Külső feed

Houston we have a problem

Járt a pofánk

Hirdetés

oMm szemével

From the land down under

Hmmm... Ausztrál Nagydíj

2008.03.16. 12:46 | ommm | 12 komment

Lewis Hamilton nyerte az idénynyitó Ausztrál Nagydíjat, a Ferrari csupán egy pontot szerzett

Kaotikus melbourne-i autótemető

A 22 induló közül mindössze heten értek célba, a forróság és az új szabályok megtizedelték a mezőnyt.

Rendkívül izgalmasra sikeredett a hétvégi Ausztrál Nagydíj, hiszen nagyon régen nem volt már ennyi kieső. A 37-38 fokos hőségben az aszfalt helyenként 50 fokosra is felhevült, ez nagyon megviselte a versenyzőket, akik hibát-hibára halmoztak. Egyedül Lewis Hamiltont kerülte a balszerencse, akinek sikerült mindvégig maga mögött tartania a felfordulást és sima győzelmet aratott.

Háromszor kellett pályára küldeni a biztonsági autót, amelyik alaposan keresztülhúzta a csapatok számításait, így úszott el a McLaren kettős győzelmi esélye is, hiszen a finn Heikki Kovalainen csupán ötödik lett. A Ferrari katasztrofális hétvégét tudhat maga mögött, hiszen mindkét autójuk motorhiba miatt feladni kényszerült a versenyt, ráadásul Raikkönen és Massa is többször hibáztak az 58 pokoli kör alatt.

Sebastian Vettel, Giancarlo Fisichella, Mark Webber, Anthony Davidson, Jenson Button és Kazuki Nakajima már az első, rajtautomatika nélküli indítást követően egymásra találtak, így rögtön pályára küldték a Safety Cart, és csak Nakajima tudta folytatni a futamot. Ekkor már a jól rajtoló Hamilton és Kubica álltak az élre, míg Felipe Massa sikertelenül próbálta megelőzni Kovalainent, megpördült és a boxba kényszerült első vezetőszárnyat vételezni. A 17. helyre jött vissza. Raikkönen rajtja tökéletesre sikeredett és a 15. helyről a nyolcadikig jött előre már az első körben, itt azonban beragadt Rubens Barrichello Hondája mögé.

A pontszerzők sorrendje stabilizálódni látszott, az élen a már 12 másodperces előnyre szert tett Hamilton, majd Kubica, Kovalainen, Rosberg, Heidfeld és Jarno Trulli, őket követte az időközben Barrichellót megelőző Raikkönen és a brazil hondás.

Nem sokkal később azonban Trulli Toyotájának elektronikája felmondta a szolgálatot és az olasz kénytelen volt nagy dérrel-dúrral kiszállni autójából. Megkezdődött a kerékcserék első fázisa, amelyet azonban David Coulhard és az őt megelőzni kívánó Massa balesete miatt ismét a biztonsági autó szakította félbe. Coulthard állítólag nem látta a mellé bebújó Massa autóját és bátran ráhúzta a kormányt, de összeakadtak és a skót veterán Red Bullja csúnyán összetört. Massa még folytatni tudta a versenyt, de pár kör múlva a Ferrari motor megadta magát.

A boxutca megnyitása után az élmezőnyből Raikkönenen kívül mindenki abszolválta a feltankolást és kerékcserét, ekkor úgy látszott, hogy a finn pilótának áll a zászló, hiszen akár egy kiállással is megtehette volna a versenyt, ami minimum dobogós helyet jelentett volna számára. De sajnos hibázott, mikor kopott abroncsokon, hideg fékekkel próbálta megelőzni honfitársát, Kovalainent, így a kavicságyba csúszott és immáron kénytelen volt kiállni a boxba ő is. Néhány körön belül Takuma Sato és a halványan teljesítő Nelsinho Piquet is kiestek, így a verseny féltávját már csak a mezőny fele élte meg. A Ferrari kálváriáját tetőzendő Raikkönen ismét hibázott, mikor féktávon utolérte Timo Glock Toyotáját, de hátsó kereke a fűre sodródott és megpördült.

A gyors ütemben fogyatkozó mezőny elején ekkor Hamilton, Kovalainen, Heidfeld, Rosberg, Barrichello, Bourdais, Kubica és Alonso volt a sorrend, ám ekkor történt a hétvége talán legijesztőbb balesete, amikor is Timo Glock a nagy ívre vett 12-es kanyarban lesodródott a fűre, majd ott egy elválasztó szigeten megpattanva a levegőbe röpült és földet éréskor szinte atomjaira bontotta Toyotáját. Ráadásul az első másodpercekben semmi életjelet nem adott magáról, de szerencsére saját lábán hagyta el a rommátört autót. Ismét pályára küldték a biztonsági autót és a pecches Rubens Barrichellónak itt úszott el a jó eredménye. Benzin híjján kénytelen volt a lezárt boxutcába beállni és tankolni, mégha a csapatnál tisztában is voltak azzal, hogy ezért büntetés jár. De azt már nem vették számításba, hogy a boxutca kijárata is zárva van, így a brazil versenyző a piros lámpára fittyet hányva tért vissza a pályára, ráadásul magával rántotta a benzinbetöltő mechanikust, igaz, ez nem az ő hibája volt. Viszont a piros lámpa ignorálása miatt a futam után kizárták hatodik helyéről.

