Külső feed

Houston we have a problem

Járt a pofánk

Hirdetés

oMm szemével

From the land down under

Az én Abarthom

2007.09.29. 00:02 | ommm | 12 komment

Gyermekkorom szerves részét képezte a Bburago autók gyűjtése. Gyönyörű (kb. 70 darabos) kollekcióm volt, kisebb-nagyobb méretarányban. Értelemszerűen az egésznek akkor lett vége, mikor megszületett idősebbik húgom.
Szép lassan sorba eltűntek a kisautók kamaszkorom viharos és meggondolatlan éveiben.
Végül nem maradt egy sem, de amikor 2004-ben, valahol egy Drezda környéki Shell-kúton megláttam ezt, egyszerűen nem tudtam otthagyni. A barátnőm ajándéka lett, mert természetesen imádja a Fiatokat, a PIROS Fiatokat. Kispolszkink emléke máig él benne.
Gondoltam, meglepem, de természetesen autóbuzihoz méltóan ezt az Abarth-verziót választottam, ami azóta is a polcon áll (csak tavaly, két év után bontotta ki átlátszó garázsából) olyan helyen, hogy az egész szobából látni lehessen.
Nincs is több autó a lakásban, na jó, a Nismo tuningos távirányítós 350Z-t nem számolva (de az valahol a szekrény tetején porosodik).

Nekem ez a kis darab plasztik és fém sokat jelent. Az autóversenyzés aranyéveit, az igazi olasz sportautót és még valami megfoghatatlant. Egy olyan kort, ami örökre eltűnt és sosem jön vissza már. Nem magam miatt bánom, hanem azok miatt, akik majd csak akkor születnek meg, amikor már minden steril és tiszta lesz, halkan zümmög és nem büdös.
Nem értik majd meg, miért üvegesedik el az idősebbek szeme, ha néha-néha olyan , számukra ismeretlen szavakat emlegetnek borospoharukba meredve mint a Webber, Hardy-tárcsa, vezérműtengely, leömlő, robbanómotor és Abarth. Nem értik majd, meg, hogy nagyapa miért szereti, ha büdös és olajos és csak csuklóval nyújt kezet a szomszéd bácsinak, ha átjön valami benzinnek nevezett kotyvallékkal egy pléhkannában.
Lehet, jobb is, hogy a sok lángelméjű, hajnalig a kávéfoltos íróasztal fölött cigarettával a szájában görnyedő zseni nem élte meg ezt a kort.
Magukkal vittek valamit, ami a mai autókból nagyon hiányzik.
A lélek.
Béke poraikra.


A bejegyzés trackback címe:

https://ommszem.blog.hu/api/trackback/id/tr64180272

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

heavy mental 2007.09.29. 01:10:33

Gyönyörűren fogalmaztál, igazat szóltál.
Szívfájdító ahogy a lélekkel készült autók kikoptak, és már csak költséghatékonyan készülő, VALAMEDDÍG funkcionáló autók maradtak...

apamacko 2007.09.29. 13:21:10

Megkönnyeztem soraidat !

Az a borospohárba meredés meglessz asszem !


Anyámnál talán megvan még néhány mecsóm !

A kedvencem egy 131 Abarth volt Alitalia festéssel...

Asszem most már tényleg elő kell keresnem !

kkn 2007.09.30. 00:50:13

Van még pár, csak ki tudja megfizetni?
Igaz, most pl. a TVR-t nem tudom, hogy éppen csinálják, vagy sem, de talán tavaly olvastam egyről cikket, és semmiféle elektronikai menetszabályozó kütyü nem volt benne.
Vagy egy egyszerűbb Hindustan Ambassador, esetleg egy Royal Einfield a motoroknál (nem tudom, minap láttam nagy betűkkel egy dorogi motorosbolt portálja felett; importálnák?)
Bár egy ma gyártott favázas Morgant nem tudom, hogy új, vagy régi autónak kell tekinteni, de kellene nagyon (az alu-Aero nem tetszik, bömös motor ide-vagy oda)!

kkn 2007.09.30. 00:56:14

Bocsi az elkalandozásért, de akkor már, ha így eszembe jutott, rákerestem, és igen, pont ők az importőrök:
www.royalenfield.hu/

Csak a legolcsóbb is 700E.

