Külső feed

Houston we have a problem

Járt a pofánk

Hirdetés

oMm szemével

From the land down under

Uraim, ma tökéletes nap van az autózáshoz

2008.02.03. 21:44 | ommm | 51 komment



Az előre megbeszélt időpontban érkeztem a dunaszerdahelyi gokartpálya kapujához
, Hege már természetesen ott volt. Kis idő múlva befutott az akciót helyi erőként ügyintéző baowah és egypár gokartos srác. Kisebb szervezési problémák ugyan felmerültek, de a mobiltelefon ugye csodákra képes, így nemsokára begurulhattunk a pálya melletti parkolóba.



Maga a hely nagyon flottul megépített, bukótérben-rázókőben gazdag, de mégis csak gokartpálya. Mivel tisztában voltunk vele, hogy a nemsokára megérkező Zita hardvere lesz kicsiny flottánk egyedüli, komoly autózáshoz elfogadható darabja, így eldöntöttük, hogy hátrányunkat elszántsággal és kézifékkel fogjuk kompenzálni. A pálya jelenlegi bérlője nyomatékosan felhívta a figyelmünket arra, hogy próbáljuk ne nagyon felgumizni és sarazni a flasztert, mivel a gokartosok komoly gondban lehetnek. Egybehangzóan biztosítottuk őt jószándékunkról (lol).

Mivel járni hagytam a motort és felszereltem magam újonnan beszerzett cipőmmel/kesztyűmmel, gondoltam vágjunk bele és Hegével, ad-hoc operatőrként a jobb egyben egy bemelegítőkör után forszírozni kezdtem a dolgot.
Hamar rájöttünk, hogy hiába patent a pálya, azért mégsem autókhoz méretezték és még az aránylag könnyedén felpörgő Mazdával és Fiat-motorokkal is harmadikat jóformán csak két helyen (a hátsó, hosszú egyenesben illetve az az utáni hajtűhöz vezetőben) lehet egy-egy pillanatra kapcsolni.
Természetesen ez egy pillanatig sem csökkentette jókedvünket. Kiderült az is, hogy a Mazda futóműve barátságos, és ha az ember a "lassan be-gyorsan ki" elvet követve autózik, akkor szépen elkezdi tolni a fenekét, hála kemény és könnyű hátsójának. Ha viszont nagy sebességgel megyünk neki a kanyarnak, akkor mintaszerűen darálni kezdi a gumikat (ezt mondjuk nem bántam annyira, mivel ez a téli garnitúra már utolsó szezonját húzta le az idén). A darálás és orrtolás kitűnő ellenszere a kézifék. Ez később még nyilvánvalóbb lett, akkor már Zita ült mellettem, mégha zsigeri undort is érez az elsőkerekesek iránt. Ami nála érthető.



De ne szaladjunk annyira előre. Körülbelül 3-4 kör után lejöttem, ekkorra már az álcázott piros dögre felkerültek a fogyasztani való kerekek és kezdetét vette az, amitől óva intettek minket. Zita belecsapott a lecsóba és a bömös megvárásra keresztbevágta magát bárhol. Jó volt nézni. Gyönyörű drifteket nyomott a visszafordítóban és az orrunk előtti kanyarban is. Illetve bárhol.



Zita lejött én pedig bepattantam Hege mellé az Ypszilonba. Kíváncsi voltam, ugyanis a rövid tengelytávnak köszönhetően jó mókának igérkezett ez is. Ám Hege, rá teljességgel nem jellemző módon, hibát követett el, ugyanis nem melegítette be a motort, így az első két kör az ismerkedés jegyében telt, majd a Tatrák Nagy Ismerője a lovak közé csapott.



