Külső feed

Houston we have a problem

Járt a pofánk

Hirdetés

oMm szemével

From the land down under

Egy gondolat

2008.03.13. 10:00 | ommm | 21 komment

Tegnap olvastam a legújabb Autocar-t (amit Csehoszágban szerzői jogok miatt Carauto-ként árulnak), és bosszankodva tettem le a polcra éjszaka kettőkör az ágy mellé.
Kedvelem Chris Harrist és biztos, hogy az egyik legjobb brit autósújságíró. Természetesen a britek patriotizmusa legalább olyan határtalan, mint a németeké és ugye minden szentnek maga felé hajlik a keze etc. etc.
De!

Tegnap pipa lettem rá, mert már szerintem eltúlozta egy kicsit. Tudvalevő, hogy a britek Skyline-mániája már-már beteges, hiszen azon kevés országok közé tartoznak, ahol forgalmazták a Nissan hájtek csodagyerekeit.
Most sikerült egy szürkeimportos példányt szerezniük az új GT-R-ből (nem, nem Skyline a neve), és összehasonlították a Porsche 911 Turbo-val.
És itt jött a bibi.

Mert egyértelműen a GT-R-t hozta ki győztesnek, annyira egyértelműen, hogy már szinte gyanús volt. Nem, nem versenypályán mérték össze a két autót, hanem közúton furikázott Harris.

És hogy miért lett a GT-R jobb Harris szerint? Mert csodálatos az új, duplakuplungos váltója. Igen, ezen volt a fő hangsúly. Gyors, finoman vált és tökéletes.
Ellenben a Pork váltója lassabb, ennek következtében sokat veszít már induláskor.
Ami nem csoda, mivel az összehasonlító tesztre kéziváltós Turbot hoztak.

Mindkét autó 480 lóerős, négykerék-meghajtású. A német egy embernyivel könyebb és nem kicsivel kisebb, mint a GT-R. Tömeg lőerő aránya 306:1000 kg szemben a Nissan 276:1000 kg-val.
Bevallottan jó a Nissan, de hogy ennyivel jobb lenne (vagy egyáltalán jobb lenne) egy 911 Turbotól, azt valahogy nem veszi be a begyem.

Számomra a GT-R mára eljutott oda, ahol már nem érdekes. Levetkőzte olcsó sportautói ambícióit (vonjunk párhuzamot a Z-vel) és mára egy csillivilli, áldramatikus elhízott dög lett belőle. Nagy örömére a FF és NFS-n nevelkedett generációnak. Diagramok és elektronika, oldalgyorsulás-görbék és ki tudja mi a fasz.
Csupa olyan dolog, amelyek nélkül ugye nem lehet autózni? Vagy menet közben élvezettel figyeljük az aktuális pillangószelep-állást? És vajon elektronika nélkül is úgy az úton maradna-e, mint a Porsche?

Igazán nem vádolhat senki németpártisággal, de ahogy Harris elbánt az egyik legkiforrottabb, mindennapi szupersporttal (mégha mégoly szerencsételn koncepció alapján is készült anno), az messziről bűzlik.

Mert, legyen bármilyen frankó és kúl az új GT-R, azért kettejük közül csak egy volt a sportautó.

Ennyi. Szóval erre a hétre: get the fuck out Mr.Harris.

A bejegyzés trackback címe:

https://ommszem.blog.hu/api/trackback/id/tr68378974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

martong 2008.03.13. 10:33:44

ki az a balfasz aki sportkocsit automatával vesz?
van olyan ember aki GTR-t automatával vett??? ez így gááááz
az utolsó értékelhető Skyline számomra az R33-GTR volt, mert abba még nem zsúfolak túl sok elektront
széégyen, hogy a japánok is átállnak a 100%-os precíz mérnöki munkáról a programozott élvezetekre és az irányított adrenalinra, és majd 1-2 barom azt hiszi tud vezetni, amíg meg nem nyomja valaki hosszan az ESP feliratú gombot.... aztán requiem

