A Kent grófságbeli John Dodd a hatvanas években építette meg a "The Beast" -nek nevezett, valódi autóbuzi járgányt. Nem aprózta el, mivel motorként a második világháborúban méltán elhíresült legendás Rolls-Royce Merlin motort választotta (egy Bolton Paul Balliol gyakorlógépből). Illik hozzátenni, hgy a projektet Paul Jameson kezdte el, ő azonban feladta és megvált tőle, miután nem tudott karosszériát gyártani hozzá. Így került Dodd-hoz szinte ingyen.
A repülőben a 27 000 köbcentis motor 1262 lóerőt (941 kW) teljesített egy kompresszor segítségével, de autójába (ha annak lehet még nevezni) Dodd e nélkül szerelte be. Így "csak" 850 lovas lett a ménes. A motor kompresszorral felszálláskor, nyélgázon 3500 lb/ft nyomatékot adott le, ami (kapaszkodás) 4745 Newtonméter.
A karosszéria üvegszálból készült, formája a korabeli Caprit, timpanonja stílusosan a Rolls-Royce-t idézte. Később ettől a gyártó nyomására meg kellett szabadulnia, hiszen egyre több ember jelentkezett, akik az új modell iránt érdeklődtek. A váltó a GM TH400-as automatája volt.
Alapjárata 120 ford./perc volt, maximális fordulatszáma 2650. Kalkulált végsebessége 270 mérföld/óra (434 km/h), de ennyinél már valószínűleg lehántotta volna magáról a könnyű karosszériát.
1975-ben egy garázstűzben sajnos megsemmisült az eredeti karosszéria, de sikerült nagyjából újraépíteni, igaz már sosem lett eredeti "disznó" formája. Inkább egy "praktikusabb" shooting brake.
A Spanyolországi Marbellában a mai napig megvan az autó, igaz John Dodd halála után fia, Paul, tartja karban. De mivel jó géneket örökölt, úgy gondolta, erősít a harmatos teljesítményen egy kicsit. Legutolsó hírek szerint egy 37 literes duplakompresszoros RR Griffon motort próbál begyömöszölni a műanyag héjba, 2050 lóerőt. Ha akad érdeklődő, hajlandó el is adni.
És igen, van Jay Leno-nak Tankrodja, sőt, van Packard-Merlin-motoros Chevy Bel-Air dragster is, de John Dodd volt az első, aki mert nagyot álmodni és napi szinten közlekedni azzal, ami fölött manapság is megáll az ész.
Egy hamisítatlan petrolhead.
Nyugodjék békében.
A videóból több érdekes dolgot meg lehet tudni róla. Például, hogy nincs szervója :) Yeah!
No seatbelts, this is old school.
Katt a képekre nagyobbhoz.
A repülőben a 27 000 köbcentis motor 1262 lóerőt (941 kW) teljesített egy kompresszor segítségével, de autójába (ha annak lehet még nevezni) Dodd e nélkül szerelte be. Így "csak" 850 lovas lett a ménes. A motor kompresszorral felszálláskor, nyélgázon 3500 lb/ft nyomatékot adott le, ami (kapaszkodás) 4745 Newtonméter.
A karosszéria üvegszálból készült, formája a korabeli Caprit, timpanonja stílusosan a Rolls-Royce-t idézte. Később ettől a gyártó nyomására meg kellett szabadulnia, hiszen egyre több ember jelentkezett, akik az új modell iránt érdeklődtek. A váltó a GM TH400-as automatája volt.
Alapjárata 120 ford./perc volt, maximális fordulatszáma 2650. Kalkulált végsebessége 270 mérföld/óra (434 km/h), de ennyinél már valószínűleg lehántotta volna magáról a könnyű karosszériát.
1975-ben egy garázstűzben sajnos megsemmisült az eredeti karosszéria, de sikerült nagyjából újraépíteni, igaz már sosem lett eredeti "disznó" formája. Inkább egy "praktikusabb" shooting brake.
A Spanyolországi Marbellában a mai napig megvan az autó, igaz John Dodd halála után fia, Paul, tartja karban. De mivel jó géneket örökölt, úgy gondolta, erősít a harmatos teljesítményen egy kicsit. Legutolsó hírek szerint egy 37 literes duplakompresszoros RR Griffon motort próbál begyömöszölni a műanyag héjba, 2050 lóerőt. Ha akad érdeklődő, hajlandó el is adni.
És igen, van Jay Leno-nak Tankrodja, sőt, van Packard-Merlin-motoros Chevy Bel-Air dragster is, de John Dodd volt az első, aki mert nagyot álmodni és napi szinten közlekedni azzal, ami fölött manapság is megáll az ész.
Egy hamisítatlan petrolhead.
Nyugodjék békében.
A videóból több érdekes dolgot meg lehet tudni róla. Például, hogy nincs szervója :) Yeah!
No seatbelts, this is old school.
Katt a képekre nagyobbhoz.
Add to My Profile | More Videos