Mókás volt és egyben furcsa is, hogy az aránylag magas építésű kis méregzsák milyen stabilan veszi az ide-oda dobálást. Gazdája szerint jót tett neki a merevítés.
Gyors kanyarbejáratkor darált ez is, ami viszont fájt Hegének, mivel zsír új abroncsait nem akarta tükrösre járni. Pörgött a kis olasz Elefantino, öröm volt hallani.
Az első futam végére maradt baowah, aki a Pandányi kisteherautót nem kímélve radírozott körbe-körbe, bár látszott, hogy kicsit szélesebb felnikkel/gumikkal még fickósabb lenne a járgány kanyarban.



Kicsit szusszantunk, élményt cseréltünk, majd újfent én jöttem Zitával a jobb egyben.

Miután lefutottunk azt mondja "menj a bömössel egyet". Mondtam neki, hogy kösz, nem, de melléd szívesen beülnék. Így is lett. Még az első kanyar előtt szóltam, hogy morognak a gumizás miatt, mondja "jó" és úgy keresztbekente, mint Pistike a friss taknyot. Na, -gondoltam magamban, -jó lesz ez így.



Három-négy kör után lementünk, hogy jöhessen újra baowah, ezúttal Hegével, mint mitfárerrel. Nem tudom, mi történhetett, de az első kör után az előttünk elhúzó Panda utasoldali ajtaján egy rémültszemű, üveget kaparó Hege lógott. Ez értelemszerűen nem akadályozta Árpádunkat abban, hogy képzeletbeli sarkanytúját kisautója véknyába mélyesztve megpróbálja lovait az utolsó cseppig kiautózni.
Ekkor ajánlotta fel Zita másodszor is autóját, hogy ő majd jön velem, vezessek.

Igazából nem szívesen vezetem más autóját, mert nem szeretnék benne kárt tenni. Nem ismerem milyen, hol fog a kuplung, milyen a fék, a futómű. Zita járgányában azonban megbíztam és naná, hogy bevágtam magam a kormány mögé.
Aztán mikor elfordítottam a kulcsot és az orrom előtt elkezdett morogni a vulkán, döbbentem rá, hogy AZ ott elöl egy három és feles sorhatos kétszázhuszon-akárhány lóval. Ráadásul a jó oldalon hajt, kőkemény a futóműve és sperrdifis.
"Na, -jött a gondolat, -ha most elborul az agyam, akkor itt döglünk meg."
Ránéztem Zitára:
- Mehetünk finoman?
- Ja, csak nyomjad.
"Akkor rock'n'roll!" -villant át az agyamon és kinyomtam a kőkemény kuplungot, betoltam az egyest, oh yeah, basszameg, OH YEAH!"

Habár volt már némi tapasztalatom hátsókerekes autókkal, azért arra egyik elhízott limuzin sem tudott felkészíteni, amit ez a valamivel több, mint egy tonnás állat szervírozott. Azonnal, kegyetlenül.
Az egyes egy pillanat csak és máris húzza az ember, mit húzza, bevágja a kettest és el is lehet felejteni a váltót.
Első kanyar, lassan be, középen padló, hohó, már fordul is az orra körül, ellenkormány, vissza. Jó.
"Hmm...alig mentünk, mi lesz majd később?!"
Megpróbáltam. Megpördültünk, basszameg, következő kanyar, lassan be, padló, pörgés. Nem baj, majd csak ráérzek, na majd most. Bang, hosszú egyenes, padló, a motor felbőg, mint a tökönlőtt medve, gerincem az ülésnek feszül, a szervó nélküli kormány csavarodna ki a kezemből, de fogom erősen, ó faszom, máris itt a kanyar, na mindegy vagy kiadja vagy nem, bele gyorsan, darálás elöl, egy emberes gázfröccs és máris fordul az orra körül, pördülünk, megfogom, de lelassultunk, vissza, elölről. Aztán kétszer egymás után kiadja szinte hibátlanul. Hallom Zita hangját "na, lassan belejössz".
Ó, basszameg, igen, érezhető, lassan kezdem érteni, de még mindig nem az igazi, na majd most! Jön a jobb-bal és utána a hátsó egyenesre ráfordító balos. "Na majd abban." -határozom el, "ott az egyenes, nagy baj nem lehet". Jön a jobb-bal, átdobom kettő padlón, "csodálatos gép ez," -ordítom, majd a ráfordító, erős fék, benn a közepén padló, kiadja, de az autó gyorsabb volt nálam, átcsap a másik oldalra, még utolérem, vissza, de már lekéstem egy fél ütemet, fékfékfék, fű-töltés-szinte teljesen keresztben csúszunk, valami dob egyet rajtunk-basszameg csak az autónak baja ne legyen-kék ég-töltés-a kormány még az előző mozdulatsor után koppig kitekerve, láb a féken, a másikkal kis gáz-fű-aszfalt-akurvaéletbeyeah.
Egyes, lassan, ránézek Zitára:
- Remélem nem lett semmi baja
- Nyomjad.