Tommi 2007.10.01. 11:41:21

Nekem is tekintélyes kollekcióm van... Matchbox, Siku, Burago, Corgi, Majorette és még sok más ritkaság.

Tervezem is őket bemutatni a blogomon... először a rally- és egyéb versenyautókat, később a többit...

hege 2007.10.03. 17:14:33

Ja, a kisautók nekem is nagy kedvenceim voltak, meg huszoneves koromban is vettem egyet-egyet :-)
Lehet, hogy tenyleg elo kellene keresni parat?
az eszmefuttatas a regi autok feelingjerol valoban szivhez szolo. Sajnos masreszt ez a vilag sora: 50 evvel ezelott ugyanugy visszasirtak szerintem a fiatalkoruk autoit az oregek. A vilag folyamatosan halad elore, lehet, hogy mi lassulunk?
De az olaj-benzinszag, oreg kazettas magnon heavy metal, este tizkor probaut huszadszor es egyszer csak mukodik :-)))) Ilyen is van neha es sokszor csak ezert megeri oreg vasakat butykolni.

kkn 2007.10.04. 01:11:13

Jó neked, engem az ilyesmi nagyon tudott idegesíteni. Türelmetlen is vagyok, meg elszánt is. Volt régen egy '67-es 250-es Jawám, azt tizenévesen képes voltam pl. egész nap szerelgetni a festés utáni összerakáskor, meg a blokkot bütykölni, amikor kettőből össze kellett rakni egyet. De amikor nem akart indulni, csak rugdostam, az kiakasztott. Amikor meg előereugrott ilyenkor váltópozícióba a a kar, robbanni tudtam volna.
Amúgy az én hibám volt, egyszerűen az ismétlődő dolgok rendszerességét nem tudom felismerni. Pl. írják a Veteránban, hogy hogyan kell berúgni a Pancsit. Én ilyet nem tudtam magam megfigyelni a motoromnál. (Más szinte napra tudja, a menzán milyen nap milyen kaja van, én csak azt tudtam megjegyezni, hogy péntekenként mi szokott lenni, mert akkor desszertszerű a második fogás, én meg édesszájú vagyok)
Meg az elektronikához nem értek, csak a plusz-minusz szintjén: rádiót bekötök, de a feszszabályozó, meg ilyenek kínaiul vannak.
Így, mire megtudtam, hogy a Jawa 45W-os dinamójának nem társ a 45W-os refi-izzó, meg az indexek, a feszszabályozó be is döglött. Én meg azt hittem, hogy benzin miatt rángat, és a szögből való "szívatót" lelkesen nyomkodtam az úszóházon, menet közben. Persze osztálytárs mögöttem, kóválygás,stb.
A számítógép is ki szokott borítani, ha nem akar valamit megcsinálni.
Mivel akkoriban nem volt zsém, nem hagytam a garázsban porosodni a motort (sok minden nem volt eredeti rajta, meg a főtengelyt is elbarmoltuk, felköszörült hengerrel kevesebbet ment a vibrációk miatt, mint az eredetivel), inkább eladtam.

kkn 2007.10.04. 01:12:12

A blogot elnézve, édes gyerek ez az omm:
... a jó cukor is aluszik...

ommm 2007.10.04. 08:44:06

dehogy alszom, dehogy alszom.
egyszerűen elborít a munkám:)
post lesz, csak egy kis türelmet.
hege barátom, hívj fel, ha van időd (és ha olvasod ezt a kommentet:))

ommm 2007.10.04. 08:45:52

miért is jelenne meg a kommentem azonnal a SAJÁT BLOGOMON???

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2007.10.05. 20:33:19

áááh igen....az én bburago meg matchbox készletem még megvan, majd egyszer összefényképezem neked és elküldöm, némelyik ütött kopott, hiányzó kerekű, de túléltek egy öcst és egy hugot :) 1:18as Lambo Murcielago, 1:24es '68as Camaro Convertible, 1:24es sötétkék Dodge Viper...és sorolhatnám...van matchbox countach-om is :)

Tommi 2007.10.07. 20:32:35

Nekem is van Matchbox Countach-om, sőt Miura-m is... a Doki meg fog ölni érte :)
süti beállítások módosítása