Lewis Hamilton nyerte az idénynyitó Ausztrál Nagydíjat, a Ferrari csupán egy pontot szerzett
Kaotikus melbourne-i autótemető
A 22 induló közül mindössze heten értek célba, a forróság és az új szabályok megtizedelték a mezőnyt.
Rendkívül izgalmasra sikeredett a hétvégi Ausztrál Nagydíj, hiszen nagyon régen nem volt már ennyi kieső. A 37-38 fokos hőségben az aszfalt helyenként 50 fokosra is felhevült, ez nagyon megviselte a versenyzőket, akik hibát-hibára halmoztak. Egyedül Lewis Hamiltont kerülte a balszerencse, akinek sikerült mindvégig maga mögött tartania a felfordulást és sima győzelmet aratott.
Háromszor kellett pályára küldeni a biztonsági autót, amelyik alaposan keresztülhúzta a csapatok számításait, így úszott el a McLaren kettős győzelmi esélye is, hiszen a finn Heikki Kovalainen csupán ötödik lett. A Ferrari katasztrofális hétvégét tudhat maga mögött, hiszen mindkét autójuk motorhiba miatt feladni kényszerült a versenyt, ráadásul Raikkönen és Massa is többször hibáztak az 58 pokoli kör alatt.
A pontszerzők sorrendje stabilizálódni látszott, az élen a már 12 másodperces előnyre szert tett Hamilton, majd Kubica, Kovalainen, Rosberg, Heidfeld és Jarno Trulli, őket követte az időközben Barrichellót megelőző Raikkönen és a brazil hondás.
Nem sokkal később azonban Trulli Toyotájának elektronikája felmondta a szolgálatot és az olasz kénytelen volt nagy dérrel-dúrral kiszállni autójából. Megkezdődött a kerékcserék első fázisa, amelyet azonban David Coulhard és az őt megelőzni kívánó Massa balesete miatt ismét a biztonsági autó szakította félbe. Coulthard állítólag nem látta a mellé bebújó Massa autóját és bátran ráhúzta a kormányt, de összeakadtak és a skót veterán Red Bullja csúnyán összetört. Massa még folytatni tudta a versenyt, de pár kör múlva a Ferrari motor megadta magát.
A boxutca megnyitása után az élmezőnyből Raikkönenen kívül mindenki abszolválta a feltankolást és kerékcserét, ekkor úgy látszott, hogy a finn pilótának áll a zászló, hiszen akár egy kiállással is megtehette volna a versenyt, ami minimum dobogós helyet jelentett volna számára. De sajnos hibázott, mikor kopott abroncsokon, hideg fékekkel próbálta megelőzni honfitársát, Kovalainent, így a kavicságyba csúszott és immáron kénytelen volt kiállni a boxba ő is. Néhány körön belül Takuma Sato és a halványan teljesítő Nelsinho Piquet is kiestek, így a verseny féltávját már csak a mezőny fele élte meg. A Ferrari kálváriáját tetőzendő Raikkönen ismét hibázott, mikor féktávon utolérte Timo Glock Toyotáját, de hátsó kereke a fűre sodródott és megpördült.
A gyors ütemben fogyatkozó mezőny elején ekkor Hamilton, Kovalainen, Heidfeld, Rosberg, Barrichello, Bourdais, Kubica és Alonso volt a sorrend, ám ekkor történt a hétvége talán legijesztőbb balesete, amikor is Timo Glock a nagy ívre vett 12-es kanyarban lesodródott a fűre, majd ott egy elválasztó szigeten megpattanva a levegőbe röpült és földet éréskor szinte atomjaira bontotta Toyotáját. Ráadásul az első másodpercekben semmi életjelet nem adott magáról, de szerencsére saját lábán hagyta el a rommátört autót. Ismét pályára küldték a biztonsági autót és a pecches Rubens Barrichellónak itt úszott el a jó eredménye. Benzin híjján kénytelen volt a lezárt boxutcába beállni és tankolni, mégha a csapatnál tisztában is voltak azzal, hogy ezért büntetés jár. De azt már nem vették számításba, hogy a boxutca kijárata is zárva van, így a brazil versenyző a piros lámpára fittyet hányva tért vissza a pályára, ráadásul magával rántotta a benzinbetöltő mechanikust, igaz, ez nem az ő hibája volt. Viszont a piros lámpa ignorálása miatt a futam után kizárták hatodik helyéről.
Két körrel később befejeződött Robert Kubica versenye is. A hiba neve ezúttal Kazuki Nakajima volt, aki nem tudni hogyan, nem vette észre maga előtt a lengyel BMW-jét és nekihajtott. A japán egy szárnycsere után folytatni tudta a versenyt, sőt, pontot is szerzett, de Kubica kiállni kényszerült.
A 48. körben a kitűnő negyedik helyen álló Sebastien Bourdais háta mögött akadtak egymásra Raikkönen, Kovalainen és Alonso. Kovalainennek sikerült kifékeznie Raikkönent, de kissé túlcsúszott és Alonso nevető harmadikként ment el mindkettejük mellett. Nem sokkal később a világbajnoki címvédő Ferrarijának motorja rendetlenkedni kezdett, és egy kör után kénytelen volt feladni a versenyt. Rossz ómen a maranellóiaknak, hogy pár percre rá Bourdais Toro Rossója is elfüstölt, ebben szintén Ferrari motor dolgozott. Nagy kár, hiszen a négyszeres Champ Car bajnok élete első Forma–1-es versenyét így nem fejezhette be. Nem maradt azonban pontok nélkül, mivel a versenytáv 90 százalékát teljesítette, így Barrichello kizárása után két pontot írtak neki jóvá, és Raikkönen is egy ponttal vigasztalódhat.
Két körrel a verseny vége előtt még láthattuk, ahogy Kovalainen a 13-14-es kanyarokban szinte leiskolázza a kétszeres világbajnokot, de értheteten okból a célegyenesben elengedte maga mellett, így végül Alonso lett a negyedik. A dobogóra a tökéletes versenyt futó Lewis Hamilton, mellé pedig Nick Heidfeld és életében először Nico Rosberg állhatott fel. Kovalainen maradt az ötödik, mögötte Nakajima majd Bourdais és Raikkönen.
Így kezdődött el a 2008-as Forma–1-es idény. Világosan kitűnik, az erőviszonyok messze nem tisztázottak még és a győzelmi dobogót elnézve az is kétségtelen, hogy a fiatal generáció egyre jobb helyet követel magának. A Ferrari motorok tönkremenése riasztó jel, de az olaszok mindent megtesznek azért, hogy a hétvégi Malajziai Nagydíjon elégtételt vegyenek legfőbb riválisukon.