Vroooooooooom.
Ez egy ilyen gyerek.
"Hát akkor rock'n'roll". Aztán elmagyarázta, hogy igazából egy tizedmásodperccel a gázadás előtt kell elkezdeni ellenkormányozni. Igaza volt, nem nehéz ráérezni, az autó tökéletesen megtanítja rá az embert. Ennyi a trükk, előtte kell járni, igazából érthető, és hamar meg lehet szokni. Aztán már majdnem minden jó volt, sikerült is egyszer-kétszer sperrdifihez méltóan kanyarodni, majd letettük pihenni a gépet.

Ekkor már majdnem három óra volt, befutott pkelement is kedves feleségével és az Accorddal, akit, mea maxima culpa, nem szándékosan tájékoztattam félre. Ugyanis érkezésünk időpontja helyett a mókavége időpontot adtam meg neki, így nem sokat látott belőlünk. Majd legközelebb.
Hege is futott még pár kört és talán baowah is, én pedig erősen gondolkodtam azon, hogy mi lesz velünk könnyű, erős hátsókerekes autók nélkül.
Gyorsan be kéne szerezni egyet.

És hogy miért jó összedobni a haverokkal egy kis pályabérletre? Hülye kérdés. Mert az ember nem csak az autóját ismeri meg, hanem önmagát is.
Nézzék az arcokat, Hege mosolyog, a Kiselefántot vezetni móka volt, Zita koncentrál, mert a vadállat embert kíván, nem pléjsztésönt és apdétet. És Árpád? Figyeljék, hogy száguld hetykén világító szemekkel.
A versenypálya összehoz. Közös emlék marad, örökre.

(Mindezek után a konstruktív munka a Švejk sörözőben folytatódott, de erről bővebben majd a Belsőségen olvashatnak. A fotókért köszönet baowahnak és magamnak.)









A bejegyzés trackback címe:

https://ommszem.blog.hu/api/trackback/id/tr36323783

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.02.04. 00:24:15

szegyen gyalazat, a pandamrol csek egy ilyen tavoli vanszorgo kep?

hmm valoban jo lenne maskor is, jo lenne gyakrabban. Hegenek ofkorz, mint mindig, most is igaza van, bena iveket tudok valasztani. :)

nem is am a gumik szelessegevel van a gond, tulajdonkeppen az elso telszkopjaim kihaltak, mar kiadtak a lekuk, vagyis az olajuk. gyuri bacsinal mar esedekes a cserejuk egy par monroera, plusz a szilentek.

ettol eltekintve is jo moka volt .)

ommm 2008.02.04. 08:51:42

távoli, de annál jobb. ténylegesen nem maradt már hely a kártyámon, mivel a videók leszívták a helyet, de legközelebb jobban igyekszem majd :)

remélem, lesz még legközelebb :)

markoati 2008.02.04. 10:43:12

Jo buli lehetett.én ilyenektöl félek mert mindig gumi nélkül maradok a végére.Vagyis akkor van vége a rodeonak ha eltüntek a gumik a kocsirol :)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.02.04. 12:25:46

Apám, én is szoktam ilyesmit játszani régen a kis unoval, most meg majd a... Mit is beszélek:) Nyáron, Martos lesz e?

hege 2008.02.04. 12:29:27

Ja!
Isten éltessen, kedves Ommm!!!

ommm 2008.02.04. 12:47:46

Köszönöm barátaim :)

baowah · http://baowah.com 2008.02.04. 16:48:48

ja tenyleg.
isten eltessen a benzinszagban.

