Külső feed

Houston we have a problem

Járt a pofánk

Hirdetés

oMm szemével

From the land down under

Elhagyjuk a kispályát Johnny

2008.01.17. 10:30 | ommm | 22 komment



A Kent grófságbeli John Dodd a hatvanas években építette meg a "The Beast" -nek nevezett, valódi autóbuzi járgányt. Nem aprózta el, mivel motorként a második világháborúban méltán elhíresült legendás Rolls-Royce Merlin motort választotta (egy Bolton Paul Balliol gyakorlógépből). Illik hozzátenni, hgy a projektet Paul Jameson kezdte el, ő azonban feladta és megvált tőle, miután nem tudott karosszériát gyártani hozzá. Így került Dodd-hoz szinte ingyen.



A repülőben a 27 000 köbcentis motor 1262 lóerőt (941 kW) teljesített egy kompresszor segítségével, de autójába (ha annak lehet még nevezni) Dodd e nélkül szerelte be. Így "csak" 850 lovas lett a ménes. A motor kompresszorral felszálláskor, nyélgázon 3500 lb/ft nyomatékot adott le, ami (kapaszkodás) 4745 Newtonméter.
A karosszéria üvegszálból készült, formája a korabeli Caprit, timpanonja stílusosan a Rolls-Royce-t idézte. Később ettől a gyártó nyomására meg kellett szabadulnia, hiszen egyre több ember jelentkezett, akik az új modell iránt érdeklődtek. A váltó a GM TH400-as automatája volt.
Alapjárata 120 ford./perc volt, maximális fordulatszáma 2650. Kalkulált végsebessége 270 mérföld/óra (434 km/h), de ennyinél már valószínűleg lehántotta volna magáról a könnyű karosszériát.
1975-ben egy garázstűzben sajnos megsemmisült az eredeti karosszéria, de sikerült nagyjából újraépíteni, igaz már sosem lett eredeti "disznó" formája. Inkább egy "praktikusabb" shooting brake.





A Spanyolországi Marbellában a mai napig megvan az autó, igaz John Dodd halála után fia, Paul, tartja karban. De mivel jó géneket örökölt, úgy gondolta, erősít a harmatos teljesítményen egy kicsit. Legutolsó hírek szerint egy 37 literes duplakompresszoros RR Griffon motort próbál begyömöszölni a műanyag héjba, 2050 lóerőt. Ha akad érdeklődő, hajlandó el is adni.



És igen, van Jay Leno-nak Tankrodja, sőt, van Packard-Merlin-motoros Chevy Bel-Air dragster is, de John Dodd volt az első, aki mert nagyot álmodni és napi szinten közlekedni azzal, ami fölött manapság is megáll az ész.
Egy hamisítatlan petrolhead.
Nyugodjék békében.

A videóból több érdekes dolgot meg lehet tudni róla. Például, hogy nincs szervója :) Yeah!
No seatbelts, this is old school.
Katt a képekre nagyobbhoz.

John Dodd's Beast

Add to My Profile | More Videos

A bejegyzés trackback címe:

https://ommszem.blog.hu/api/trackback/id/tr97300585

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

baowah · http://baowah.com 2008.01.17. 10:54:45

fuuu.
szigoruan borzadaly.

zon 2008.01.17. 11:21:32

Átírási illeték/cm3? Teljesítményadó? Bármely önkormányzat tárt karokkal várja.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.01.17. 11:32:26

az oldalára elfélnre egy repcsis géppuska... :) alig pár mázsa...

apamacko 2008.01.17. 11:36:55

Azért Chitty-Chitty-Bang-Bang megelőzte pár évtizeddel :-))

apamacko 2008.01.17. 11:38:31

A Cpari oldalú RR orrú az igazán vérfagyasztó !

Köszi a látóhatártágítást :-)

_murci_ 2008.01.17. 11:39:51

wáááá 10 darad RS4 Avant Audi :D (2.7 v6)

pkelement 2008.01.17. 11:43:05

kicsit off...

Elhgyajuk a kispályát - totalcar címoldala :-))

Nem tudsz esteleg részleteket a készülő R7-ről?
DS-Nádszeg szakasz érdekelne..

on

a toyotámon sincs szervó - de az 1300 cm3 :-DDDD

ommm 2008.01.17. 11:53:08

pkelement: hohó...nyugodj meg, hogy a déli régiók lesznek az utolsók a sorban. amíg Slota kormányban van biztos.

pkelement 2008.01.17. 12:08:04

tudod, ez esetben vhogy nem is bánnám,
csípem a környéket, szép a természet.

Szívem szerint minden sztrádát 10 méteres lábakra raknák :-((

Atom · http://atom.blog.hu 2008.01.17. 12:24:17

Aztaaaaaaaaaaaaaaa....
-állam a padlóra esve-

Leveskocka 2008.01.17. 12:27:30

Anyám, milyen beteg már az a műsorvezető... Némi fantáziával gyönyörű karosszériát lehetne faragni a repcsimotcsi köré. A "raknák" meg nem "raknák", hanem "raknék", kérlek szépen.

_murci_ 2008.01.17. 12:39:13

M.Leves
- úgy értette hogy raknÁK Mármint ŐK akik építik :)

azért repülőgépből ha mocit veszünk akkor inkább dupla csillagmotort kéne kocsiba tenni, egyik elöl a másik hátul kaparna

tomnemtom 2008.01.17. 13:02:18

ez gigabrutál, kösz, ismét :D

azé olajat nem cserélnék benne, egyrészt jó gyakran kell, másrészt jól értettem, húsz gallon van benne ?

az odabasz, hogy ugyanolyan procedúra beindítani, mint egy repülőt :) stílus, apám, stílus !!! még felszállási engedélyt is kérnék !

valamint ahogy kikanyarodik az utcán... :D

ommm 2008.01.17. 13:08:59

ja, egy közepes gázfröccs az egész :)

rognork 2008.01.17. 14:19:01

biztos ti is többször láttátok a diszkoverin az 1. vh. után végsebesség rekordos fimleket, szigorúan RR repülőgép motorokkal. ketten meghaltak, a maradék 1 meg megunta. azok se voltak kispályások.

Tommi 2008.01.17. 16:26:43

ezt nem gondoltam volna...

omm: ügyes a cikk a TC-n!

csiky944 2008.01.17. 19:28:27

Ez vmi hihetetlen ronda egy valami,de attól függetlenül szenzációs

serialkiller01 2008.01.17. 20:09:59

enyit tudok mondani: aaaaaztakúúú.....

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.01.17. 22:49:41

mikor olvastam a cikket, nem néztem meg hogy ki írta...mondom ez nem igazán hasonlít egyik tc-sre se, milyen hülyegyerekkel iratták ezt meg, oztán nézzenek oda, hát az ommm volt az :D

a gépezet pedig egy debil állatság...ja és állítólag (OP szerint) hamarosan lesz valami a jaguaros cikkből is :) csak utoléri magát valamelyest...

Leslie_ · http://driftgarage.blog.hu 2008.01.19. 09:25:58

hehe, a réginek a teljes teteje és fara capri, de az újban is is visszaköszönnek a hátsó lámpák és szélvédő... meg még ki tudja mi.
süti beállítások módosítása