martong 2008.03.13. 10:37:15

jaigen: egyértelmű kamu a cikk, olvastam, a Porsche sokkal jobb kocsi, és lehet roszabbul gyorsul kézivel de a kanyarokban sokkal jobban megy kézivel :)

ommm 2008.03.13. 10:45:14

a DSG váltó tényleg gyorsabb és jobb (tény, hogy a kézi más érzés és hozzám is közelebb áll)

de igazságtalannak tartom, hogy egy kéziváltós 911-el hasonlítsák és kizárólag a váltó miatt legyen jobb autó.
holott bevallottan precízebb Harris szerint a 911 kormányozhatósága.

csöpögő PR szagú írás, Harristől váratlan.

martong 2008.03.13. 11:13:03

ő is pénzből él
és tőlem megalkothatják a világ legjobb nyolc kuplungos tíz sebességes 1u secundum alatt váltó hiperűrugrásra is alkalmas DSG-t akkoris az 5-6 sebességes manuálisnál maradok
mikor tesz valaki egy automatát ötből kettőbe egyből? soha, pedig városban poroszkálsz 60-al ötösben, aztán jön a lámpa, mindjárt sárga, te meg "bekúrod" 2-be és juhéjj
na ez hiányzana az automatánál, meg a power steeringet sem tudod dsg-vel.....
szvsz automata legyen csak a luxusszedánokban

XJS · http://www.ae86.hu 2008.03.13. 11:19:08

GT-R - GT3 - M3
www.autocarmag.com/VideosWallpapers/Videos.aspx?AR=231443

Turbo-GT3 Best Motoring:
www.youtube.com/watch?v=d6YP_jWYfpg

Nissan a TopGeaben:
www.topgear.com/content/features/stories/2007/12/stories/12/1.html

Izlesek es pofonok. Jatszosnak GT3, vegyeshasznalatra GT-R...Szvsz.

Taki 2008.03.13. 12:22:19

Én viszont Harris véleményét osztanám,
Porscherol annyit, 1.öszkerékhalytása vicc,gyakorlatilag semmit sem ér. 2. mint minden porsche nyomoréksága,a sulyelosztás (65 hátul,35 elől) Szegény farmotoros sportauto dolog sosem vállt be,a kifforrástol meg végképp messze áll.... teljesen esélytelen összemérni eleve bevállt konstukcioval

És hogy mejik menne jobban elektronika nélkül?? jajj gyerekek... ismét a sulyelosztás hoznám ide,és tessék gondolni a régebbi elektronika nélküli turbokra (egy sincs egeszben,és egynek sem él a gazdálya... nem végelgyengülés miatt!)mennyire is voltak azok vezethetök??hmm?

DR!FT3R 2008.03.13. 13:09:20

Elhiszem a japánoknak, hogy nagydolog ez a dupla kuplungos váltó, de egy sportautóba minek??? (Ezt rakták bele az EVO X-be is)
Ha egy sportautóba autómata váltót raknak akkor nincs meg a söfőr és az autó közti kapcsolat, és ezzel a vezetési élmény sem olyan... Igaz, hogy sokkal jobban gyorsul egy ilyen DSG-vel mint kézi váltóval...de akkor se kéne.
Vezettem már autómata váltós autót nem is egyet, de egyiket sem szerettem, maradok a kézi váltónál és ha Skyline kéne akkor R32 vagy R33, használtan 3-4 milláért :)

apamacko 2008.03.13. 14:39:20

Taki nem szereti a Porschét :-)

De igazat szólt még ha túlzás is egy kicsit.

Egyszer vezettem életemben 911-t úgy 3 éve egy viszonylag új gépet :
De automatát :-(
Autópályán :-((
brü-hü-hü :-(((

Ha lehet választani egy békelámpás szigorúan léghűtéses csak hátsókerekes nem turbós nem targa 911-t kérnék !!

A DSG-t próbáltam Golf V. GTI-ben nem rossz de soha automatát sport(os) kocsiba !