Tommi 2008.02.04. 17:01:52

ommm: Isten éltessen!

Jó móka lehetett... Kipróbálnám én is. Vagy reptéren vezetni :)

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.02.04. 19:31:05

A hajléktalan srác az utolsó képen hogy került ide ? Rátok akaszkodott a kocsmában ? :D:D:D

csiky944 2008.02.04. 21:51:44

Isten éltessen Omm

Scheerti majd megízleled az energie fílinget :D

csiky944 2008.02.04. 21:54:00

Nekem ide nem lenne futóművem,mivel nagyot bólint a kasztni ezért az ívbelső kerék mindig kipörög,ami persze jó móka,ha az ember megakarja mutatni h mire képes az autó és kanyarból kijövett eszeveszett módon rúgja magát(vizes úton ofkorz :D)

Z 2008.02.04. 22:23:30

Nagyon jó volt! Most már azt is tudjuk, hogyan kell alkudni:) Ommm-tól pedig kaptam egy pár versenycipöt, persze pirosat, hogy menjen az ótó színéhez:)

Rocko- 2008.02.04. 22:33:50

hát értem, és nem értem. kicsi pálya, ezen gokartozni kéne. h az ember megismerje az autóját, az ahhoz fontos. magamból kiindulva: sztem ez a pálya kicsi ehhez. oké, lancia, panda elfér, bmw keresztben megy, de más autónak nem lett volna jó. az élményért viszont megértem.

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.02.04. 22:42:41

a következőre veigyetek el enegem is lécccciiiii :D:D:D ommot pedig a jóisten éltesse sokáig még...teee fászkómatyi :D

Tommi 2008.02.04. 22:47:07

csirkebaszók! :DDD

Ha lesz jogsim, építek egy pályafutóműves Samarát :DDD

ommm 2008.02.04. 23:35:31

Rocko: csúszáshatáron kettő-háromban is lehet jót autózni. éppen az volt benne a zsírság, hogy nagyon komoly bajra egyszerűen nem volt tempó. na jó, a BMW nem ér, de mi, többiek tényleg prímát autóztunk. heel-toe, gázfröccs, ahogy kell.

Z: a megtiszteltetés az én oldalamon :) csask rá ne szoktass:)

ommm 2008.02.04. 23:36:03

ja, és még 1x kösz a jókívánságokat

Anulu 2008.02.05. 07:21:03

Na, ez egy fasza kis cikk lett, képekkel videókkal ahogy azt köll! Grat!

Sopánka76 2008.02.05. 12:58:04

Egészségetekre! és Isten éltessen, omm!
Legközelebb hamarabb idefigyelek, oszt csatlakozom, ha lehet!
Hamarosan meglesz a Sierra!

Rocko- 2008.02.05. 22:47:15

ommm 2008.02.04. 23:35:31
először is, és utólag: boldogot.
másodjára: én elhiszem, h mókázásra okés, csak így, kívülről kevésnek tűnik nekem a hely. bár én mindig többet kívánok.
na, viszont milumannak iagza van, legközelebbi találkozó nyáron esedékes, akkor vmi gokartpálya közelébe kéen szervezni a dolgot.

ommm 2008.02.05. 23:37:16

hmmm...köszönöm még egyszer.
belülről minden szűk, de hidd el, volt ott éppen elég hely. még keresztben is :)

e1 · http://beszoltam.hu 2008.02.06. 04:28:38

Ezen a pályán még tuningtalálkozókat is szoktak csinálni, szóval el lehet rajta férni. Aztán az egy másik dolog, hogy egy legalább 25 éves Škoda 110R jobb időt fut egy 540-es BMW-től és még nem beszéltem a mindeféle kis dögökröl, meg a pályacsúcsot tartó Civicről, amely majdnem 10 másodpercet várt rá (na jó, volt ott egy kis nyitró is, de mégiscsak egy 1.6-os).

apamacko 2008.02.06. 15:50:49

Boldog szülinapot !

