az 1.8T 250 lóereje mintegy 700 kilót röpít a messzeségbe. Kevés igazán jó Lotus Seven replikagyártó létezik. A holland Donkervoort mindenképpen ott van a csúcson a Caterhammel együtt. A futóművet mindenki kénye-kedvére állíthatja és ennyi. Csonk csupán a váltókar 20 centiméterre a kormánytól, három pedál és a sofőr. Bőrbukó-szemüveg-kesztyű és irány a szerpentin. Imádnivaló kis szemétláda.

Aztán a némiképp másik véglet. A soros hathengeres staccatóján utazó bombázó, a 80-as évek elejének egyik legjobb pályaversenyautója, Vojtech Enge 635 CSi-je.

Láttam már barátaimmal múzeumban állva. De kint a napon még csodásabb. Csehszlovák csapattal versenyezve vett részt a 80-as évek eleji túraautó Európa-bajnokságban, és a 308 lóerős, 1185 kilós cápa kétszer is dobogóra került az akkoriban igencsak szűkös keret ellenére is. Olyan neveket utasítva maga mögé, mint Hans-Joachim Stuck, Tom Walkinshaw, Manfred Winkelhock, Johnny Cecotto vagy Jonathan Palmer. Mind csupa-csupa dombornyomott név az autósportok történelemkönyvében. Talán Tomás Enge édesapja, Vojtech is odatartozna, ha másért nem, hát a Mugellóban elért második helyéért mindenképpen. Ne feledjük, szocialista ország szegény istállója voltak. Le a kalappal.
És a CSi előtt is. A forma, az elegancia még így, kőkemény pályaautó mivoltában is az utak királyává emeli.

És hogy meg ne feledkezzem róla (szemen köpném magam).

Ha már a V8 motorok sátáni üvöltése zengte be a helyet, nem feledkeztünk meg szívszerelmemről, a Tatráról sem. Hiszen a képen látható 148-asban is egy 12 667 cm³-es V8 dolgozik, mintegy 202 lóerős teljesítményt adva le. Ott állt a pálya szélén, készen arra, hogy oltson ha kell. Vajon mennyi versenyt, hány üstökösként lángralobbanó pillekönnyű koporsót oltott már el? És vajon hány versenyző köszönheti neki az életét? 
Még így, megkopva bár, de törve nem is ott parkol mindig, méltósággal, hosszú-hosszú évek óta. Hogy segítsen, ha kell.

És amilyen tűz égett szívünkben, agyunkban, bizony rajtunk is lett volna mit oltani. Csodás vasárnap volt.

A bejegyzés trackback címe:

https://ommszem.blog.hu/api/trackback/id/tr97670237

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tommi 2008.09.21. 19:32:42

Aki közel lakik a tűzhöz, könnyebben odaér...

A BMW meg istencsászár!

aszfaltbetyár · http://aszfaltbetyar.blogspot.com 2008.09.25. 16:34:20

ha csókolgatod sokára kopik meg, de ne verd rá, mert az megfakítja fényezést. :D:D:D

off:
hogy vehet föl egy férfi piros ruhadarabot!?
on:

-DR!FT3R- 2008.09.27. 12:05:16

Nem is tudom, melyik kéne jobban....Talán Lotus Seven replica, mert ha a 635-öt birtokolnám akkor nem mernék vele menni, nehogy bogarak kenődjenek szét az orrán, s 5 percenként járnék ki a garázsba minden egyes porszemet letörölni róla :)

-DR!FT3R- 2008.09.27. 12:05:59

Jah és épp most én is pirosban vagyok.... ez gáz?

Sopánka76 2008.10.08. 17:11:11

Bizony klasszak! Kéne!

És ehhez mit szóltok? Felzárkózik a Super Seven-ek mellé!
totalcar.hu/magazin/hirek/?main:2008.10.08.&365841
(Secma F16. 560 kg, 105 LE, 5.9 s kell neki 0-100-ig. És emellett olcsó, vagy legalábbis nem drága: 4.3 millió forint lesz, ha lesz.)

ommm 2008.10.08. 17:19:13

Csak legyen!
Minél több ilyen.

szatyi 2008.10.31. 16:28:11

Sopánka, számoljad bele a regadót, áfát, mert itthon nem hiszem, hogy forgalmaznák. Felmegy az úgy 7.5M-ig. Annyiból meg megveheted a használtautó szerint az első három super7-t, amiből az egyiken rendszám is van. Vagy építhetsz egyet, mint a locost.blog.hu tulajai, és vehetsz mellé valami trélert. Mert itthon rendszámot még gyári készletből épített autóra se kap mostanában senki.

Sopánka76 2008.11.04. 11:47:19

hát ez így van.
Ilyeneknek Magyarországon forgalomba állításáról nem is álmodom.
Amellett meg nincs 4.3 millám sem csupán hobbiautóként használható tárgyra.
Ezért maradok a Sierránál, ami most egy kicsit elindul fölfelé.

ommm 2008.11.04. 11:54:22

Sopánka76 2008.11.04. 11:47:19

Sierra-sperr kombó hejj...jó is, jó is...
süti beállítások módosítása