Tommi 2008.03.13. 15:25:24

Akkor lesz automataváltós autóm, ha nyugdíjas leszek, vagy már nem fog érdekelni az autóvezetés... Addig minek?

rooster 2008.03.13. 15:50:10

Taki, azért az elmúlt 15 évben borzasztó sokat fejlesztette a 911-eseket, mondhatjuk úgy is, hogy lassan nem érvényes a fizika rájuk :). Érdekes, hogy egy mai Carrera mennyire fogja az utat a farnehéz súlyelosztás ellenére is, kormányzásban szintén etalon.
Sajnos viszont a 911 turbo is a puhapöcsű hájtek-juppi választása lesz, de az biztos, hogy a gt-r is!
Személy szerint gt-r soha nem kéne, egy ilyen steril bombázóval nem tudnék mit kezdeni... A turbót meg elcserélném egy carrera s-re, de akár egy cayman s-re is :)
A sima carrera számomra a minta sportkocsi. Szerintem szinte egyedül a porsche tudja a gyökerek megtartásával még viszonylag jó irányba fejleszteni az autóit: az autózáshoz értő, azt szerető embereknek. egy sima carrera nem durván túlmotorizált, 5-600 le-s életveszély, hanem fürge, fordulékony, morgós: igazi sportgép. Kicsit már túl finom (de legalább hétköznap is gond nélkül használható), de fenemód kéne!
(egyszer, ha valami csoda folytán gazdag leszek, veszek is egyet, egy 993-ast)
Összesen 2-szer ültem 911-esben, egyszer '88-ban, 10 évesen, a néhai nagybátyám karosszériás telepén, néhány éve pedig egy rövid körre egy 996-os kabrióban. Ez a hang, ez csodálatos!

Ommm, sokat járok "itt", de asszem most írok először. Jó írások, élmény olvasni!

ommm 2008.03.13. 16:11:00

köszönöm.

jelenlegi porsche felhozatalból:
egyértelműen egy Cayman S.
mindene megvan, ami kell.

rooster 2008.03.13. 16:24:21

Gyönyörű, igazi kupé lett a Cayman!
És a két csomagtartó együtt kb. 400 liter, úgyhogy kiválóan alkalmas lenne arra is, hogy a párommal (májusban feleség lesz!) a szokásos 2 hetes horvátországi apartmanos-hűtőládás-napernyős-csóró-magyaros nyaralásunkra azzal menjünk :)

Sopánka76 2008.03.14. 09:20:25

igen, igen, a 993-as, nekem is az a kedvencem! Egyszer már be kéne ülni egybe! Sajnos még csak 924-ben ültem, az meg azért eléggé más.
És a fene a sok elektronikába, meg az automataváltóba! A sportautó vezetésre való, nem felvágásra!

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.03.14. 19:17:05

nekem egy Porsche sem kéne, a Caymanon kívül, igencsak megszerettem, anno NFSMW-ben csak olyannal mentem ha tehettem xD. Annál inkább egy RUF, akármelyik. Az angolok meg köztudottan seggarcok, aki olvasta Douglas Adams (áldott legyen a neve, és nyugodjon békében, ámen) Galaxis Utikalauzát, az tisztában van vele, nem sok értelme volt az összehasonlításnak se...ettől függetlenül szerintem mind2 autó állat, viszont ha olvastátok a Autobildet, abba multkoron összehasonlították a 911 Turbót, GT3at és GT2-t, mégpedig Walter Röhl végezte a tesztelést,érdemes elolvasni, visszatérve az anglokhoz, nekem a Nissan kéne :)