Két körrel később befejeződött Robert Kubica versenye is. A hiba neve ezúttal Kazuki Nakajima volt, aki nem tudni hogyan, nem vette észre maga előtt a lengyel BMW-jét és nekihajtott. A japán egy szárnycsere után folytatni tudta a versenyt, sőt, pontot is szerzett, de Kubica kiállni kényszerült.

A 48. körben a kitűnő negyedik helyen álló Sebastien Bourdais háta mögött akadtak egymásra Raikkönen, Kovalainen és Alonso. Kovalainennek sikerült kifékeznie Raikkönent, de kissé túlcsúszott és Alonso nevető harmadikként ment el mindkettejük mellett. Nem sokkal később a világbajnoki címvédő Ferrarijának motorja rendetlenkedni kezdett, és egy kör után kénytelen volt feladni a versenyt. Rossz ómen a maranellóiaknak, hogy pár percre rá Bourdais Toro Rossója is elfüstölt, ebben szintén Ferrari motor dolgozott. Nagy kár, hiszen a négyszeres Champ Car bajnok élete első Forma–1-es versenyét így nem fejezhette be. Nem maradt azonban pontok nélkül, mivel a versenytáv 90 százalékát teljesítette, így Barrichello kizárása után két pontot írtak neki jóvá, és Raikkönen is egy ponttal vigasztalódhat.

Két körrel a verseny vége előtt még láthattuk, ahogy Kovalainen a 13-14-es kanyarokban szinte leiskolázza a kétszeres világbajnokot, de értheteten okból a célegyenesben elengedte maga mellett, így végül Alonso lett a negyedik. A dobogóra a tökéletes versenyt futó Lewis Hamilton, mellé pedig Nick Heidfeld és életében először Nico Rosberg állhatott fel. Kovalainen maradt az ötödik, mögötte Nakajima majd Bourdais és Raikkönen.

Így kezdődött el a 2008-as Forma–1-es idény. Világosan kitűnik, az erőviszonyok messze nem tisztázottak még és a győzelmi dobogót elnézve az is kétségtelen, hogy a fiatal generáció egyre jobb helyet követel magának. A Ferrari motorok tönkremenése riasztó jel, de az olaszok mindent megtesznek azért, hogy a hétvégi Malajziai Nagydíjon elégtételt vegyenek legfőbb riválisukon.

A bejegyzés trackback címe:

https://ommszem.blog.hu/api/trackback/id/tr63383086

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.03.16. 13:02:51

Glock roppant szerencsés.
Kimi meg nagyon nem...

ommm 2008.03.16. 13:03:51

és te még azt hiszed, hogy nem kelek föl korán reggel ?!
:D

Norbe 2008.03.16. 13:35:45

Bazz én még csak most fogom nézni :DDD Ezt most nem olvasom inkább végig :)) Majd 2 óra múlva!

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.03.16. 13:41:03

Bazz, jó szezonnyitó volt, bár kicsit sajnálom, hogy nem láttam komolyabb McLaren-Ferrari párharcot hosszabb távon. De jön még kutyára teherautó!

camell · http://indafoto.hu/camell 2008.03.16. 14:35:09

Szerintem nagyon jó verseny volt. Csóri Kimi megint jól járt, úgy látszik, nincs vége még a pechsorozatának. A Toro Rosso eléggé meglepő volt, mint a Honda is. És köszönjük a versenybíróság következetlenségét.

Nándesz 2008.03.16. 14:58:44

Piszok jó futam volt, én Kubica mellett Kovalainent sajnálom, saját elmondása szerint azért ment el mellette Alonso, mert a sisakrostélyt védő fóliát tépkedte, és kozben rácsapott a sebességlimiter gombjára... :S
Kimire én rá sem ismertem, amiket bemutatott, azok igazán amatőr dolgok voltak, szvsz.

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.03.16. 16:55:00

"és te még azt hiszed, hogy nem kelek föl korán reggel ?!"

Már megbocsáss, a hajnali versenyről szóló 12:46-os post alá 13:03-kor odaírni, hogy bizony, hajnalban keltél - a programozható videók kora óta nem egy nagy fegyvertény :)))

rognork 2008.03.16. 17:47:25

az örvendő kisebbség tagja vagyok

az előző posthoz: eddig szerény, és visszafogott. lóarc sem úgy kezdte, hogy nyakonpisálta ron dennist a dobogóról. majd kiderül ez a kubica gyerek...

ommm 2008.03.16. 17:58:49

prokee: nahát ezt kikérem magamnak.
semmiféle képrögzítő eszköz nincs a háztartásban (hacsak a kamerát annak nem vesszük) de a futam után még aludtam egyet, majd megírtam a cikket.
bizony ébren voltam, elhiheted.

feketenap 2008.03.16. 18:30:33

Én megnéztem reggel és délután is. Egyszerűen nem értem, hogy Kovalainen miértlassult be a célegyenesben...?
Hamilton hozta a formáját, ő mindig is a túlkormányzott autózást csinláta, ez a kipörgésgátlós szezon sem lesz neki nehéz.
A Ferrari szinte minden évben küszködik az első pár futamon, de ahogy scheerti mondja, jön még kutyára teherautó...

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.03.16. 19:45:46

feketenap:

Olvastam több helyen, meg valaki hozzám is kommentelte, hogy Kovalainen sapkacelofántépés közben véletlen ráütött a sebességhatároló gombjára :)
süti beállítások módosítása