Szép ajándékot vettél magadnak !

Nyárom mindenképp autózni kell majd !

Már úgy hiányzik a bandázás, hogy szerintem egy tavaszi talin is el kéne gondolkodni !

A öreg Golfocskámat el akarják kunyerálni itt meg újra felébresztitek a hátsókerekes vágyaimat !
Ahhh megőrültem és már az E34 520i (24V?) gépeket nézem ha nem fog le a józanság baj lesz.......

Hála az égnek a kinézett 520i-24V (fehér kombi :-) gépet már elvitték pedig az kúlt lett volna :-)

Rongyá gondolkodhatom magam.....

kkn 2008.02.07. 14:37:28

Na, itt is szűk volt, csak nem az aszfalttól...
www.youtube.com/watch?v=OuXvX_8SGWU

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.02.07. 19:35:17

kkn: aztakurvaeget genereal lee fuck yeah

kkn 2008.02.07. 22:33:53

Tényleg, én nem láttam az új filmet, ez nem annak a forgatásáról van? Gyanúsan üres a külső sáv, meg a végén olyan megafonos-szerű duma.
Nem látta valaki?

kkn 2008.02.07. 22:48:43

Hiába hátsókerekes, a 968-as nem az a kifejezett dritautó. A végére jön csak össze olyasmi neki, de azért ahhoz is jó sok por kell, hogy megcsússzon.
Azután van mellette olyan is drift címszó alatt, ami az off-road jelzőt viselhetné inkább.

Anulu 2008.02.07. 22:56:01

Szerintem nektek az Euro Ring lenne megfelelő.
(M5 autópálya mellett)
Rövid átlátható pálya, de széles aszfaltcsíkkal.
OPC Astrával fasza volt!

ommm 2008.02.08. 08:42:33

Anulu: tudjuk, tudjuk, felmértük már a kínálatot (Euro, Kakucs, Hungaro) a gond az, hogy elég messze van, nem beszélve arról, hogy ha koppansz, akkor nehezebb hazajutni :)
de tervbe van véve az Euroring, reméljük az idén összejön

prokee · http://www.prokee.hu 2008.02.09. 10:35:10

Ommm, gratulálok a Tatrás cikkhez. Gyönyörű autó, óriási írás.

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.02.09. 13:07:24

tenyleg jo lett Omm, a szivemet simogattad a kupeval.

ommm 2008.02.09. 13:09:38

köszönöm, de az érdem félig-meddig a winkleré, ő rázta gatyába, nem voltam jó passzban.

csiky944 2008.02.09. 15:52:31

tényleg jó,pedig én nem vagyok Tatra fan

rognork 2008.02.09. 16:44:00

fasza, de legalább említeni kellett volna az alapokat, én hiányoltam a 3 lámpás csodát. csikóst kellene rávenni, hogy hasonlókat szösszentsen a magyar autó/motorgyártásról. vagyis szösszentenek, de már nem veszem az idevágó irodalmat elvi okokból.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.02.09. 16:54:17

jó írás volt, őszintén gratulálok!

ommm 2008.02.09. 17:57:22

rognork: nagyon kevés az erre szolgáló hely. egyszerűen lehetetlen pár sorban leírni azt, amire könyvoldalak százai sem elegendőek.
a lényeg az, hogy ma megint Tatráztam egyet.
csodálatos, semmihez nem hasonlítható érzés.

rognork 2008.02.09. 18:00:38

hát igen, a kompakt, gyorsan olvashatü cikk való netre, amit kajaszünetben át lehet futni. pl csik cikkét még mindig nem volt időm rendesen elolvasni. túl sok az infó.