Z 2008.03.14. 23:24:20

Omm, nem is mondtam, a múlt héten hazafelé poroszkálva, egy benzinkúton a pályán belebotlottam egy kassai rendszámú 911 turboba (996) meg egy rendszámnélküli gallardoba. Még nem láttam élöben gallardot, meg kell állapítanom, h kidolgozás szintjén a porsche mellett egy gagyi kínai vacaknak néz ki. Vettem egy szendvicset, és látom, h épp indulnak. Belölem meg kibújt a kisördög, piszkáljuk már meg öket egy picit:) Ladás slusszkulcs elfordít, los! 200-220 közt utaztunk, természetesen kellö követési távolságot tartva. Na igen, de amikor 160-ról kellett gyorsítani, akkor kicsit nagyobb lett a -khm- követési távolság:) Szerencsére sokan feltartották öket, így meglépni nem tudtak. Kb. 50km-t mentünk így, aztán én letértem. Fogyasztásról nem nyilatkozom:)

ommm 2008.03.14. 23:58:09

Z:
erre mondják, hogy "ne feldedd, mindig van nálad gyorsabb" :)

viszont!
az biztos, hogy nem leli annyi örömét benne egyik sem, mint te az E30-ban. nem meri úgy odatenni az biztos. ergó: sosem tudja meg, milyen az, határon autózni. megmarad neki a gyomorszorító gyorsulás és a hang. és a tudat, hogy kevés ő ahhoz.

szóval, ne irigykedjünk. több móka van nekünk kevesebbért. nem minden a lóerő és a presztízs.

Rocko- 2008.03.15. 01:02:21

kicsit elvonatkoztatva az összehasonlítástól.
a DSG nem lene jó motorsportba? mindig tarta egy fokozatot, és olyan gyorsan senki se fog váltani, ahogy a DSG teszi. kis porgamozással meg megldható, h ralliváltóként mindig a legnagyobb nyomatákot adja le.
hmm, vélemény?

ommm 2008.03.15. 02:45:23

hmmm...érdekes, amit mondasz, viszont jelenleg egyrészt nem hiszem, hogy van olyan duplakuplungos váltó (a DSG ugye VW Gruppe által levédett név) amelyik bírná azt a terhelést és ráadásul még könyebb is lenne, mint a jelenleg használt szekvenciális váltók.

a másik dolog, hogy nem biztos, hogy engedélyeznék.

de egy ilyen váltót hasonlítani egy kézivel badarság. és egy autót ennek okán föléhelyezni egy másiknak, még nagyobb.

Taki 2008.03.15. 03:07:34

Félreértés ne essék,szeretem a porsét,de nemkell azthinni hogy jobb a skyline nál... megközelítőleg azon a technikai szinten nincs....ég és föld... akármijére valo tekintettel is... minőség,alaposság,tachnika anyagok bármi. Porsét nem ezért kell szeretni,hanem pont azért amiért különleges,és amiért egyben "szar" is-és az hogy ezt az eleve elkurt konstrukciot mijen zseniálisan megcsinálták.

Az uj skylin e valóban túl "teknos" let... elöbb jut rola eszembe a videójáték mint a versenyauto.... és aztsem mondanám hogy kellene(maradok a 2gen CRX nél ha racing rol van szo,és a 123 kupémnál ha utazni kell:) )de bekell vallani hogy ittis elborult a japánok agya,és eszméletlent hoztak össze,pont ugy mint az elődök voltak(tessék gondoli a z-tune verziora...),skylineban a legszebb,mint az összes japán izomautoban,hogy az üzemi tervezett teljesitmény nem épp 480lo :) ˛/gyári adat,hanem joha nem a duplája,ugyan ugy mint az elődöknek,evo-nak sti-nek,3000gt-nak,suprának,300zx-nek stb stb stb stb Ezt porsche sosem fogja tudni,de nemis kell neki

Z 2008.03.15. 11:24:48

CRX és racing? nincs több kérdésem:)

pkelement 2008.03.15. 13:52:53

Z: igen, igen.

amikor a négy kerék egyszerre csúszik, amikor a határon vagy.
És ilyenkor jobbnak kell lenned mint a rally-ban, mert ott néha kicsúszhatnak, de te ezt nem engedheted meg magadnak...
(persze autótól föggően máshol van ez a határ + tényleg mindig van vki aki gyorsabb)
süti beállítások módosítása