Mr.BIG 2008.02.09. 19:52:48

Az E30-as típusból az M3 tetszik igazán, de az tény, hogy egy "normál" verzióval is lehet egy egészségesset autózni.
Ez e 323 F is nice bár az előző széria volt az abszolut favoritom. Azok a bukólámpák...
Nem tudom minek kellett betiltani a bukólámpát.Mert állítólag gyalogos biztonság így meg úgy...és akkor a SUV-al mi a helyzet drága EU-s törvényalkotóink?Egy kicsit ellentmondásos...
Corvette-nél volt még nagy szívfájdalmam a bukólámpa elhagyása.
Ypsilon gyönyörű stílusos olasz autó, bár ez a strandkorlátkék szín nekem nem tetszik.:)

ommm 2008.02.09. 20:13:17

Mr.BIG:
háááát...ezzel az E30-al befürödnél, mert minden nem, csak normál :)
3.5 motor, kőkemény Eibach futómű, nagyfék, hosszú difi, semmi szervő :)
állat egy darab.

Mr.BIG 2008.02.09. 20:54:14

Olvastam!:) Azért tettem idézőjelbe.
Nem vagyok egy csapatós driver, jóval kevesebbel is befürödnék.:)
De legalább tisztában vagyok a képességeimmel, nem képzelem maga Sumáhernek.:)
Sajnos manapság gyakran találkozok olyanokkal akik valami álomvilágba élnek.
Jól be is iratnám őket valami jó kis Csernus féle fejmosásra!:)

ommm 2008.02.09. 21:38:38

oké :) nincs bunyó :D
pályázás jóság.
ott kell bomolni, nem az úton.

Mr.BIG 2008.02.09. 22:16:29

Kár, hogy reptérben nem gondolkodtok. Itt Fertőpszentmiklóson működik egy,és már évek óta rendeznek gyorsulási versenyeket.Nyár közepén szoktak egy 2 napos happeninget szervezni. A pénteki napra el tudnám képzelni egy tc/belsőség meetinget, nyilván szlalomosra alakítva a pályát.
Gondoltam megemlítem mert a szervező az ügyfelem, a beton csík széles is és hosszú is, és általában a péntek egy ilyen beszélgetős iszogatós nap szokott lenni.Tehát neki is olcsón jönne egy jó program, akik pedig jönnének nem kellene drága pálybérletet fizetniük.Gondolom mostanában senkit nem vet szét a lóvé.
Fertőszentmiklós a Bécs-Pozsony-Budapest aranyháromszög közepén fekszik.A soproni borvidék a közelben, mi kell még?:)

ommm 2008.02.10. 12:59:17

Mr.BIG: dobj egy emilt, igéretesen hangzik. és éppen itt lenne az ideje egy kétnapos akciónak.

csiky944 2008.02.10. 21:13:02

hmm,jó ötlet,kurva közel van nekem :D

rognork 2008.02.11. 12:16:36

figyu, mikor akarsz menni az euroringre?

ommm 2008.02.11. 12:25:59

uff...az még jócskán arréb van :)
valamikor nyáron

apamacko 2008.02.11. 14:39:39

Srácok ha mozdultok lehet előre tudni róla ?

rognork : mééér rágtál be az ide vágó irodalomra ?

ommm : a Tatra miatt gratula !

ommm 2008.02.11. 15:34:23

persze, de ez még a jövő zenéje. előtte még van egy Nagy Közös Projekt amit már baowah pedzegetett, remélem OP is hamarosan beszámol róla a Beleken.

addig is 23-án indulok a helyi szlalomversenyen, ha egyben maradok akkor olyan július környékén megejthető, de ezt még konzultálnom kell.
süti beállítások módosítása